کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با بلیط‌های چارتر هزینه‌های سفر را کاهش دهید

11 آذر 1398 ساعت 15:28

گروه گردشگری: سفر و گشت و گذار به شهرهای گوناگون می‌تواند انسان را از روزمرگی‌ها دور کند. اگر این سفر با وسیله نقلیه ای لوکس، سریع و ایمن انجام شود می‌تواند لذت‌های سفر را چندین برابر کند.


هر زمانی صحبت از لوکس بودن، سریع و امکانات به میان می‌آید، هواپیما حرف اول را در بین سایر وسایل نقلیه می‌زند. بسیاری از ما در انتخاب هواپیما تصور بر گران بودن بلیط آن داریم، در حالی که به راحتی می‌توان با تهیه بلیط هواپیما چارتر هزینه‌ها را کاهش داد.
اگر در مسافرت‌های قبلی بلیط هواپیما را تهیه کرده باشید، حتما به کلمه چارتر یا غیر سیستمی برخورد کرده اید، اگر برای اولین بار از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنی و با اصطلاح چارتر آشنایی ندارید با ما همراه باشید تا با تهیه این نوع بلیط هزینه‌های خود را کاهش دهید.


چارتر چیست؟
چارت به معنی دربست یا اجاره کردن است. بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی تمام و یا بخشی از صندلی‌های هواپیما را در مسیر و زمان معین اجاره می‌نمایند و قیمت مورد نظر خود را عرضه می‌دارند به این عمل به اصطلاح چارتر کردن می‌گویند. مهمترین خصوصیت بلیط چارتر نوسان قیمت در آن است به همین خاطر مسافران می‌توانند در اکثر مواقع این بلیط را ارزان تر از حد معمول خریداری نمایند. زمانی این ارزانی را بیشتر لمس خواهید کرد که ظرفیت‌های هواپیما با توجه به نزدیکی پرواز پر نشده و شرکت‌های چارتر کننده، بلیط هواپیما را با تخفیفات شگفت انگیز برای جلوگیری از ضررهای احتمالی آینده ارائه می‌دهند. گاهی می‌توان با استفاده از این ترفند خرید بلیط هواپیما را با تخفیفی 50 درصدی به سرانجام رسلاند.
 این نوع تخفیفات یک معامله برد برد برای شرکت‌های چارتر کننده و متقاضیان به شمار می‌رود. شرکت‌های چارتر کننده بلیط‌های خود را به فروش می‌رساند و مسافر نیز به تبع آن بلیط خود را با مبلغ پایین تری خریداری می‌کند.

خرید چارتری به صورت دیگر
نمونه بارز این نوع فروش را در برخی از فروشگاه‌های تخفیفی می‌توانید مشاهده کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها برای جلوگیری از ضرر و با توجه به انقضای محصول خود آنها را با تخفیفاتی بی نظیر ارائه می‌دهند در اکثر مواقع متقاضیان زیادی هم از این ایده برای خرید استقبال می‌نمایند. مصداق این امر را در بلیط چارتر با تهیه بلیط لحظه آخری مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است این ارزانی هیچ گونه ارتباطی با خدمات هواپیما نداشته و تمامی حقوق مسافر در سفر رعایت خواهد شد.



ویژگی‌های بلیط چارتر
بلیط چارتر یا غیر سیستمی مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد. همانطور که گفتیم، منحصر به فرد ترین ویژگی بلیط چارتر نوسان قیمت است. اگر با کمی صبر خرید بلیط چارتر را انجام دهید با همین تکنیک می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. یکی دیگر از مزیت‌های رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتر این است که پروازها در تاریخ و ساعت مشخصی انجام می‌شود و هیچگونه مشکلی در روزهای شلوغ سال جهت کمبود بلیط به وجود نمی آید. در برخی از ایام مانند عید باستانی نوروز و تعطیلات تابستانی بسیاری از مسافران با کمبود بلیط مواجه خواهند شد. تهیه بلیط چارتر از همه لحاظ برای متقاضیان مقرون به صرفه می‌باشد اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که بلیط چارتر استردادی را با خود به همراه نخواهد داشت.
برای اینکه بتوانید بلیط چارتر خود را به آسانی و بدون دردسر تهیه کنید پیشنهاد می‌شود به یکی از سایت‌های فروش بلیط هواپیما مانند تیک بان مراجعه کنید. سایت تیک بان tikban.com یکی از سایت‌های معتبر ارائه کننده بلیط هواپیما به صورت چارتر و سیستمی است که با بیش از 900 ایرلاین داخلی و خارجی همکاری می‌نماید.


کد مطلب: 193154

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193154/بلیط-های-چارتر-هزینه-های-سفر-کاهش-دهید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir