به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۹۳۲۱۹

کشف 573 تن مواد مخدر در سال جاری

گروه جامعه: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بالغ بر 25 تن انواع مواد مخدر طی هفته گذشته توسط ماموران انتظامی رده های مختلف در کشور خبر داد.
کشف 573 تن مواد مخدر در سال جاری
سردار محمد مسعود زاهدیان در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز به همت نیروهای انتظامی در رده های مختلف، 573 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که  این رقم نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش را نشان می دهد و می توان گفت که امسال در این بازه زمانی بیشترین کشفیات مواد مخدر را نسبت به چندین سال قبل داشتیم.
وی به کشفیات یک هفته گذشته این پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر 25 تن انواع مواد مخدر طی این مدت توسط نیروهای انتظامی رده های مختلف در سطح کشور کشف شده است.سردار زاهدیان در پاسخ به این سوال که پلیس مبارزه با مواد مخدر در شرایط تحریم چگونه تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می کند؟ اظهار داشت: الحمدلله با توجه به تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان در کشور توسعه و رونق خیلی خوبی پیدا کردند که ما سعی می کنیم برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود از توان و ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا از یک شرکت دانش بنیان مستقر در استان اصفهان که به همت دانشمندان و جوانان مبتکر و خلاق ایرانی دستگاه های ایکس ری را بومی سازی کرده اند بازدید و با مسئولان آن ها گفت و گو شد.وی بیان کرد: مطمئناً اگر شرایط تحریم به فرصت تبدیل شود، حتماً فرصت های جدی برای تولید نیازمندی های کشور ایجاد می شود و ما هم به عنوان یک نیروی دانش بنیان و نیرویی که براساس هوشمندی می خواهد کار خود را دنبال کند قطعاً از ظرفیت علمی کشور استفاده می کنیم و تجهیزات مورد نیاز خود را با اتکا به دانش و توان داخلی تامین خواهیم کرد.براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در خصوص تامین سگ های مواد یاب نیز گفت: بخشی از سگ های مواد یاب هم اکنون از خارج تامین می شود اما بحمد الله ظرفیت تولید داخلی هم ایجاد شده و تعدادی از این نوع سگ ها در داخل کشور تولید و مورد آموزش قرار گرفتند. سال گذشته تعدادی از این نوع سگ ها آموزش دیده بودند که امروز در بخش هایی از پلیس مبارزه با موادمخدر کشور استفاده می شوند و ارزیابی های اولیه نشان داد عملکرد سگ های تولید داخل بسیار بهتر از نمونه های خارجی آنها بوده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قاچاق مواد مخدر