به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۱۹۳۳۲۱

آزمايش خون خود را به آني آزما بسپاريد

گروه دانش: آزمایشگاه آنی آزما یک آزمایشگاه آنلاین می‌باشد که به منظور ارئه خدمات آزمایشگاهی غیر حضوری برای شهروندان عزیز تاسیس گردیده است. امروزه به دلیل مشغله فراوانی که افراد دارند و عدم وجود فرصت و زمان کافی برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه و همچنین وجود عوامل محیطی مثل ترافیک و آلودگی، نیاز به یک آزمایشگاه آنلاین و غیر حضوری مثل آنی آزما بیشتر از پیش احساس می‌شود.
آزمايش خون خود را به آني آزما بسپاريد
هدف از تشکیل آنی آزما راحتی بیشتر همشهریان در هنگام آزمایش دادن می‌باشد. ضمن اینکه این آزمایشگاه با موسسات و آزمایشگاه بسیار معتبر تهران نیز طرف قرار داد بوده که آزمایش‌های شما را به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند.
اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که فرصت مراجعه حضوری به آزمایشگاه را ندارید، به راحتی می‌توانید با چند کلیک ساده و ثبت اینترنی نسخه خود در سایت آنی آزما کلیه مراحل مربوط به پذیرش آزمایش خود را در کوتاه ترین زمان ممکن سپری کرده و برای خون گیری در محل کار یا منزل شخصی خود آماده شوید.
آزمایشگاه آنلاین آنی آزما تقریبا همه آزمایشات مورد درخواستی پزشک را انجام داده و شما به صورت آنلاین می‌توانید جواب آزمایش خود را دریافت نمایید. به دلیل اینکه آزمایش‌های شما پس از انجام نمونه گیری در بهترین آزمایشگاه‌های سطح شهر انجام می‌شوند، نتایج تست‌های شما بسیار دقیق و قابل اعتماد می‌باشند. در آنی آزما انواع مختلفی از آزمایشات قابل انجام هستند که در ادامه مطالب به صورت خلاصه در مورد هر یک صحیت خواهیم کرد:

1.    آزمایش خون:
آزمایش خون شامل طیف وسیعی از آزمایشات می‌باشد که پزشک عمومی یا پزشک متخصص برای ارزیابی وضعیت کلی بدن شما و بررسی احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های خاص درخواست می‌نماید.
برای انجام آزمایش خون در آنی آزما، شما کافیست به سایت ما مراجعه کرده و پس از انجام مراحل پذیرش و خونگیری، جواب آزمایش خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید. در آزمایش خون انواع بیماری‌هایی مانند دیابت، مشکلات انعقادی، چربی بالای خون، و عملکرد غدد درون ریز و هورمون‌ها و همچنین میزان سلامت ارگان‌هایی مثل کلیه، کبد، قلب و غیره می‌توانند مورد بررسی قرار بگیرند. 
آزمایش خون یک آزمایش جامع و کامل می‌باشد که برای ارزیابی انواع ارگان‌های بدن و میزان هورمون‌های مختلف بدن کاربرد دارد. از این آزمایش برای تشخیص اولیه بیماری و یا پیگیری روند درمانی فرد استفاده می‌شود.  این آزمایش در حالت کلی بسته به بخشی که در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد به چند دسته تقسیم می‌شود. بخش‌های بیوشیمی، هورمون شناسی، ایمونولوژی، سرولوژی، هماتولوژی، میکروب شناسی، بخش انعقاد و بخش سرطان شناسی، از جمله گروه‌هایی هستند که در آزمایشگاه وظیفه انجام آزمایش خون را بر عهده دارند.
شما به راحتی می‌توانید در آنی آزما آزمایشات خود را ثبت کرده و به صورت غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن، جواب نهایی آزمایشات خود را با بالاترین کیفیت و دقت، دریافت نمایید. نتایج نهایی آزمایش خون در این آزمایشگاه به صورت ساده و در مقابل رنج نرمال و محدوده قابل قبول تست بیان می‌شوند تا خود فرد نیز قبل از مراجعه به پزشک برای تفسیر نتایج، تا حدودی از نتایج آزمایش خود آگاه شود.

2.  آزمایش قند خون
آزمایش قند خون برای اندازه گیری میزان قند خون افراد استفاده می‌شود. منظور از قند همان گلوکز می‌باشد که به عنوان سوخت اصلی سلول‌های بدن برای کسب انرژی و انجام فعالیت‌های روزمره، کاربرد دارد. با افزایش مقدار قند خون در اثر الگوهای بد رفتاری و غذایی، بسیاری از افراد می‌توانند به بیماری دیابت مبتلا شوند. یکی از راه‌های بررسی ابتلا افراد به دیابت و بیماری‌های مربوطه، انجام آزمایش قند خون می‌باشد.
همواره کنترل میزان قند خون در طول شبانه روز به وسیله دارو یا تزریق انسولین، یکی از مهم ترین دغدغه‌های افراد دیابتی می‌باشد. این افراد یا دارای قند خون بالا هستند و یا اینکه در اثر عدم تنظیم دوز دارو، دچار افت قند خون می‌شوند. برای پیشگیری از هر دو مورد، قند خون شما باید به صورت دوره ای به وسیله آزمایش قند خون در آنی آزما مورد بررسی قرار گیرد.
از طرف دیگر، مراجعه مستمر از هر یک تا دو ماه یکبار به آزمایشگاه می‌تواند برای فرد دردسر ساز شده و وقت و هزینه بسیار بالایی برای فرد به همراه داشته باشد. در نتیجه انجام آزمایش قند خون به صورت آنلاین و غیر حضوری در آزمایشگاه آنی آزما بسیار مفید و موثر خواهد بود.
به صورت کلی کلیه آزمایش‌های قند خون در آزمایشگاه آنی آزما به 4 گروه تقسیم می‌شود:
 
•    آزمایش قند خون ناشتا
•    آزمایش قند خون دو ساعت بعد از صبحانه
•    تست تحمل گلوکز یا GCT
•    آزمایش قند خون 3 ماهه یا HbA1C

کلیه این تست‌ها دارای برخی شرایط خاص و ویژه هستند که باید قبل از انجام نمونه گیری رعایت شوند. به عنوان مثال رعایت 8 تا 12 ساعت ناشتایی و یا رعایت 2 ساعت بعد از خوردن صبحانه و برخی شرایط دیگر که در هنگام پذیرش در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما به شما گفته می‌شود.
نتایج کلیه این تست‌ها در کنار سایر آزمایشات و علائم بالینی دیگر می‌تواند بیانگر میزان داروی مورد نیاز شما و همچنین احتمال ابتلا به دیابت و شرایط پیش دیابتی در شما باشد.

3.  آزمایش CBC
از جمله تست‌های روتین دیگری که در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما مورد بررسی قرار می‌گیرد، آزمایش CBC یا آزمایش شمارش کامل سلول‌های خونی می‌باشد. در این آزمایش تعداد سلول‌های موجود در خون گردشی شما و همچنین برخی فاکتورها و موارد جزئی تر دیگر در مورد این سلول‌ها به صورت دستگاهی مورد شمارش قرار می‌گیرد. همان طور که ذکر شد، کلیه پارامتر‌های موجود در این آزمایش به صورت دستگاهی و اتوماتیک مورد شمارش قرار می‌گیرد.
پس از انجام این آزمایش، شما در برگه جواب آنلاین خود در آزمایشگاه آنی آزما پارامتر‌های مختلفی را ملاحظه خواهید کرد که هر یک دارای معنی و تفسیر جداگانه ای می‌باشد. برای مثال مقادیر بالای گلبول‌های سفید می‌تواند بیانگر احتمال وجود عفونت باشد. همچنین مقادیر پایین گلبول‌های قرمز می‌تواند بیانگر کم خونی یا آنمی باشد. فاکتور پلاکت نیز برای بررسی مشکلات مربوط به بیماری‌های انعقادی می‌باشد.

از دیگر فاکتورهایی که مربوط به شمارش سلولی نمی باشد، ولی در برگه جواب آزمایش CBC می‌توانید مشاهده نمایید، میزان هموگلوبین و هماتوکریت می‌باشد. هموگلوبین همان میزان پروتئین متصل به آهن می‌باشد که وظیفه انتقال اکسیژن در گلبول‌های قرمز را بر عهده دارد. هماتوکریت نیز میزان خالص گلبول‌های قرمز نسبت به کل سرم را بیان می‌کند که هر دو جزو مواردی از تشخیص بیماری‌های مربوط به کم خونی یا فقر آهن می‌باشد.
در آزمایش CBC همچنین مقادیر مختلف زیرگروه‌های گلبول‌های سفید نیز بیان می‌شود. این زیرگروه‌ها عبارتند از نوتروفیل، لنفوسیت، مونوسیت، ائوزینوفیل و بازوفیل که افزایش هر کدام بیانگر نوع خاصی از عفونت خونی و سلولی می‌باشد.

4.    آزمایش ادرار و مدفوع
یکی دیگر از آزمایش‌های پرکاربردی که در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما می‌توان پذیرش کرده و انجام داد، آزمایش ادرار و مدفوع می‌باشد. این آزمایشات در کنار هم و یا به صورت جداگانه مورد درخواست قرار می‌گیرند.
در آزمایش ادرار، عملکرد کلیه و همچنین میزان مواد مختلف دفعی و بازجذبی کلیه مورد بررسی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال از اندازه گیری میزان نیتریت موجود در ادرار می‌توان در کنار تعداد WBC‌های ادرار و همچنین میزان باکتری موجود در ادرار، می‌توان به وجود یا عدم وجود عفونت در سیستم ادراری و کلیوی فرد پی برد. فاکتور‌های دیگری مثل گلوکز، کتون و پروتئین نیز می‌توانند بیانگر بیماری‌های کلیوی و همچنین دیابت در فرد باشد.


فاکتور دیگری که در آزمایش ادرار مورد بررسی قرار می‌گیرد، بررسی احتمال وجود خون و همچنین وجود کریستال‌های مختلف اورات آمورف و کلسیم اگزالات می‌باشد که بیانگر احتمال وجود سنگ‌های کلیه و مثانه باشند. در این حالت تعداد زیادی سلول اپیتلیال در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده هستند. برای انجام آزمایش ادرار به صورت آنلاین و غیر حضوری، فقط کافیست آزمایشات خود را به صورت اینترنی در سایت آنی آزما ثبت نمایید.
مورد دیگری که در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما مورد آزمایش قرار می‌گیرد،آزمایش مدفوع می‌باشد. این آزمایش در وهله اول برای دریافت کارت بهداشت و به صورت سه نوبتی مورد درخواست قرار می‌گیرد. این آزمایشات باید به صورت روزانه و در عرض حداکثر 2 ساعت به آزمایشگاه تحویل داده شود که این خود یک امر زمان بر و پر دردسر به خصوص برای افراد شاغل می‌باشد.
مورد دوم درخواست این آزمایش بررسی احتمال ابتلا به بیماری‌های انگلی می‌باشد. این بیماری‌ها در کودکان می‌توانند باعث کند تر کردن روند رشد و عدم جذب مناسب مواد مغذی مواد غذایی شود.  در بزرگسالان نیز مشکلاتی مانند خارش مقعدی و همچنین احتمال سوء تغذیه، از جمله مواردی است که در صورت آلودگی انگلی امکان ابتلا به آنها وجود دارد.
انجام آزمایش مدفوع در آزمایشگاه آنی آزما همچنین می‌تواند احتمال عفونت باکتریایی در روده و دستگاه گوارش را بیان می‌کند. برای این کار از کشت دادن نمونه مدفوع در محیط‌های کشت به خصوص استفاده می‌شود.
از آزمایش مدفوع برای بررسی احتمال ابتلا به بیماری هلیکو باکتر معده و روده نیز استفاده می‌شود.
 
5.    آزمایش چربی
از آزمایش چربی در آزمایشگاه آنی آزما  برای بررسی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود. امروزه به دلیل افزایش شیوع و حتی افزایش مرگ و میر افراد در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، بررسی علل ابتلا به این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. یکی از این علت‌ها، افزایش میزان چربی خون و به خصوص کلسترول می‌باشد. میزان چربی‌های خود فرد از طریق نمونه گیری از دست و انجام آزمایشات مربوطه در بخش بیوشیمی میسر می‌باشد.
در حالت کلی آزمایش چربی شامل اندازه گیری چهار فاکتور می‌باشد:
•    کلسترول که عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش احتمال سکته قلبی و مغزی می‌باشد
•    تری گلیسرید که علی رغم کاربرد‌هایی که برای بدن و سلول‌ها دارد، در صورت افزایش مقدار آن می‌تواند باعث ابتلای فرد به بیماری کبد و پانکراس شود
•    HDL که لیپوپروتئین انتقال دهنده چربی با چگالی بالا می‌باشد و زیاد بودن مقادیر آن می‌تواند باعث انتقال بیشتر چربی‌ها به کبد و کاهش میزان آن در جریان خون می‌شود.
•    LDL که لیپوپروتئین با چگالی پایین می‌باشد و در اصطلاح چربی بد نیز نامیده می‌شود.

در پایان اگر شما نیز به وقت و هزینه ای که قرار است برای آزمایشات خود صرف کنید، ارزش قائل هستید، می‌توانید از آزمایشگاه آنلاین آنی آزما به راحتی استفاده کرده و ضمن انجام خون گیری و پذیرش آزمایش در خانه یا محل کار، جواب‌های آزمایش خود را نیز از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه دریافت نمایید.