به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۹۳۰۸۲

دسترسی دولت به اطلاعات مالی پزشکان

گروه اقتصادی: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: حتی اگر پزشکان کارتخوان نصب نکنند به میزان درآمد آنها دسترسی داریم و حتما مالیات حقه را از آنها مطالبه خواهیم کرد.
دسترسی دولت به اطلاعات مالی پزشکان
بعد از اجباری شدن نصب کارتخوان در بین پزشکان با وجود گذشت چند ماه همچنان درصد بالایی از آنها از این موضوع فرار کرده و به طرق مختلف از قانون گریزان هستند. این در حالیست که امیدعلی پارسا - رئیس سازمان امور مالیاتی - در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین اقدام سازمان برای دریافت کامل مالیات از پزشکان توضیح داد که همانطور که قانون تاکید کرده بود باید پزشکان دستگاه کارتخوان نصب کنند اما اگر افرادی باشند که در این بین تخلف کرده و کارتخوان نصب نکنند باید بدانند که ما از طریق منابع دیگری که در اختیار داریم به طور حتم به میزان درآمد آنها دسترسی خواهیم داشت.وی ادامه داد: در خرداد ماه سال آینده که اظهارنامه‌های مالیاتی پزشکان را دریافت می‌کنیم درآمد مشمول مالیات آنها با توجه به اظهارنامه و سایر منابع اطلاعاتی دریافت خواهد شد و مالیات حقه را از آنها می‌گیریم.

برنامه‌ای برای افزایش مالیات سیگار نداریم
اما در روزهای اخیر معاون وزیر بهداشت گفته بود که اگر افزایش مالیات سیگار انجام می‌شد دیگر نیازی به افزایش قیمت بنزین نبود و از آن محل درآمد خوبی به دست می‌آمد اما مافیای سیگار این اجازه را نداد و لابی‌های انجام شده مانع از افزایش مالیات سیگار شد، پرسش این موضوع از رئیس سازمان امور مالیاتی با واکنش بی اطلاعی او همراه بود.پارسا گفت: در این رابطه پاسخی ندارم و آقای معاون وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد و این در حالیست که من از لابی مافیای سیگار نیز بی اطلاعم اما در مجموع برنامه‌ای هم برای افزایش مالیات سیگار نداریم.درآمد ۸۹ هزار میلیارد تومانی مالیاتیپارسا همچنین در رابطه با درآمد مالیات در سال جاری نیز گفت: در هشت ماهه سال جاری حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که نشان از تحقق ۹۴ درصدی دارد.

باید به اطلاعات مالی و بانکی سرکشی شود
رئیس سازمان مالیاتی در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه آیا به حساب‌های بانکی برای درآمد مالیاتی سرکشی می‌شود یا خیر؟ اینگونه توضیح داد که همه حاکمیت‌ها در همه دنیا به آمار و اطلاعات پولی، مالی، بانکی و املاک دسترسی دارند و باید به آن سرکشی شود.اما رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه دریافت مالیات از بیمه‌ها به ویژه بیمه عمر که معاف از مالیات است آیا با تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها مغایرتی دارد یا خیر؟ گفت: بیمه‌های عمر در حال حاضر معاف هستند و موضوع مطرح شده به لایحه اصلاح مالیاتی بر می‌گردد که هنوز نهایی نیست اما اینکه دولت بتواند فضای اطمینان بخشی برای مردم و زندگی آنها فراهم کند مهم است و در مورد بیمه‌ها نیز مورد توجه خواهد بود. با این وجود کشور را نمی‌توان بدون مالیات اداره کرد. آن هم در شرایطی که در ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داریم ولی ماهیانه حدود ۱۸ هزار تومان حقوق پرداخت می‌شود.به گفته وی مالیات داروی تلخی است که همه نمی‌خواهند بخورند ولی اداره کشور بدون آن ممکن نیست.
برچسب ها: مالیات