به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۹۳۰۳۲

قطارهای لوکس باید چه خدماتی به شما بدهند؟

گروه گردشگری: در بین علاقه‌مندان به گردشگری، همیشه سفرهای هوایی و یا سفر با قطار از اولین انتخاب‌ها است چراکه هر یک از این وسایل نقلیه با ویژگی‌های خاص خودشان، می‌توانند از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های یک سفر باشند. در سفر با قطار و بر اساس تجربه افراد، همیشه خاطرات لذت‌بخش‌تر و ماندگارتری به جا مانده است چراکه نحوه قرارگیری صندلی‌ها و واگن‌ها، یه وجود آورنده فضایی خانوادگی و دوستانه است. با سفرهای هوایی و خدمات لوکس آن کمابیش آشنایی داریم، اما این خدمات لوکس برای مسافر تنها محدود به هواپیما نیست. در ادامه به معرفی بهترین قطارهای ایران و خدماتی که به شما ارائه می‌دهند می‌پردازیم.
قطارهای لوکس باید چه خدماتی به شما بدهند؟
انواع قطارهای لوکس در ایران و خدمات آن‌ها

1. قطار فدک
قطار فدک یکی از بهترین و لوکس‌ترین قطارهای ایران است که به دلیل داشتن راحتی و ایمنی بالا به هتل 5 ستاره متحرک نیز معروف است. قیمت قطار فدک با توجه به خدمات و 3 کلاس مختلف آن (لوکس، تجاری و عادی) تنوع زیادی دارد، اما همه آن‌ها در رده قطارهای 5 ستاره قرار می‌گیرند.
در هر کوپه این قطار 4 تخت خواب و 2 مانیتور در نظر گرفته شده است و در صورت تمایل نحوه استفاده از آن‌ها نیز به شما آموزش داده می‌شود. دمای هوای هر کوپه نیز به صورت مجزا قابل تنظیم است. سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی، هدفون، ویلچر، گهواره و روزنامه از دیگر خدمات این نوع از قطارهاست.

قطار فدک، راه‌حل بدخواب‌ها در سفر
خدمات پذیرایی قطارهای فدک در مقایسه با خدمات یک رستوران خوب قرار می‌گیرد و برای آن هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. پذیرایی از همان ابتدای سفر آغاز و در بازه‌های زمانی مختلف، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شود. در صورتی که نیاز به کمک مهمان‌دار داشته باشید، با فشار دادن کلید احضار مهمان‌دار می‌توانید از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید. با قطارهای فدک می‌توان در مسیرهای تهران، قم، زنجان، شیراز، اهواز، قزوین، کرج و مشهد رفت‌وآمد داشت.

2. قطار زندگی
قطار زندگی نیز جزو قطارهای 5 ستاره است که حتی در ظاهر، به راحتی قابل تمایز از سایر قطارهاست. در هر کوپه این قطار 4 تخت خواب و 2 مانیتور 18 اینچی برای تماشای برنامه‌های تلویزیون در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در سیستم صوتی و تصویری پیشرفته این قطارها قابلیت انتخاب ادعیه، فیلم و موسیقی نیز وجود دارد. نور و دمای هوای هر کوپه نیز به صورت مجزا قابل تنظیم است.
انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، استفاه از ظروف چینی لوکس و سرو دسر و نوشیدنی خوش‌آمدگویی از جمله خدمات پذیرایی قطارهای زندگی است و برای آن هزینه‌ای دریافت نمی‌شود چراکه بلیط قطارهای زندگی به همراه عصرانه، شام و شام لاکچری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی در 2 طرف هر واگن، جعبه کمک‌های اولیه، ارائه روزنامه و نشریات، کتاب برای مطالعه، فروشگاهی کوچک برای خرید هدیه و اتصال به شبکه اینترنت داخلی کشور نیز از دیگر خدمات این نوع از قطارهاست که دارای کیفیتی مشابه با استانداردهای بین‌المللی خدمات هوایی است.
تمامی مهمان‌داران نیز در قطار زندگی، دارای تحصیلات عالی و مسلط به زبان انگلیسی هستند.

3. قطار غزال بنیاد VIP
قطار غزال بنیاد در اختیار شرکت‌های بنیاد، وانیا ریل و ریل سفر قرار دارد و به عنوان یک قطار پرسرعت چینی در حال فعالیت است. این قطارها از 10 کوپه 4 نفره و مجموع ظرفیت 40 نفر تشکیل شده‌اند.
از جمله امکانات ویژه این قطارها، سیستم‌های صوتی و تصویری مجهز، صندلی‌های راحت و تخت‌خواب‌های مناسب در واگن‌های آن است.
سیستم تهویه، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، ویلچر در صورت نیاز، میز جداگانه هر صندلی برای سرو غذا، پریز برای شارژ لپ‌تاپ و تلفن همراه، ارتباطات تلفنی مهمان‌داران با مسافران و ... نیز از دیگر خدمات این نوع از قطارها در نظر گرفته شده است.
قطارهای غزال بنیاد در انواع کوپه‌ای و اتوبوسی وجود دارند. دو قطار به نام‌های سروش و پرستو نیز در مجموعه این قطارها وجود دارد که دارای خدمات مشابهی است؛ البته قطار سروش تنها در مسیر قم به مشهد و برعکس در حال تردد است.

در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های زمانی موجود، استفاده از خطوط هوایی طرفداران زیادی داشته، اما قطار هم‌چنان به عنوان امن‌ترین وسیله نقلیه سفر دارای بهترین جایگاه در ایران و سایر کشورهای جهان است. از طرفی دیگر، قیمت بلیط‌های قطار همواره مقرون به صرفه‌تر و دارای ثبات بیش‌تری بوده است. با این حال چمدان خود را تا می‌توانید پر کنید و در تعطیلات پیش رو برای سفری خاطره‌انگیز با یکی از این قطارها برنامه‌ریزی کنید؛ چراکه هیچ‌وقت محدودیتی برای وزن چمدان‌هایتان نیز نخواهید داشت.
بدون مشاوره تخصصی بلیط سفر و هتل ررزو نکنید
برای سفر با قطار، می‌توانید با استفاده از سایت‌های مختلف نسبت به خرید بلیط قطارهای باکیفیت متفاوت اقدام کنید و قبل از رزرو، قیمت قطار فدک، زندگی و غزال را مورد بررسی قرار دهید.همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث محبوبیت روزافزون سفر با این نوع وسیله نقلیه برای مسافران و گردشگران شده است.