به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۹۲۸۶۲

شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت

گروه جامعه: سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد.
شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت
سردار موسی کمالی با اشاره به بازدید روز گذشته فرمانده قرارگاه مرکزی سربازان و نمایندگان شماری از دستگاه‌ها و نهادهای عضو قرارگاه از مرکز آموزش شهید جوادنیا در قزوین اظهار کرد:‌ در جریان این بازدید از شیوه آموزش در محیط کار واقعی که به شیوه استاد شاگردی معروف است رونمایی شد. در این شیوه سربازان در محیطی واقعی و شبیه به کارگاه و در حضور اساتید فن، مهارت‌های ویژه را فرا خواهند گرفت.کمالی با بیان اینکه در جریان این بازدید سربازان امدادگر گواهی مهارت خود را دریافت کردند، گفت: علاوه بر آن به طور کلی آموزش امور امدادی به سربازان از جمله مواردی است که جمعیت هلال احمر مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ تمام سربازان این مهارت را آموخته باشند.

کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌اندازهای قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌اندازهای ما تا این سال هر سرباز که از نیروهای مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. در همین راستا نیز روز گذشته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت سامانه سرباز ماهر اظهار کرد: افراد دارای مهارت پیش از انجام خدمت سربازی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و مشاهده لیست مهارت‌ها و فنون مورد نیاز نیروهای مسلح و کشور که بالغ بر ۵۰۰ مورد در تمام رشته‌ها است، مهارتی را فرا گرفته و در طول خدمت نیز در همین راستا به کار گرفته شده و یا آن را تکمیل کنند. از این رو توصیه ما به جوانان این است که اگر هنوز به سربازی اعزام نشده‌اند مهارت‌آموزی را جدی گرفته و یا اگر در حال گذراندن خدمت هستند، حتما حداقل یک مهارت را در خود تقویت کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خدمت سربازی