کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سپیده قلیان آزاد شد؛ پایان اعتصاب کارگران

12 آذر 1398 ساعت 20:50

گروه جامعه: سپیده قلیان، فعال‌ کارگری اهل خوزستان، برای سومین‌بار در یک‌سال اخیر از زندان آزاد شد.


سپیده قلیان که پاییز پارسال بابت اعتراض‌های کارگری نیشکر هفت‌تپه بازداشت‌ و سپس آزاد شده‌بود، اسفند 97 پس‌از رد اعتراف‌های‌‌ تلویزیونی‌اش در یک ویدیو، بازداشت شد اما چندی‌پیش با قرار وثیقه تا قطعی‌شدن حکم‌اش، باز آزاد‌ شده‌ بود ولی در اعتراض‌های اخیر علیه گرانی بنزین دوباره بازداشت‌ شده‌ بود.


 پایان اعتصاب کارگران شرکت «هفت‌تپه» شوش در استان خوزستان به صورت مشروط  

در همین حال، خبرگزاری ایلنا امروز سه‌شنبه نوشت: «به دنبال مذاکرات صنفی کارگران که دیروز دوشنبه در محل فرمانداری با حضور اعضای شورای تامین شهرستان شوش انجام شد، اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه پس از گذشت چند هفته پایان یافت و کارگران به سر کار خود برگشتند.» بر اساس اعلام «کانال مستقل کارگران هفت‌تپه»، کارفرما متعهد به بازگرداندن کارگران اخراجی به کار ظرف کمتر از پنج روز شده و قول داده است که تمام پرونده‌ها علیه کارگران در دادسرای شوش بسته خواهد شد. کارگران معترض پس از بیش از ۷۰ روز اعتصاب پذیرفته‌اند که به صورت موقت و مشروط اعتصاب خود را معلق کنند.

با این حال، کارگران معترض گفته‌اند در صورت برآورده نشدن این دو وعده و عدم تعیین تکلیف وضعیت قرارداد اسماعیل بخشی، تا چهارشنبه هفته آینده اعتصاب‌های خود را دوباره در مقابل فرمانداری از سر خواهند گرفت. کارگران خواهان پرداخت حقوق‌های معوقه، خروج این شرکت از بخش خصوصی و اداره شورایی کارخانه نیشکر هفت تپه هستند. جلسه روز دوشنبه بین نمایندگان کارگران معترض از یک سو و کارفرما و شورای تامین از سوی دیگر برگزار شده است. طی توافق بین آن‌ها، همچنین مقرر شده مطالبات بازنشستگان طی سه قسط تا پایان سال پرداخت شود.


کد مطلب: 193238

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193238/سپیده-قلیان-آزاد-پایان-اعتصاب-کارگران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir