کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوشمندسازی‌ساختمان‌خود‌را‌به‌دکتر‌بی‌ام‌اس‌بسپارید!

7 آذر 1398 ساعت 11:20

گروه علم و فناوری: امروزه تکنولوژی روز به روز درحال پیشرفت است و همه چیزی به سمت امکانات هوشمند و دنیای پیشرفته حرکت میکند. بنابراین در محیط اطراف ما هر نوع وسایلی که با تکنولوژی پیشرفته شده اند از این قائده استثنا نیستد.


خانه هوشمند عبارتی است که چند سال اخیر بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده است و اکثر مردم قصد بر هوشمند سازی خانه‌ها خود داشتند. اما باید بگوییم که خانه هوشمند چیست و یا چه امکاناتی نسبت به خانه‌های معمولی دارد. تفاوت اصلی خانه‌های هوشمند با خانه‌های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه‌های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند.
 کنترل آب و هوا، چراغ‌ها، لوازم، قفل‌ها و انواع مختلفی از دوربین‌ها و مانتیورهایی که می‌توانند به خانه‌های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می‌باشند. برای اتصال این دستگاه‌ها با یکدیگر باید از سیستم‌های گوناگون ویژه هوشمند سازی منزل مانند Z-Wave Zigbee ،KNX  و Control4 استفاده کرد.

برخی از مزایای هوشمند سازی ساختمان

· زندگی راحت بدون زمان هدر رفت
هیچکس نیست که از داشتن زندگی آرام و بی دردسر ناراضی باشد و در حقیقت همه به دنبال آسان تر هستند. هوشمند سازی ساختمان نیز به نوعی می‌تواند این امکان را در خانه برایتان فراهم کند. چرا که بدون دغدغه می‌توانید دمای خانه را روی گوشی موبایل خود چک کنید و با داشتن دسترسی از راه دور سیستم‌های سرمایش و گرمایش خانه را خاموش روشن کرده یا درجه آن‌ها را تغییر دهید. این فقط یک نمونه از کارهایی است که می‌توانید با استفاده از امکانات خانه هوشمند انجام دهید. به طور کلی هوشمند سازی ساختمان موجب می‌شود زندگی راحت‌تری داشته باشید.

· بالا بردن امنیت خانه با تمام تجهیزات پیشرفته
سیستم‌های امنیتی نصب شده بر روی خانه هوشمند امنیت منزل را از هر لحاظ ضمانت میکنند و شما میتوانید با خیال راحت خانه خود را بدون سر نشین به مدت زما طولانی بدون رسیدن کوچک ترین آسیبی‌ها کنید. سازی ساختمان نیز به نوعی می‌تواند این امکان را در خانه برایتان فراهم کند. چرا که بدون دغدغه می‌توانید دمای خانه را روی گوشی موبایل خود چک کنید و با داشتن دسترسی از راه دور سیستم‌های سرمایش و گرمایش خانه را خاموش روشن کرده یا درجه آن‌ها را تغییر دهید.
این فقط یک نمونه از کارهایی است که می‌توانید با استفاده از امکانات خانه هوشمند انجام دهید. به طور کلی هوشمند سازی ساختمان موجب می‌شود زندگی راحت‌تری داشته باشید. امکان باز شدن درها با شناسایی اثر انگشت یا کلیدهای کارتی، امکان سرقت از خانه‌ها را کمتر می‌کند.

· دسترسی آسان به تمام تجهیزات
مهم ترین یا بهتر بگوییم بیشترین کاربرد ساختمان هوشمند، برای افراد سالمند و یا کسانی که ناتوانایی جسمی دارند بسیار ایده‌آل است. دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های هوشمندی که با صدا کنترل می‌شوند، نظیر خاموش و روشن شدن چراغ‌ها، باز و بسته شدن درها و یا حتی پاسخگویی به تلفن، این امکان را برای اینگونه افراد فراهم می‌کند تا بدون نیاز به تردد در گوشه و کنار خانه بتوانند هر کجا که هستند کاری که می‌خواهند را انجام دهند و به اغلب دستگاه‌های موجود در خانه دسترسی آسان داشته باشند.

· بهینه بودن روش هوشمند سازی منزل
با استفاده از هوشمند سازی خانه انرژی مصرفی اضافی در جریان منزل کم میشود. مثلا هنگامی که در یک اتاق شخصی وجود ندارد لامپ و سیستم روشنایی به طور اتوماتیک خاموش میشود.  این در حالی است که شاید ما خودمان اغلب اوقات فراموش کنیم چراغ‌های اضافه خانه را خاموش کنیم. همچنین تنظیم خودکار درجه دمای خانه با توجه به یک دمای ثابت این امکان را می‌دهد در طول روز انرژی کمتری برای گرم کردن خانه مصرف شود.

امکانات هوشمند سازی ساختمان

·   لامپ هوشمند
لامپ هوشمند یکی از یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین امکانات هوشمند سازی ساختمان محسوب میشود و در هر بار برای ساخت این لامپ‌ها از تکنولوژی استفاده میشود که نسبت به مدل قبلی انرژی و برق کمتری استفاده شود. لامپ هوشمند به شما این امکان را می‌دهد از طریق موبایل هوشمند خود نور را کم  و زیاد کرده یا چراغ‌ها را خاموش و روشن کنید. اما این تنها کاری نیست که شما با این امکانات خانه هوشمند انجام دهید.

·  سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
مورد بعدی از پرکاربرد ترین مزایای خانه هوشمند، کنترل سیستم گرمایش و سرمایش است که تاثیر مهمی در مصرف انرژی دارد. شما میتوانید علاوه بر امکان خاموش و روشن کردن سیستم تهویه هوای خانه، می‌توانید تنظیم کنید تا چه درجه‌ای دما بالا برود یا اگر دمای خانه به حد مطلوبی رسید خاموش شده یا به درجه پایین‌تری تغییر پیدا کند.
 
· لوازم آشپزخانه هوشمند
اگر بخواهید واقعا یک خانه هوشمند با تجهیزات کامل داشته باشید نباید تجهیزات آشپزخانه هوشمند را فراموش کنید. این تجهیزات به قدری زیاد هستند که به طور کلی یک دسته بندی را به خود اختصاص داده‌اند که به آن آشپزخانه هوشمند گفته می‌شود.

·    آیفون تصویری هوشمند
آیفون تصویری هوشمند این امکان را به شما میدهد که بتوانید بدون اینکه به در اصلی برای باز کردن درب بروید، شخص وارد شده را شناسایی کرده. متصل شدن آیفون تصویری هوشمند به تلفن همراه شما، این امکان را فراهم می‌کند بتوانید ببینید چه شخصی پشت در خانه شماست و به او پاسخ بگویید.
اگر شما هم تمایل دارید که یک خانه هوشمند داشته باشید و از تمامی این امکانات و آپشن‌ها برخوردار شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هوشمندسازی ساختمان خود را به شرکت دکتر بی اس ام بسپارید. شرکت دکتر بی اس ام در زمینه هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون صنعتی بیش از 10 سال سابقه کار دارد از این‌رو پروسه هوشمندسازی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن در کمترین زمان پیاده‌سازی خواهد کرد.


کد مطلب: 192851

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192851/هوشمندسازی-ساختمان-خود-را-به-دکتر-بی-ام-اس-بسپارید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir