به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۹۳۰۹۳

مسی ناجی بارسلونا شد

گروه ورزشی: بارسلونا به لطف گل ستاره آرژانتینی‌اش توانست اتلتیکو مادرید را شکست دهد و به صدر جدول لالیگا برگردد.
مسی ناجی بارسلونا شد
اتلتیکو مادرید یکشنبه شب در مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم لالیگا در واندا متروپولیتانو به مصاف بارسلونا رفت و با یک گل از مهمانش شکست خورد.روخی بلانکو بازی را خوب شروع کرد و توپ و میانه میدان را در اختیار داشت. میزبان در دقیقه شش می‌توانست به گل برسد. توپ به پای جونیور فیرپو برخورد کرد و نزدیک بود وارد دروازه بارسلونا شود اما به تیرک برخورد کرد.لحظاتی بعد توماس به‌دلیل خطا کارت زرد دریافت کرد.نمایش خوب شاگردان دیگو پابلو سیمئونه ادامه داشت تا این که ارموسو در یک موقعیت خوب قرار گرفت و در حالی که با دروازه فاصله زیادی نداشت ضربه‌اش به مارک آندره تراشتگن برخورد کرد و توپ باز هم از خط دروازه عبور نکرد. اکتور اررا دیگر فرصت قرمز و سفیدپوشان را از دست داد.

در نهایت بارسلونا نخستین ضربه در چارچوب خود را در دقیقه ۲۵ به ثبت رساند. ایوان راکیتیچ که با پاس لیونل مسی صاحب فرصت خوبی شده بود، ضربه ضعیفی به توپ زد و یان اوبلاک به راحتی آن را دریافت کرد. پس از این اتفاق بازی متعادل پیگیری شد و هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند. ضربه لوییس سوارس در دقیقه ۳۵ به بیرون رفت. تراشتگن  در دقیقه ۳۹ دوباره دروازه بارسا را نجات داد. ضربه سر آلاوارو موراتا به دروازه‌بان برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. لحظاتی بعد جرارد پیکه در گلزنی ناکام ماند و ضربه سرش به تیرک برخورد کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در ۴۵ دقیقه نخست علاوه‌بر توماس، آنخل کورئا هم کارت زرد دریافت کرد. در بارسلونا هم فیرپو و پیکه جریمه شدند.

نکته قابل توجه این نیمه هو شدن آنتوان گریزمان بود. مهاجم فرانسوی به عنوان بازیکن بارسا به واندا متروپولیتانو برگشت و هواداران اتلتیکو استقبال خوبی از ستاره پیشین تیم خود نکردند. او هر بار که توپ را در اختیار می‌گرفت با سوت‌های اعتراض‌آمیز هواداران روبه‌رو می‌شد.آبی‌اناری‌ها نیمه دوم را بهتر از میزبان‌شان شروع کردند و مالکیت توپ را در اختیار داشتند. در چنین شرایطی اتلتیکو هم به دنبال گلزنی و موقعیت‌سازی بود. مسی در دقیقه ۶۰ یک ضربه به سمت دروازه اتلتیکو زد که اوبلاک در دو نوبت آن را مهار کرد. دیگر فرصت بارسا توسط سوارس از دست رفت و شوت این بازیکن توسط اوبلاک مهار شد. در این دقایق تیم کاتالانی، میزبانش را تحت فشار قرار داده بود.  در دقیقه ۶۵ ژائو فلیکس تعویض شد و ویتولو به میدان رفت.

بارسا در یک ضدحمله با حرکت مسی فرصت دیگری را به دست آورد و گریزمان ضربه‌اش را به آسمان زد. در دقیقه ۷۰ داور خطای پیکه را بدون جریمه گذاشت تا بازیکن بارسا اخراج نشود.  اتلتیکو در دقیقه ۷۲ می‌توانست به گل دست یابد اما این‌بار مدافع‌های تیم مهمان اجازه ندادند دروازه‌شان باز شود. آرتورو ویدال برای بارسا به میدان رفت و توماس لمار جانشین آنخل کورئا شد. در دقیقه ۸۲ ساموئل اومتیتی به‌جای پیکه‌ی آسیب‌دیده به میدان رفت.در نهایت مسی در دقیقه ۸۵ توانست قفل دروازه‌ها را بشکند و نتیجه یک بر صفر به نفع بارسلونا شود. سپس اررا میدان را ترک کرد و لودی وارد زمین شد. داور سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. تلاش‌های اتلتیکو برای به تساوی کشاندن بازی بی‌نتیجه بود و در نهایت سه امتیاز بازی به بارسلونا رسید. آبی‌اناری‌ها ۳۱ امتیازی شدند و به صدر جدول بازگشتند. اتلتیکو با ۲۵ امتیاز در رتبه ششم باقی ماند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیونل مسی