به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۱۹۳۳۶۹

ترامپ باز هم از اعتراضات در ایران حمایت کرد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر از اعتراضات اخیر در ایران حمایت کرد.
ترامپ باز هم از اعتراضات در ایران حمایت کرد
دونالد ترامپ، ادعا کرد ایران به صورت «بی‌رحمانه» و «وحشتناک» معترضان را سرکوب کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه مایل است شورای امنیت سازمان ملل چه واکنشی به حوادث اخیر ایران نشان دهد گفت: «ما با سازمان ملل تعامل داریم...آنها در خصوص مسئله ایران و بسیاری مسائل دیگری مشارکت زیادی دارند.»
ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد: «آنها آدم‌های زیادی را می‌کشند و بسیاری از شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند. ایالات متحده در کنار معترضان ایستاده است.» ترامپ درباره گزارش‌های منتشر شده در خصوص قصد دولت آمریکا برای ارسال نظامیان بیشتر به منطقه غرب آسیا هم گفت: «اینکه چه کاری ممکن است انجام دهیم -یا انجام ندهیم- را اعلام خواهیم کرد.» وی افزود: اگر ایران کوچکترین تهدیدی متوجه منافع کشورش در منطقه بکند، آمریکا پاسخ «محکمی» به آن نشان خواهد داد.

هوک: احتمالا بیش از هزار نفر در اعتراضات ایران کشته شدند
نماینده ویزه ایالات متحده در امور آمریکا می گوید جمهوری اسلامی از زمان آغاز اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین، صدها و احتمالا بیش از هزار نفر از معترضان را کشته‌اند. برایان هوک، نماینده ویزه ایالات متحده در امور آمریکا به خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا گفت: «با بیرون حقایق از داخل ایران، این طور بر می‌آید که حکومت از زمان آغاز اعتراض‌ها به گرانی بنزین بیش از هزار نفر از شهروندانش را به کشته است». نماینده ویژه آمریکا افزود که «هزاران ایرانی‌» نیز مجروح و دستکم هفت هزار نفر بازداشت شده‌اند. وی گفت یکی از ویدئوها از این اعتراض‌ها نشان می‌دهد که بیش از صدنفر تیر خورده و کشته شدند.
 
برایان هوک در بخش دیگری از اظهاراتش، رفتار با شهروندان  معترض ایرانی را «نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول» خواند و مدعی شد: وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تصاویر و ویدئوهایی از ۳۲ هزار نفر در ایران دریافت کرده و این اطلاعات به علاوه گزارش‌های دریافتی از گروه‌های خارج از کشور، مبنای آمار ارائه شده درباره تعداد کشته‌شدگان است. به گفته  هوک، «اجساد کشته‌شدگان سپس در کامیون‌ها ریخته و منتقل شده‌اند. اجساد هم تنها به خانواده‌هایی تحویل شده که تعهد داده‌اند مراسم ختم برای آنها نگیرند».