به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۹۲۹۶۰

نرم و کشنده مثل آنفلوانزای ۹۸؛ تا الان ۲۰ کشته

گروه جامعه: بیماری آنفلوآنزا امسال نیز همچون سال‌های گذشته با سرد شدن هوا به فهرست بیماری‌های واگیردار اضافه شده با این تفاوت که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۰ تن از هموطنان را به کام مرگ کشانده است.
نرم و کشنده مثل آنفلوانزای ۹۸؛ تا الان ۲۰ کشته
به گفته محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در هفته گذشته شاهد بستری ۳ هزار و ۹۱۵ نفر از بیماران انواع مختلف بیماری های تنفسی در کشور بودیم که ۳۴۲ مورد بیماران آنفلوآنزا فصلی بودند و ۱۵ مورد آن منجر به فوت شد.

آنفلوآنزا در یزد 5 قربانی گرفت
کارشناس بیماریهای واگیردار مرکز بهداشت استان یزد از مرگ پنج نفر در این استان بر اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد و گفت: امسال ۹۶۰ نفر مشکوک به این بیماری در استان شناسایی شدند.
مهدی یاوری افزود: از این تعداد ۴۰۶ نفر در بیمارستانهای استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند که ۶۰ نفر از این تعداد جواب آزمایش آنها مثبت گزارش شد.

آنفلوآنزا از بیماری های شایع فصل سرماست که خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد. تب بالا، سرفه‌های مکرر، بی حالی و بدن درد، از علایم اولیه این بیماری به شمار می رود و حتی در مراحل پیشرفته سرفه‌های خونی و اسهال خونی نیز ممکن است در بیماران مشاهده شود. با این حال از استان ها خبر می رسد که موج ابتلا به این بیماری گسترده شده و در مازندران، خراسان جنوبی و کرمانشاه و یزد برخی هموطنان به دلیل ابتلا به آن در بیمارستان بستری شده اند.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: آنفولانزا