کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظرسنجی؛ بوریس جانسون پیروز قاطع انتخابات

7 آذر 1398 ساعت 20:19

گروه بین‌الملل: نتایج یک نظرسنجی معتبر نشانگر "پیروزی قاطع" بوریس جانسون و حزب محافظه‌کار او در انتخابات پارلمانی بریتانیا است. اگر این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد، بوریس جانسون می‌تواند بریتانیا را از بن‌بست دو ساله برگزیت خارج کند.


به گزارش دویچه‌وله، نتایج نظرسنجی مؤسسه معتبر "یوگو" نشان می‌دهد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، و حزب محافظه‌کار او اکثریت مطلق در انتخابات آتی پارلمانی این کشور را که ۱۲ دسامبر آینده برگزار خواهد شد، به دست خواهند آورد. طبق این نظرسنجی که به سفارش روزنامه "تایمز" انجام شده، اگر امروز پنجشنبه هفتم آذر (۲۸ نوامبر) انتخابات بریتانیا برگزار شود، حزب محافظه‌کار آقای جانسون ۳۵۹ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور، یعنی ۴۲ کرسی بیشتر از آخرین انتخابات در سال ۲۰۱۷ میلادی را تصاحب خواهد کرد.

در مقابل حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین تنها ۲۱۱ کرسی، یعنی ۵۱ کرسی کمتر از انتخابات قبلی را به دست خواهد آورد. حزب ملی اسکاتلند (SNP) به رهبری خانم نیکولا استورجن ۴۳ کرسی را تصاحب کرده و لیبرال دمکرات‌ها نیز ۱۳ کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهند داد. بدین‌ ترتیب بر اساس نتایج این نظرسنجی، محافظه‌کاران با اکثریتی ۶۸ درصدی پیروز قاطع انتخابات پارلمانی بوده و حزب کارگر نیز دومین شکست سنگین خود پس از جنگ جهانی دوم را تجربه خواهد کرد. دیگر نظرسنجی‌ها نیز پیش از این حزب محافظه‌کار را به‌وضوح پیشتاز انتخابات آتی معرفی می‌کردند.

نظرسنجی‌های مؤسسه "یوگو" از معتبرترین نظرسنجی‌ها محسوب می‌شوند. این مؤسسه پیش از انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ نیز پیش‌بینی کرده بود که نتیجه آن انتخابات با پیروزی قاطع یک حزب همراه نخواهد بود؛ امری که سپس دقیقا به وقوع پیوست. در نظرسنجی اخیر این مؤسسه ۱۰۰ هزار نفر را در عرض یک هفته مورد پرسش قرار گرفته و در جریان آن نیز شاخص‌هایی مانند سن، جنسیت و اوضاع سیاسی محلی در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین وعده انتخاباتی محافظه‌کاران اجرای برگزیت بر اساس توافق بوریس جانسون و اتحادیه اروپا تا مهلت مقرر در روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ است. حزب کارگر هم وعده می‌دهد که در صورت پیروزی، در عرض سه ماه مذاکره بر سر قرارداد جدید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به سرانجام برساند. در نهایت نیز بریتانیایی‌ها بایستی در همه‌پرسی دومی درباره نوعی از برگزیت با پیوند تنگاتنگ با اتحادیه اروپا یا ماندن در این اتحادیه تصمیم‌گیری کنند. عملی نشدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در دوران نخست‌وزیری جانسون، باعث شده تا برای پایان "رخوت" انتخابات زودهنگام در دستور کار قرار گیرد. در صورت متحقق شدن پیش‌بینی مؤسسه "یوگو"، این احتمال که بوریس جانسون بتواند با اکثریت مطلق خود در پارلمان به بن‌بست دو ساله برگزیت در بریتانیا پایان دهد، بیشتر می‌شود.


کد مطلب: 192881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192881/نظرسنجی-بوریس-جانسون-پیروز-قاطع-انتخابات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir