به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۹۳۱۲۷

جمع‌آوری ۲۵هزار بخاری نفتی از مدارس

گروه جامعه: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمع‌آوری ۲۵ هزار بخاری نفتی از مدارس خبر داد.
جمع‌آوری ۲۵هزار بخاری نفتی از مدارس
«مهرالله رخشانی‌مهر» معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مناطق محروم کشور توضیح داد: ما دیگر در مدارس بخاری‌های نفتی با علمک گاز نداریم، اگر هم در برخی موارد به صورتی موردی باقی مانده، باید جمع‌آوری شوند.وی ادامه داد: طبق آخرین آمار حدود ۲۵ هزار بخاری نفتی که علمک گاز داشته‌اند، در مدارس جمع‌آوری شده اند. این مدارس پراکنده بودند. بیشترین آمار بخاری‌های نفتی در استان‌های لرستان و فارس بوده که همه آنها جمع‌آوری شده است. در این میان یک سری بخاری‌های نفتی که زیرساخت گاز ندارند، باقیمانده که آنها هم باید جمع‌آوری شود.رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: حدود ۲۷ هزار بخاری نفتی در کلاس‌های سراسر کشور داریم که زیر ساخت گاز ندارند. البته بخاری‌های استانداردی هستند، اما وجود بخاری نفتی یا شعله مستقیم داخل کلاس درس ممنوع است به همین دلیل این بخاری‌ها نیز از نظر ما استاندارد نیستند و باید جمع‌آوری شوند.

رخشانی مهر با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار بخاری نفتی فاقد زیرساخت در مدارس داریم، گفت: پس از آتش‌سوزی در مدرسه شین آباد و از سال ۹۱ به بعد، تلاش‌های زیادی برای استانداردسازی در حوزه سیستم‌های گرمایشی و بخاری‌های در مدارس انجام شد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با کمک رادیاتورهای برقی و اسپیلت‌های دو زمانه، بخاری‌های نفتی باقیمانده را جمع آوری کنیم.برای این اقدام نمی‌توان زمان داد، زیرا زیرساخت لازم فراهم نیست.معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۳ هزار بخاری گازی استاندارد در داخل مدارس داریم. این بخاری‌ها استاندارد هستند و خطرشان نسبت به بخاری‌های نفتی خیلی کمتر است، ولی با این حال وجود شعله مستقیم در کلاس‌های درس ممنوع است، به همین دلیل ما در گام‌های بعدی این بخاری‌ها را جمع آوری خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه‌های آینده برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس مناطق محروم کشور گفت: برنامه‌ی ما برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس شامل سه مرحله می‌شود؛ گام اول جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با علمک گاز، گام دوم جمع‌آوری بخاری بدون علمک گاز و گام سوم جمع‌آوری شعله مستقیم از داخل کلاس درس است. گام اول این اقدامات تمام شده و اکنون در حال ورود به گام دوم هستیم. این اقدام نیازمند یک برنامه میان مدت است، البته اگر در سال آینده اعتبارات را مانند امسال به ما بدهند می‌توانیم گام دوم را ساماندهی کنیم.رخشانی مهر درباره اعتبارات هزینه شده برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی گفت: تا الان حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار بابت سیستم‌های گرمایشی گرفتیم و میان استان‌ها توزیع کرده‌ایم.معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای جمع آوری بخاری‌های نفتی فاقد علمک گاز گفت: حدود۳۴۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا بخاری‌های نفتی فاقد علمک گاز را جمع‌آوری کنیم که البته اعتبار امسال ما کفاف انجام گام دوم را می‌‎‌دهد، ولی برای جمع آوری بخاری با شعله مستقیم، به دلیل اینکه شعله مستقیم ممنوع است برای سال آینده این کار را انجام خواهیم داد از اعتبارات سال آینده برای پیشبرد آن استفاده می‌کنیم.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: مدارس