کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان ملل:

وضعیت رقت‌بار اردوگاه‌های پناهجویان در یونان

7 آذر 1398 ساعت 0:34

گروه بین‌الملل: نزدیک به ۴۰ هزار پناهجو در جزایر یونان در وضعیتی که کمیسر سازمان ملل آن را "رقت‌بار" خوانده به سر می‌برند. سازمان ملل خواهان بهبود فوری این وضعیت شده است.


فیلیپو گراندی، کمیسر ویژه سازمان ملل پس از بازدید از اردوگاه‌های پناهجویان واقع در جزایر یونانی دریای اژه، وضعیت این اردوگاه‌ها را "رقت‌بار" دانست و از یونان خواست هرچه زودتر این شرایط را بهبود بخشد. او گفت: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که انسان‌ها در چنین شرایط نامساعدی تحت خشونت و استثمار زندگی می‌کنند.» به گفته دولت یونان بیش از ۳۹ هزار پناهجو در کمپ‌های پناهجویان در جزایر لسبوس، ساموس، کیوس، لِروس و کوس سکونت دارند و هرروز صدها نفر به آنها افزوده می‌شود.

کمیسر ویژه سازمان ملل از کمپ پناهجویان موریا در جزیره لسبوس بازدید کرده که ۱۳ هزار پناهجو در آنجا اقامت دارند؛ سه برابر ظرفیت واقعی این کمپ. رییس سازمان پزشکان بدون مرز، کریستوس کریستو خواسته تا به خصوص پناهجویانی که جانشان در خطر است هرچه زودتر از کمپ‌هایی که چندین برابر ظرفیت‌شان پناهجو در آنها اقامت دارند بیرون برده شوند. او در بروکسل گفته است این شرایط وحشتناک زندگی، برای همه پناهجویان یکی است چه آنان که از جنگ فرار کرده‌اند و چه کسانی که به دلیل حوادث طبیعی کشورشان را ترک کرده‌اند. به گفته رییس سازمان پزشکان بدون مرز، سیاست کشورهای اروپایی منجر به وضعیتی "بی‌اندازه تاسف‌بار" شده است. دولت محافظه‌کار یونان هفته گذشته اعلام کرد که سه اردوگاه پناهجویان در جزایر دریای اژه بسته خواهند شد.

بر این اساس، به جای اردوگاه‌هایی که هم اکنون چندین برابر ظرفیت‌شان پناهجو در آنهاست، مراکز بسته‌جدیدی ایجاد خواهد شد که ظرفیت آنها حداقل پنج هزار نفر است. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرده که بیش از چهار هزار پناهجوی کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال که بدون والدینشان در یونان هستند، از این اردوگاه‌ها منتقل خواهند شد. پیشتر سایر کشورهای اروپایی از پذیرش این پناهجویان زیر ۱۸ سال خودداری کرده بودند.


کد مطلب: 192834

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192834/وضعیت-رقت-بار-اردوگاه-های-پناهجویان-یونان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir