به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۹۳۳۴۶

شرایط ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور

گروه جامعه: رشته پرستاری بدون کنکور جزء یکی از خواسته‌های هر دانش آموز رشته علوم تجربی می‌باشد. اما متاسفانه در ایران دست یافتن به چنین آرزویی وجود ندارد. تنها کسانی می‌توانند بدون کنکور در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهند که توان مالی بالایی داشته و این امکان برای آنها فراهم باشد که در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل نمایند و پس از فارغ التحصیلی تنها به عنوان یک پرستار ماهر به ایران بازگشته و در کادر بیمارستانی کشور مشغول به ارائه خدمت شوند.
شرایط ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور
رشته پرستاری بدون کنکور
رشته پرستاری یکی از رشته‌هایی است که در میان داوطلبان کنکور تجربی محبوبیت خاصی را پیدا نموده است و بسیاری از داوطلبان و متقاضیان این رشته تمایل دارند تا رشته پرستاری بدون کنکور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. اما همانطور که مستحضر هستید پذیرش کلیه رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی به غیر از چندین رشته آن هم در مقطع کاردانی تمامی رشته‌ها نیازمند پذیرش در کنکور‌ها می‌باشند. البته تعدادی از پردیس‌های دانشگاهی با توجه به شرایط ویژه آن هم برای دسته ای از داوطلبان مجاز در رشته‌های پزشکی متقاضیان را بدون کنکور پذیرش می‌کنند. اما متاسفانه پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور در هیچ یک از این زیر مجموعه‌ها قرار نگرفته است  و میتوانید از مشاورین با تجربه در رشته ی پرستاری بدون کنکور آیدانیتو تمام اطلاعات این زمینه را دریافت کنید‌.

پرستاری بدون آزمون در روسیه
از آنجایی که برای داوطلبان ایرانی تنها راه رسیدن به رشته پرستاری بدون کنکور ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور می‌باشد. لذا دانشکده علوم پزشکی در کشور روسیه از جمله این دانشگاه‌ها به شمار می‌آید که داوطلبان ایرانی را در رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش می‌کند. از این رو برای ورود به این مراکز آموزشی تنها کافیست متقاضیان و داوطلبان رشته پرستاری، دوره کامل کالج یا همان پادفک روسیه را گذرانده و به زبان روسی تسلط کامل پیدا نمایند. سپس به راحتی با گرفتن ویزای تحصیلی از سفارت روسیه در روسیه به آسانی بدون آزمون به رشته پرستاری راه پیدا نمایند. خوشبختانه وزارت بهداشت ایران دانشگاه‌های پرستاری روسیه را تایید نموده و دانشجویان این امکان را دارند تا پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پرستاری روسیه به کشور ایران بازگشته و در کنار دیگر پرسنل پزشکی مشغول به ارائه خدمات و کار شوند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در زمینه پرستاری بدون کنکور اینجا کلیک کنید‌.
 
چگونه پرستاری بدون کنکور قبول شویم؟
یکی از رایج ترین سوالی که داوطلبان کنکور در رشته علوم تجربی از مشاورین آموزشی دارند این است که چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه شده و در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهیم. لذا در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت در حال حاضر در داخل ایران هیچ یک از دانشگاه‌ها اجازه پذیرش دانشجو در رشته پرستاری بدون آزمون را ندارند. اگر چه در سال‌های قبل برخی از افراد می‌توانستند بدون کنکور در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور وارد رشته پرستاری شده و ادامه تحصیل دهند و پس از گذراندن ۷۲ واحد از دروس اختصاصی این اجازه را داشتند تا به ایران بازگشته و در دانشگاه‌های داخل مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. اما امروزه با تغییر یافتن نظام آموزشی کشور این اجازه از دانشجویان ایرانی صلب شده است و داوطلبان رشته پرستاری بدون کنکور می‌بایست مدرک فارغ التحصیلی خود را به طور کامل از دانشگاه خارجی گرفته و تنها به منظور خدمت رسانی و کار وارد کادر پزشکی ایران گردند.
 
رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور
رشته‌های پیراپزشکی از جمله رشته‌های حساس و سختی هستند که هیچ داوطلبی بدون گذراندن آزمون و کسب رتبه مجاز امکان تحصیل در هیچ یک از این رشته‌ها را بدون کنکور ندارند. مگر در شرایطی خاص که برخی دانشگاه‌ها صرفا بر اساس مدارک و سوابق تحصیلی متقاضی ، دانشجو را تنها در تعداد محدودی از رشته آن هم به صورت نیمه متمرکز مورد پذیرش خود قرار دهند که به طور حتم رشته پرستاری هیچ گاه جزء این دسته رشته‌ها و شرایط ویژه قرار ندارد.
 
شرایط ثبت نام پرستاری بدون آزمون
داوطلبانی که تمایل دارند بدون کنکور در رشته پرستاری به ادامه تحصیل مشغول شوند با توجه به جنسیت متقاضیان که مرد باشد یا زن، شرایط می‌تواند متفاوت باشد. اگر چه هر دو جنسیت می‌بایست برای تحصیل در رشته پرستاری بدون آزمون عازم سفر به خارج از کشور شوند اما آقایان با مسئله خدمت سربازی رو به رو هستند و قبل از انتخاب دانشگاه و طی نمودن مراحل اخذ ویزای تحصیلی می‌بایست موضوع خدمت سربازی را حل و فصل نمایند. پس از گذراندن مراحل مورد نیاز تنها شرایط ثبت نام در رشته پرستاری بدون آزمون پرداخت هزینه‌ها و شهریه‌های بالایی است که دانشگاه‌های خارجی برای دانشجویان مسافر قرار داده اند. لذا اگر با کمبود بودجه مواجه نیستید به راحتی این امکان وجود دارد تا بدون کنکور یکی از پرستاران آینده کشور باشید.