به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۹۳۲۰
21 مرکز شیمیایی در سوریه مورد بازدید قرار گرفت

وضعيت اسد را مردم سوریه تعیین می‌کنند

گروه بين الملل:فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه که به دمشق سفر کرده اعلام کرد که این مردم سوریه هستند که درباره نقش اسد در آینده سوریه تصمیم‌گیری می‌کنند.
وضعيت اسد را مردم سوریه تعیین می‌کنند
اخضر الابراهیمی در ادامه گفت: گروه‌های سوری که در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهند کرد باید کسی را که مرحله انتقالی در سوریه را اداره می‌کند انتخاب کنند حالا این شخصیت چه اسد باشد یا کسی دیگر، این مردم سوریه هستند که باید در این باره تصمیم بگیرند و تمام چیزهایی که غیر از این در رسانه‌ها منتشر شده کاملا اشتباه است.
در همين حال به دنبال سفر اخضر الابراهیمی به دمشق و دیدارهای وی با برخی مخالفان داخلی سوریه، مخالفان فهرستی از اعضای پیشنهادی خود جهت شرکت در کنفرانس ژنو 2 به الابراهیمی ارائه دادند.
اخضر الابراهیمی با برخی مخالفان داخلی این کشور دیدار کرد؛ مخالفان در این دیدار فهرستی از اسامی افراد پیشنهادی خود برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 به الابراهیمی تحویل دادند.اخضر الابراهیمی در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود و با هدف فراهم کردن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو 2 به سوریه رفته است. پیش‌بینی می‌شود سفر وی به سوریه دو روز به طول بینجامد و طی آن با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و جمعی از مسئولان سیاسی و امنیتی این کشور دیدار و گفتگو کند.
دیدارهایی میان اخضر الابراهیمی و نمایندگان مخالفان داخلی سوریه از جمله مسئولان کمیته هماهنگی مخالفان، فراکسیون ملی دموکرات و جبهه مردمی برای آزادی و تغییر برگزار شده است.

هشت آذر، زمان احتمالی برگزاری ژنو 2
معاون نخست وزیر و رهبر مخالفان داخلی سوریه 23 نوامبر (هشت آذرماه) سال جاری میلادی را زمان احتمالی برگزاری کنفرانس ژنو 2 اعلام کرد.
قدری جمیل، گفت: این زمان همچنان احتمالی است، اما وجود دارد. گمان می‌کنم که باید این کنفرانس را با آن‌هایی که آماده حضور و شرکت در آن را دارند، برگزار کرده و راه را برای مابقی که هنوز آماده نیستند، باز بگذاریم.وی هم‌چنین گفت که مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا برای اولین بار درباره گفت‌وگو درخصوص برگزاری این کنفرانس با وی دیدار کرده‌اند.در میان سایر مسائل مورد بحث، قدری جمیل نام نمایندگان مخالفان سوریه را که می‌خواهند در این کنفرانس حاضر شوند، اعلام کرد.معاون نخست وزیر سوریه در ادامه افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که اگر کنفرانس ژنو موفقیت آمیز بود، راه را برای مذاکره داخلی سوریه باز می‌کرد. موضع آمریکا در حال تغییر است و به واقع گرایی بیشتر تبدیل می‌شود. آن‌ها متوجه شده‌اند تهدید به وقوع درگیری‌های خونبار در سوریه می‌تواند بر تمام منطقه هم اثر بگذارد.

21 مرکز شیمیایی در سوریه مورد بازدید قرار گرفت
سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی با بیان اینکه تاکنون از 21 پایگاه شیمیایی در سوریه بازدید کرده است، "خشونت‌ها" در سوریه را عامل عدم بازدید کارشناسان از دو پایگاه باقیمانده در این کشور دانست.همچنین این سازمان در گزارش خود اعلام کرد که مسئولان سوری تاکید کرده‌اند که 41 انبار شیمیایی در 23 پایگاه در این کشور وجود دارد که این انبارها حاوی حدود 1300 تن مواد شیمیایی برای ساخت سلاح است.احمد اوزومجو، رئیس سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این گزارش تاکید کرد که بازرسان این سازمان در خصوص اطلاعاتی که دولت سوریه در مورد 37 انبار از میان 41 انبار ارائه داده بود، تحقیقات لازم را به عمل آوردند.سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی که در صدد ارائه اولین گزارش خود در خصوص این ماموریتش به سازمان ملل است، اعلام کرد عدم بازدید از این دو پایگاه از مجموع 23 پایگاه بنا به "دلایل امنیتی" و خشونت‌ها در سوریه بوده است. به نظر می‌رسد یکی از این دو پایگاه در شهر "السفیرة" واقع در حومه حلب باشد که در حال حاضر مخالفان مسلح از جمله تعداد بسیاری از اعضای القاعده در آن را اشغال کرده‌اند.
سازمان مذکور پیشتر تصریح کرده بود که دمشق طرح کاملی در خصوص امحای زرادخانه‌های شیمیایی خود بر اساس زمان‌های توافق شده ارائه داده است.وزارت خارجه چین نیز از اینکه دولت سوریه طرحی کلی برای امحای سلاح‌های شیمیایی خود و با نظارت سازمان ملل ارائه داده است، استقبال کرد.
قرار است سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اولین گزارش خود را در خصوص ماموریتش در سوریه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه دهد.