به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۹۳۲۲۲

جریمه به خاطر تصمیم‌گیری با هوش مصنوعی!

گروه علمی: قانون جدید انگلستان، شرکت‌هایی که توضیح دقیقی در مورد تصمیمات گرفته شده با هوش مصنوعی ندارند، به پرداخت جریمه وادار می‌کند.
جریمه به خاطر تصمیم‌گیری با هوش مصنوعی!
مراکز تجاری و سازمان‌های دیگر انگلستان، در صورتی که نتوانند توضیحی برای تصمیمات سیستم‌های هوش مصنوعی خود ارائه دهند، با چندین میلیون پوند جریمه روبرو خواهند شد.گزارش‌ها نشان می‌دهند دلیل در نظر گرفتن این قانون، گسترش استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از شرکت‌ها برای نخستین بار است. به کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند حوزه‌های گوناگونی از جمله بخش‌های مربوط به منابع انسانی را شامل شود. با وضع این قانون جدید، برای نخستین بار در جهان، قوانینی برای توضیح دادن تصمیمات هوش مصنوعی وجود خواهند داشت.حدود دو سوم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات تجاری انگلستان و شرکت‌های بیمه، از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. بررسی جدیدی نشان می‌دهد که حدود نیمی از عموم مردم انگلستان، نگران الگوریتم‌هایی هستند که برای تصمیم‌گیری به کار می‌روند.

محوریت این قانون، توانایی توضیح دادن است و اینکه قانونی وجود داشته باشد تا انسان‌ها را وادار به توضیح دادن کند. این قانون، به سازمان‌ها می‌گوید که چگونه می‌توان توضیحات را به شکلی ارائه داد که برای مردم قابل درک باشد. شرکت‌هایی که نتوانند توضیح درستی ارائه دهند، مطابق این قانون جریمه خواهند شد.نداشتن پول و یا زمان کافی برای توضیح تصمیمات هوش مصنوعی، عذر قابل قبولی برای شرکت‌ها نخواهد بود و همه باید تاوان فعالیت اشتباه را بپردازند. اگر شرکت‌ها منابع لازم را برای فکر کردن در مورد تصمیم‌گیری با کمک هوش مصنوعی ندارند، باید در مورد استفاده از آن فکر کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوش مصنوعی