به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۹۳۲۳
عارف :همگان باید پیام انتخابات 24 خرداد را درک کنند

حس امیدواری مردم نباید با بی‌تدبیری برخی از بین برود

گروه سياسي: يك عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همگان باید پیام انتخابات 24 خرداد را درک کنند، گفت: فضای به وجود آمده بعد از انتخابات و حس امیدواری که در مردم ایجاد شده است نباید با بی‌تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.
حس امیدواری مردم نباید با بی‌تدبیری برخی از بین برود
دكتر محمدرضا عارف در دیدار اعضای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه،به ضرورت نقش آفرینی تشکلهای صنفی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در مقاطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکلهای صنفی در دانشگاه ها توانستند جایگاه مناسبی پیدا کنند و فعالیت‌های موثر و مفیدی هم با همراهی مدیران آموزش عالی داشتند اما روندی که طی 8 سال گذشته برخلاف اسناد بالادستی در آموزش عالی کشور طی شد به محدودیت تشکلهای صنفی منجر شد. وی از تاسیس تشکل صنفی اساتید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فضای دانشگاه فضای دستور پذیر نیست و خوشبختانه طی مدیریت چند ماهه آقای دکتر توفیقی در وزارت علوم و تحقیقات گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها برداشته شد و مطئمنا آقای دکتر فرجی دانا که خلف صالح آقای دکتر توفیقی است در چارچوب سیاست‌های دولت روند کنونی را ادامه خواهد داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: رخداد عظیم انتخابات 24 خرداد سرآغازی بود برای فصلی تازه در امور مدیریتی کشور که حس امیدواری را در مردم بوجود آورد به همین دلیل باید با رویکرد حمایتی، دولت را برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود کمک کرد و انتظار معجزه از مسئولان اجرایی در مدتی کمی که از عمر دولت گذشته است نباید داشت. وی با اشاره به هجمه‌های اخیری که به جریان اصلاحات بواسطه انتشار مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های کشور صورت گرفته است،خاطرنشان کرد:جریان رقیب اصلاحات باید بداند که حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی دوران گذشته را به یاد دارد. برخی افراد که منسوب دولت وقت و جریان اصولگرا بودند چگونه برخی اعتقادات مذهبی را زیر سوال می بردند و رسانه‌های وابسته به آنها هم آن را منعکس می کردند ولی جریان اصولگرا برای فریب افکار عمومی در حالیکه در پیدایش دولت وقت سهیم بودند خود را مبرا از این افراد می دانستند.
عارف با بیان اینکه راه برخورد با خطای احتمالی یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد بر ضرورت احیای تشکلهای صنفی از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران تاکید کرد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه رسانه ها بخصوص رسانه های اصلاح طلب خواست در انتشار مطالب مراقبت لازم را بعمل آورند و به ارزشها و اصول انقلاب توجه لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در روز عید غدیر در منزل نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد:همگان بخصوص کارگزاران حکومتی با تاسی از شیوه و منش امام علی(ع) در برخورد با شهروندان باید مراقبت های لازم را انجام دهند و بگونه‌ای عمل نکنند که شیرینی حماسه 24 خرداد در کام ملت تلخ شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حس امیدواری که در بعد از اننتخابات در مردم ایجاد شده است نباید با بی تدبیری و کج سلیقگی برخی افراد از بین برود.

دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۴۹
آقای دکتر بی تدبیری هشت ساله مسئولین واقعا تیشه به ریشه ملت و مملکت زد (157377)
خس وخاشاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۹:۱۵
زنده باد اصلاحات و زنده باد دکتر باتدبیر عارف قهرمان (157562)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۰۱
زنده باد خش و خاشاک (157778)
امینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۷:۱۷
روحانی مچکریم از اینکه دکتر روحانی را معاون نکردی (158010)
محمد
Netherlands
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۱۵
آقای عارف وقتی که بی هیچ دلیلی انصراف میدی همین میشه دیگه. (157798)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۰
آقای عارف اصلاحات باید خواستار مجوز راهپیمایی مسلمت آمیز از دولت داشته باشه . (157378)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۱۵
امیدوارم این اتفاق بی افته (157797)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۱۶
پیروزی از آن آیت الله هاشمی رفسنجانیست
اصلاحات پیروز است (157799)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۰۱
کاملا موافقم
وزارت کشور دیگه دستمونه! دستمونه؟ (157854)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۳:۰۸
لطفاً بدون احساسات بخوانيد !
راهپيمايي مسالمت آميز در ايران تا اطلاع ثانوي غير ممكن است . به دو دليل واضح :
١-از دو طرف ( اقتدارگرايان داخلي و ضدانقلاب خارجي ) مورد سواستفاده قرار مي گيرد و آنها موج سواري مي كنند . از تظاهرات ٨٨ هم كيهان تهران منفعت برد هم كيهان لندن . هم شريعتمداري حسابي با ٨٨ كاسبي كرد هم نوري زاده و سازگارا حسابي بودجه هاي صداي امريكا رو به جيب زدن . به تجمعات اخير اهواز براي نجات كارون و بندرعباس براي جلوگيري از تقسيمات كشوري نگاه كنيد تا قبل از ورود بي بي سي و صداي امريكا و من و تو و بالاترين تجمعات مسالمت اميز و غير سياسي بود اما بعد از ورود و موج سواري اينها جهت گيري راديكال پيدا كرد. و شعارهاي ضد دولت و نظام هم داده شد . بالاخره بي بي سي و من وتو عاشق چشم و ابروي مردم اهواز و بندر عباس كه نيستن اونا سنگ منافع خودشون رو به سينه مي زنن و دوست دارن هر اعتراض صنفي يا زيست محيطي رو سياسي كنن و حالشو ببرن . خيلي احمقانه و مسخره است كه بگيم العربيه و الجزيره دغدغه دموكراسي در ايران دارن خصوصاً العربيه!
٢- در ايران اصل مهم و اساسي پذيرش مسئوليت براي اعتراض خياباني وجود نداره . مثلاً من به عنوان يك اصلاح طلب با مرام و اهداف مشخص با شعار اجراي بدون تنازل قانون اساسي ميخوام از يك كوچه تا كوچه ديگر راهپيمايي كنم . تضميني وجود نداره كه آدم هاي بي اعتقاد به اصلاحات و قانون اساسي هم نيان حرفاي خودشون رو بزنن ! اصلاً تضميني وجود نداره . خب! چه اتفاقي مي افته ؟ اون ها شعار خودشون رو ميدن بعد هم فرار مي كنن من مي مونم با پليس و دادستاني و انحلال و حصر . چون من در قبال ساختار شكني اون مسئول نيستم . اون دوست ضدانقلاب هم اونقدر شرف نداره كه نياد از تجمع من استفاده انگلي كنه بعد هم فرار كنه بدون مسئوليت پذيري .
من معتقدم همين چيزها كار دست اصلاحات و شخص ميرحسين داد در سال ٨٨
حالا با خيال راحت منفي بديد (157987)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۸
من یکی از دوست داران اقای عارف هستم و فقط میخواهم از ایشان انتقاد کنم که چرا در مورد توقیف روزنامه بهار پشت روزنامه نگاران نایستاد؟ (157385)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۰:۲۰
لازم نیست شما دل بسوزانیدو ما عادت کرده ایم از روزنامه ای به روزنامه برویم. مشکل روزنامه نگاران اگر با حرف و حدیث بزرگوارانی مثل دکتر عارف حل میشد. در طول سالیان سال فریاد زدند اما کو گوش بدهکار. ما دایه مهربانتر از مادر نخواستیم اخوی..... (157642)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۰:۰۰
سیاست همینه داداش (157896)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۴
قابل توجه سخنگوی یکی از نهادها که مقاله بهار رو بهانه ای برای هجمه به دکتر عارف کرد و سداوصیما هم با آب و تاب نشون داد... ادبیات این سخنگو رو اصلا نمی پسندم (157391)
رحمانی
Germany
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۷
جبهه پایداریها بوسیله رسانه همسو با خود (صداوسیما)در حال به باددادن آرزوهای ملت ومشکل ایجادکردن برای نظام هستند. (157397)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۰:۰۱
دلم برات کبابه (157897)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۱۰
آقای عارف رئیس مجلس آینده..ان شالله! (157403)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۱۸
خوب است اما کم است! (157415)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۳
آقای عارف چرا تشکیل یک حزب سیاسی فراگیر را به تاخیر انداخته است؟ باید از هم اکنون کار برای مجلس دهم را کلید زد. (157455)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۶
زنده باد عارف. (157458)
ورهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۰
دکتر جون خییییییییییییییییییییییللللللللللللللی ارادتمندیم.
ریاست مجلس بعدی فقط برازندۀ شخص آقای دکتر عارف است.
دوستت داریم دکتر حضرت عباسی و از ته دل. (157465)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۰۰:۰۲
البته به نظر من اگه ریاست دره های توریستیکشور رو بهش بدن بهتره (157900)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۵
درود بر عارف عزیز (157472)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۰۶
عارف هم نسبت به واقعه تلخ در روز عید غدیر واکنش نشان داد ولی حسن روحانی هنوز سکوت کرده است. (157490)
احمدی دلاور تولدت مبارک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۹
شما هم که فقط همینو بلدید
زمانی خاتمی هم می گفتید : پیام 2 خرداد رو درک کنید و ........
اما همین شما ها پیام انتخابات 84 رو درک نکردید
8 سال به دولت انواع اتهامات رو زدید و احمدی رو بی قانون و دیکتاتور خطاب کردید
حالا خوبه 51 دصد رای اورده! (157538)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۰:۱۸
یا معنی دلاوری عوض شده یا ما واقعا نمیدونیم دلاور به کی میگن!!!
این اقا بیشتر نابودرگ بودن تا دلاور یا شایدم اینقدر به شما رسیدن که از نظر جنابعالی دلاورن؟؟؟؟ (157636)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۵۲
دکتر دلم بدجور هوای رهبران اصلاحات رو کرده!
دلم دلتنگه که شالت رو دوبار سبز بندازی
دلم دلتنگه حرفاته که فردامونو میسازی...! (157545)
باقر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۴۰
آقای دکتر عارف درود خدا بر شما و همراهان صالح ات باد. از شما خواهش میکنیم در تقییرات روسای دانشگاه ها خیلی دقت بشود تا زحمات و مبارزات دانشگاهیان هدر نرود.
در دانشگاه علامه طباطبائی تغییر صورت پذیرفت ولی کوه را با کاه عوض کردند روسای دانشگاهها بایستی شأن و منزلت داشته باشند از نیروی جوان نبایستی در این مورد بهره برد رئیس دانشگاه بایستی سلسله مراتب اجرائی و آکادمیک در سطح عالی گذرانده باشند. (157837)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۱۱
آقای عارف انشالله ریاست مجلس ارزانی وجود شما (157865)