به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۹۲۹۷۱

آتش زدن مرقد آیت الله محمدباقر حکیم

گروه بین الملل: بخش هایی از مرقد و مجتمع فرهنگی شهید آیت الله محمدباقر حکیم در نجف در حمله آشوبگران دچار آتش سوزی شد.
آتش زدن مرقد آیت الله محمدباقر حکیم
معترضان در نجف اشرف بخشی از مرقد و مجتمع فرهنگی شهید آیت الله محمد باقر حکیم رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق را به آتش کشیدند. تصاویر حاکیست که تعدادی از گروه های معترض بعد از ظهر پنجشنبه با ورود به داخل مجتمع فرهنگی به بخشی از این ساختمان آسیب زده و در بخش هایی از آن را آتش زدند.
در همان روز نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی را در بخش قدیمی شهر که مرقد مطهر امیرمومنان علی(ع) و بیت آیت الله سیستانی واقع است، برقرار کرده اند. این در حالی است که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق روز جمعه بعد از قریب به دو ماه از اعتراضات در این کشور اعلام کرد که قصد استعفا دارد و استعفای خود را به پارلمان تقدیم خواهد کرد.
احمد الصافی نماینده آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی عراق نیز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس کربلا، ضمن بیان حرمت خون معترضان، از پارلمان خواست در مورد گزینه‌هایش برای بررسی اوضاع کشور و دولت عبدالمهدی تجدید نظر کند. شهرها و استان‌های جنوبی عراق از نهم مهر ماه (اول اکتبر) به جز ایام اربعین شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی و فساد در این کشور است و طی این مدت، شمار قابل توجهی از معترضان و نیروهای امنیتی به دلیل درگیری کشته یا زخمی شده‌اند.










 
برچسب ها: اعتراضات عراق