کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه‌هایی برای رونق فعالیت‌های روز دانشجو

9 آذر 1398 ساعت 9:33

گروه علم و فناوری: معاون فرهنگی وزیر علوم از ارسال ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها در خصوص فعالیت‌های روز دانشجو خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند فعالیت‌های قانونی دانشجویان در روز ۱۶ آذر را حمایت کنند.


غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی‌ در خصوص ۱۶ آذر و انتخابات، نشست‌هایی را با معاونین دانشگاه‌ها با هدف استفاده بهتر از فضاهای دانشگاهی در روز دانشجو و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و تلاش داریم این نشست‌ها همچنان ادامه داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: در مورد برنامه‌های روز دانشجو نیمه اول آبان ماه جاری توصیه‌هایی را  به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که همانند سال‌های قبل همراهی و همکاری لازم را با تشکل‌هایی که درخواست‌هایی برای برگزاری و اجرای برنامه، داشته باشند و هیات‌های نظارت نیز جلسات خود را به طور منظم به موقع برای بررسی مجوز درخواست های ارسالی برگزار کنند.

دکتر غفاری خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها در راستای رونق بخشی به فعالیت‌های دانشجویی باید به توصیه‌های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های روز دانشجو را توجه کنند تا این برنامه‌ها در فضایی توام با نشاط و امید برگزار شوند.ضمن اینکه محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان همزمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد و  ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا تشکل‌های دانشجویی درخواست‌هایی را به مناسبت برگزاری برنامه‌های  ۱۶ آذر خواهند داشت که ما به دانشگاه‌ها تاکید کردیم که همراهی و همکاری لازم را با این درخواست‌ها داشته باشند و در عین حال توجه داشته باشند که برنامه‌های اجرایی در چارچوب‌های قانونی صورت بگیرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص فعالیت برنامه های انتخاباتی به دانشگاه ‌ها ابلاغ نکردیم،‌ اظهار کرد: قطعا با توجه به شرایط و مسائلی که پیش می آید ما نیز مسایل و موضوعات دانشگاه‌ها را رصد می کنیم و بر اساس اقتضائات و شرایطی که وجود دارد اگر نیاز باشد مواردی را در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر آیین‌نامه‌ای در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در دانشگاه‌ها باید اجرایی شود و در این آیین‌نامه‌ حد و حدود این فعالیت‌ها مشخص شده است. ضمن اینکه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ها و اختصاص فضا برای کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.


کد مطلب: 192933

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192933/توصیه-هایی-رونق-فعالیت-های-روز-دانشجو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir