به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۹۳۲۲۴

ترامپ درباره اعتراضاتِ ایران: وحشتناک است

ترامپ درباره اعتراضاتِ ایران: وحشتناک است
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا اعتراضات اخیر در ایران را وحشتناک توصیف کرد و مدعی شد: حکومت در حال کُشتن هزاران هزار نفر از معترضان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ که برای شرکت در هفتادمین سالگرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در لندن به سر می‌برد در واکنشی تازه درباره اعتراضات اخیر در ایران اعلام کرد: این رخدادها وحشتناک بوده و هشدار داد که جهان نظاره‌گر است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید بتوانند به ایران بروند و ببینند که چه خبر است چون آنها اینترنت را قطع کرده‌اند تا جهان متوجه نشود در آنجا چه می‌گذرد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آمریکا قرار است در این خصوص اقدامی انجام دهد، گفت: ترجیح می‌دهم در حال حاضر چیزی نگویم.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل، دیروز در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد: تاکنون کشته شدن 208 نفر در اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر ایران قطعی شده اما این آمار به احتمال فراوان بیشتر از این است.
در همین حال، اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری گفت: صراحتا اعلام می‌کنم که اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند درباره کشته‌شدگان آشوب‌های اخیر اعلام می‌شود کذب محض است و آمار با آنچه آنها ادعا می‌کنند تفاوت دارد و بسیار کمتر از اعداد ادعایی آنهاست. وی گفت: بخش قابل توجهی از افراد توسط اشرار کشته شدند