کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیر ۴۰۰ میلیون دلاری در اقتصاد نفت

ایسنا , 10 آذر 1398 ساعت 17:14

گروه اقتصادی: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از طرح ملی میزبانی این پژوهشگاه از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: قرار است بر اساس این طرح در پنج سال پژوهشگاه، ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های برتر را میزبانی کند.


دکتر جعفر توفیقی در هفتمین گردهمایی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های عضو طرح اقتصاد مقاومتی ، نشست تشریح و ارائه "گزارش عملکرد یک ساله پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز جهانی" که امروز در سالن جهاد  وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت در زنجیره تجاری سازی علم در حلقه های آخر سطوح آمادگی فناوری قرار دارد که منجر به تولید تکنولوژی می شود، گفت:  این پژوهشگاه از نظر زنجیره ارزشی فعالیت ها یک ویترین از تمام فعالیت های صنعت نفت و گاز  است که به عنوان پژوهش و فناوری صورت می گیرد.وی در ادامه اظهار کرد: از جمله  پروژه های صنعت نفت می توان به مطالعات یک پارچه مخزنی در کشور در ناحیه دشت آبادان اشاره کرد که به برآورد میلیاردها شبکه نفت جدید منجر شده است و پژوهشگاه می تواند در این طرح با دانشگاه ها همکاری کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص طرح اکتشافی در تمام پهنه خلیج فارس با تقاضای شرکت نفت نیز گفت: این طرح در یک دوره ای بزرگترین طرح پژوهشی کشور  بود که به شناخت هیدروکربنی منجر شده است. در واقع  همه طرح های پژوهشگاه صنعت نفت باید حتما متقاضی صنعتی داشته باشند گرچه این پژوهشگاه در فناوری های آینده هم با هزینه های خود فعالیت می کند.به گفته وی، از دیگر طرح هایی که توسط پژوهشگاه صنعت نفت در حال انجام است می توان به شناسایی، مطالعه و ارزیابی منابع شیل گازی در ناحیه لرستان، تهیه و طراحی پایلوت ازدیاد برداشت و خدمات آزمایشگاهی لازم برای توسعه میدان نفتی یادآوران، طرح دوغاب سیمان سبک وزن، تفاهم نامه با شرکت مپنا برای تحول در صنعت گاز، حل مشکل استفاده سوخت ناوگان کشتیرانی، طرح حوزه کاتالیست ها و طرح صرفه جویی در مصرف آب و ... اشاره کرد.

وی در ادامه از طرح ملی میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های برتر خبر داد و تصریح کرد: قرار است بر اساس این طرح در پنج سال پژوهشگاه، ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های برتر را میزبانی کند. در واقع  پروژه هایی که توسط این دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این پژوهشگاه ارائه می شود در جهت توسعه زیرساخت های علمی کشور خواهد بود.توفیقی در پایان با اشاره به اثربخشی پژوهش های پژوهشگاه صنعت نفت در اقتصاد تاکید کرد: پژوهش هایی که در این پژوهشگاه صورت گرفته ۴۰۰ میلیون دلار در اقتصاد نفت اثربخشی داشته است گرچه اثربخشی پژوهش های پژوهشگاه بیش از این است.


کد مطلب: 193065

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193065/تاثیر-۴۰۰-میلیون-دلاری-اقتصاد-نفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir