کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرباسچی: از سخنان وزیر کشور و خنده‌های روحانی: عرق شرم ریختم

واکنش‌ها به اظهارات رحمانی‌فضلی و حسن روحانی

7 آذر 1398 ساعت 19:31


گروه سیاسی: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در چند توییت نوشت: جوان دانشجو روي صندلي روبروي من مي نشيند، به گرمي سلام مي كند و مي گويد: من از سال هشتاد و هشت تا حالا فكر مي كردم آقايان نمي فهمند و متوجه نمي شوند و بلد نيستند، ولي حالا به اين نتيجه رسيده ام كه هر چه هست يك چيزي ديگر است! نمي توانم باور كنم چيزي كه مردم عادي متوجه مي شوند.

مسؤولان كشور متوجه نمي شوند مخصوصا اين دولت كه تركيبي امنيتي دارد، بعد سري تكان مي دهد و اضافه مي كند: من اگر بخواهم چيزي را به خانواده ام بگويم اين طوري خبر نمي دهم كه گراني يكباره نرخ بنزين يكشبه اعلام شد! وقاحت مسؤولان دولت فعلي در دروغ گويي علني و صريح واقعا ركورد همه دولت هاي قبلي رو زده! كساني كه فكر مي كنند حوادث اخير يك ماجراي بنزيني بوده و تمام شده همان قدر اشتباه مي كنند كه در شناخت ماهيت ماجرا اشتباه كرده اند و مي خواهند با چهارتا فحش اغتشاشگر و آشوبگر سر و ته كل ماجرا را جمع كنند!
‏از سال ها پيش برخي گفتند و نوشتند كه اين بار ديگر نه مانند سال ٧٨ سياسي است و نه مانند ٨٨ امنيتي! امسال قضيه اجتماعي است و حالا حالاها ادامه دارد... دقيقا به خاطر نوع برخورد غلط مسؤولان كشور با موضوع، وقتي با مساله اجتماعي برخورد امنيتي و نظامي بكني معلوم است كه بدتر مي شود، مثل اين كه براي خاموش كردن آتش ناشي از اتصال سيم برق بخواهي آب بريزي!

اتفاقا براي همين است كه مهمترين كار آتش نشان ها نه عجله و شتابزدگي بي قاعده براي آب پاشيدن كه فهميدن علت حادثه و ريشه مشكل است! آنها كه سالها به زندگي پشت درهاي بسته عادت كرده اند هنوز حاضر نيستند پنجره ها را بگشايند و قدري از واقعيت را ببينند و جدي بودن مسأله را باور كنند!

فرمانده سابق سپاه:
مسببین بی‌تدبیری در اجرای تصمیم بنزینی باید محاکمه شوند


سردار جعفری «فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله»: امروز همه آنهایی که در مجلس تهدید به استعفا کردند و یا استعفای نمایشی دادند – که مرد این کار هم نبودند- از جریان سیاسی حامی دولت بودند. نمی‌شود هرجایی که نتیجه یک اقدامی خوب بود، به خود نسبت دهند و هرکجا که دولت و سیاست‌هایش با اعتراضات مردمی مواجه شد، با فرار رو به جلو، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
صدا و سیما بالاخره صدای بخشی از مردم را منتقل و منعکس می‌کند اما برخی ملاحظات و محدودیت‌ها مانع پوشش همه آن‌ها می‌شود که این مسئله حتما قابل انتقاد است. همانطور که در روزهای گذشته و در راهپیمایی‌های مردمی می‌دیدیم، مردم علاوه بر محکومیت اغتشاش‌گران، شعارها و دست نوشته‌های اعتراضی زیادی نسبت به تصمیمات نادرست دولت داشتند اما این اعتراضات، درست منعکس نشده است که این جای نقد دارد.
حضور مردم دو پیام اصلی دارد: اول حمایت از اصل نظام در برابر اغتشاش‌گران و محکوم کردن این رفتار ضد انقلابی و دوم اعتراض به اجرای بد طرح بنزینی و بی‌توجهی به مردم در مسئله سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین. اصل اعتراض مردم به بی توجهی مسئولین در وقت گذاشتن برای مردم بود. مردم می‌بینند و متوجه می‌شوند که مسئولین، برای مذاکره با خارجی‌ها چقدر وقت می‌گذارند؛ اگر درصد کمی از این زمانی که برای گفت‌وگو و اقناع خارجی‌ها و راضی کردن آن‌ها ‌گذاشتند و می‌گذارند را برای گفت‌وگو با مردم صرف می‌کردند مردم اقناع می‌شدند و شاید با این طرح همراهی می‌کردند. ضمن آنکه برخوردها با فساد، اختلاس و سواستفاده به صورت قاطعانه ادامه یابد، لازم است با سوءتدبیرها، بی توجهی‌ها و سوء مدیریت‌ها هم برخورد قانونی شود.

انتقاد «مطهری»
علی مطهری در یادداشت کوتاهی با عنوان «عذر بدتر از گناه» که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت:
«رئیس جمهوری گفته‌اند «من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده، چون اجرای تصمیم سران قوا را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم.» نمی‌توان این عذر را برای تقصیر ایشان در نحوه اجرای تصمیم مذکور پذیرفت. رئیس جمهور مقام اول اجرایی کشور است و باید برای اجرای آن تصمیم در جزئیات آن دخالت می‌کرد و قبل از همه با مردم صحبت می‌کرد و ضرورت اصل این کار را ـ نه با این شیب تندی که انجام شد ـ برای مردم بیان می‌کرد و در واقع به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت نه اینکه آنها را غافلگیر کند. قبول داریم که مسئولیت اجرا به وزیر کشور و شورای امنیت کشور و صدا و سیما واگذار شده بود و به همین جهت استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس است ولی رئیس جمهور نباید این امر خطیر را رها می‌کرد. باید گفت این سخن رئیس‌جمهور عذر بدتر از گناه است.»

کی بود،کی بود،من نبودم
صادق زیبا کلام در یادداشتی نوشت:  "کی بود،کی بود،من نبودم"، شده حکایت بنزین. ایکاش مسئولین بجای فراراز زیر بار مسئولیت تصمیمی که گرفته بودند،این شهامت اخلاقی را میداشتند و بمردم صادقانه توضیح میدادند که چرا مجبور میشوند بواسطه وضعیت بحرانی اقتصادی کشور،قیمت بنزین را افزایش دهند.نه اینکه گناه راگردن دیگری بیاندازند.

روایت یك كانال اصولگرا؛
حکایت بنزین و ...!!
امروز:
ایلنا: گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود.
آشنا:اقناع مردم درباره گرانی بنزین وظیفه صداوسیما بود.
ایرنا: قطع اینترنت مصوبه مجلس خبرگان بود.
فردا:
زنگنه: از گران شدن بنزین بی‌اطلاع بودم.
جهانگیری: مافیای گرانی بنزین را افشا میکنم.
روحانی: مگه بنزین گرون شده؟چرا به من نگفتن؟!

واكنش كرباسچی (دبیر كل حزب كارگزاران)


یك روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب

توئیت حمید رسایی (نماینده سابق مجلس از گروه پایداری):

 


کد مطلب: 192871

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192871/واکنش-ها-اظهارات-رحمانی-فضلی-حسن-روحانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir