به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۱۹۳۲۷۹

بررسی‌نرخ‌سفر و قیمت تور‌گردشگری‌در نوروز‌99

گروه گردشگری: بازار تورهای گردشگری در تمامی تعطیلات، به ویژه تعطیلات سال نو بسیار داغ است. آژانس‌های مسافرتی از حالا برنامه سفرهای نوروزی را معرفی می‌کنند و گردشگران نیز به فکر انتخاب مقصد مورد نظرشان هستند. در این ایام تقاضا برای خرید تور افزایش می‌یابد و به همین تناسب، هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شوند.
بررسی‌نرخ‌سفر و قیمت تور‌گردشگری‌در نوروز‌99
معمولا در شهرها و کشورهای اطراف، فستیوال‌ها و کنسرت‌های نوروزی نیز برگزار می‌شود و همین عامل موثری در جذب گردشگر است. اوج قیمت‌ها را در اسفند ماه شاهد خواهیم بود. با توجه به این شرایط، بسیاری افراد از مدت‌ها قبل برای رزرو سفر مورد نظر خود اقدام می‌کنند و با موسسات خدمات گردشگری، قرارداد می‌بندند. نکته قابل توجه این است که در مورد تورهای خارجی، نوسان نرخ ارز نیز روی قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی هزینه‌های برخی از پرطرفدارترین تورهای نوروزی می‌پردازیم.

بهترین کشورها برای سفر در نوروز 99
مسافرت نوروزی شرایط ویژه‌ای دارد. این مهمترین سفر در تمامی ایام سال خواهد بود و احتمالا طولانی‌ترین آن‌ها. در چنین شرایطی، دقت در انتخاب مقصد مورد نظر بسیار مهم است. امروز قصد داریم مقاصد مختلف را بررسی کنیم تا ببینیم بهتر است نوروز سال 99 به کدام کشورها سفر کنیم؟
این موضوع تا حد زیادی سلیقه‌ای است. برخی سفرهای ماجراجویانه و مقاصد خاص را می‌پسندند و برخی دیگر استراحت در سواحل آرام را ترجیح می‌دهند. برخی می‌خواهند در مراکز خرید و کافه و بارها گشت بزنند و بعضی‌ها بازدید از بناهای تاریخی را دوست دارند. نکته مهم این است که با توجه به سلیقه و طبع خود، بهترین مقصد را انتخاب کنید. البته عامل بودجه هم در این میان نقش مهمی بازی می‌کند. سفر به بعضی از کشورها، به دلیل بعد مسافت و تفاوت نرخ پول، گران‌تر تمام می‌شود.

طبق تجربه سال‌های قبل، بعضی از کشورها و شهرها میان گردشگران طرفداران بیشتری دارند. در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که قیمت سفر به دبی، مالزی و استانبول چقدر است زیرا این سه، از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان هستند.
دبی همیشه میزبان خوبی برای ایرانیان بوده است. گردشگران ایرانی در دبی همیشه بسیار زیاد بوده‌اند و کنسرت‌های و فستیوال‌های نوروزی بسیاری در این شهر برگزار می‌شد. سواحل زیبا، هتل‌های شیک، امکانات تفریحی و رفاهی متعدد باعث می‌شد دبی انتخاب اول بسیاری از افراد باشد. در حال حاضر و با بالا رفتن نرخ درهم امارات، این وضعیت کمی تغییر کرده است. اکنون هزینه سفر به دبی و بازدید از جاذبه‌های این شهر خارج از توان بسیاری افراد است. با این حال، اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید، دبی همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن ایام نوروز است. در حال حاضر، قیمت سفر به دبی با توجه به نوع پرواز و هتلی که انتخاب می‌کنید بازه‌ای در حدود 3 تا 6 میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

استانبول مقصد پرطرفدار دیگری است که هر سال گردشگران ایرانی زیادی را به خود جذب می‌کند. شهری که نیازی به معرفی ندارد. شهر تاریخ و بناهای باستانی و مراکز خرید متعدد و کافه و بارهای جذاب. هزینه سفر استانبول با توجه به نوع پرواز و هتلی که انتخاب می‌کنید متغیر است. بستگی دارد هتل‌های لوکس را بپسندید یا اقامت در یک هتل معمولی برای‌تان کافی باشد. بازه قیمت‌های بسیار گسترده است و می‌توان رقمی بین 3 تا 8 میلیون را در نظر گرفت.
مالزی نیز یکی از زیباترین کشورهای آسیا است. کشوری با فرهنگ غنی چندگانه و طبیعت بی‌نظیر که توانسته است توجه سفر دوستان از سراسر جهان را به خود جذب کند. مالزی شهرها و جزیره‌های متعددی دارد که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. سواحل تمیز و زیبا و جنگل‌های استوایی باعث می‌شود همه این شهرها خاصیت توریستی پیدا کنند. سفر به مالزی هم به صورت تکی و هم ترکیبی اجرا می‌شود. یعنی می‌توانید انتخاب کنید که فقط به یک شهر از این کشور بروید یا سفرتان شامل بازدید از چند شهر باشد. فاصله مالزی از ایران نسبت به ترکیه و امارات بیشتر است و بنابراین هزینه سفر نیز بیشتر خواهد شد. البته قیمت‌ها به نوع توری که انتخاب می‌کنید و نوع هتل و پرواز نیز بستگی دارد. به صورت کلی می‌توان گفت این تور بازه‌ای بین 5 تا 9 میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

تور تایلند بهتر است یا مالزی؟
مالزی و تایلند شباهت‌های بسیاری به هم دارند. هر دو کشور به آب و هوای گرم و مرطوب، سواحل خیره‌کننده، جنگل‌های استوایی و البته تاریخ کهن معروف هستند و هر دو، توجه زیادی به جذب توریست دارند. مالزی علاوه بر همه این‌ها، تنوع فرهنگی زیادی نیز دارد. در این کشور، مسلمان و بودایی و هندو و مسیحی با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند پس هر کیش و مذهبی که داشته باشید، در این کشور می‌توانید به راحتی گردش و تفریح کنید. در هر صورت، هر یک از این کشورها طرفداران خاص خود را دارند و ما می‌خواهیم قیمت‌ها را در هر دو مورد بررسی کنیم.
برنامه‌های سفر به این دو کشور هم به صورت تکی و هم به صورت ترکیبی انجام می‌شود. بنابراین، قیمت‌ها با توجه به نوع توری که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. هزینه سفر به تایلند، در صورتی که فقط از یک شهر بازدید کنید، بین 7 تا 11 میلیون تومان است. در مورد مالزی با همین شرایط، یعنی بازدید از یک شهر به تنهایی، بین 5 تا 9 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

تور پوکت، ترکیبی از ساحل و جنگل
یکی از بهترین انتخاب‌های برای یک سفر سفر نوروزی عالی، پوکت است. شهری که هم ساحل صخره‌ای دارد و هم ساحل شنی، هم جنگل‌های استوایی و هم غذاها و تفریحات متنوع. این شهر را بهشت گمشده می‌دانند زیرا آرامش و زیبایی بکر و دست نخورده‌ای دارد. آژانس‌های مختلفی برنامه‌های سفر به این شهر زیبا را تدارک می‌بینند اما چرا تور پوکت سلام پرواز انتخاب بهتری خواهد بود؟ این مجموعه تجربه زیادی در برگزاری تورهای مختلف به مقاصد متنوع دارد. همچنین مجری مستقیم تورها است و با تجربه و تخصص خود می‌تواند سفری رویایی و بی‌دغدغه برای‌تان رقم بزند.

هزینه سفر به پوکت نیز مانند هر مقصد دیگری، تا حدود زیادی به انتخاب‌های خودتان بستگی دارد. این که اقامت چند روزه و در چه نوع هتلی بخواهید و با کدام ایرلاین سفر کنید، هزینه را مشخص خواهد کرد. در حال حاضر قیمت این سفر، با ایرلاین ایرانی، بازه‌ای در حدود 9 تا 13 میلیون را در بر می‌گیرد. دقت داشته باشید که تمامی این قیمت‌ها حدودی هستند. همان طور که گفته شد، هزینه تورها در ایام نوروز قطعا افزایش خواهد یافت. تغییر قیمت ارز، طول مدت سفر، نوع هتل و پرواز نیز از جمله مواردی هستند که قیمت تورها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.