به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۹۳۴۲۳

افزایش قیمت طلا به این راحتی نخواهد بود

گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در حالی که کارشناسان وال‌استریت درباره روند افزایش قیمت طلا به دلیل آمار قوی اشتغال آمریکا بدبین شده اند، سرمایه‌گذاران همچنان به رشد قیمت طلا در هفته جاری بسیار خوش بین هستند.
افزایش قیمت طلا به این راحتی نخواهد بود
برخی از تحلیلگران بر این باورند که رشد ۲۶۶ هزار شغل جدید بازار کار آمریکا در ماه میلادی گذشته که بزرگترین رشد در ۱۰ ماه گذشته بوده است، همچنان از صعود بازارهای سهام حمایت کرده و ارزش داراییهای امن مانند طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار می دهد.در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر یا ۲۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که هفت نفر یا ۴۴ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند و پنج نفر یا ۳۱ درصد هم نظری نداشتند.در این بین، ۷۹۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۴۸۷ نفر یا ۶۱ درصد افزایش و ۱۸۳ نفر یا ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۲۲ نفر یا ۱۵ درصد هم نظری نداشتند.

دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به نظرسنجی هفته پیش که تنها ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرد. تحلیلگران وال استریت در نظرسنجی هفته گذشته بیشترین میزان نظرات خنثی را داشتند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۱۸ دلار یا معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۴۶۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۵ درصد کاهش به ثبت رساند.هیچ اکثریت روشنی درباره دورنمای قیمت طلا وجود ندارد و تحلیلگران وال استریت همچنان انتظار دارند طلا بین محدوده ۱۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار حبس بماند.فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی شرکت سیتی ایندکس اظهار کرد: اگرچه قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت به سطح پایینتری نزول کند اما وی نسبت به این فلز ارزشمند خوش بین است و به دلیل این که در بازه قیمت محدودی مانده است، قیمت آن در کوتاه مدت از پایینترین سطح کانال فعلی خود بهبود پیدا خواهد کرد.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس سوییس به کیتکونیوز گفت: انتظار ندارد قیمت طلا از محدوده فعلی خارج شود. حتی اگر آمار اشتغال مثبت آمریکا در کوتاه مدت قیمت طلا را تحت فشار منفی قرار دهد، به حد کافی ابهامات وجود دارد که از قیمت طلا پشتیبانی می کند. وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین به خرید و فروش طلا ادامه می دهند اما به دلیل همه این ابهامات، من به طلا از منظر خرید نگاه می کنم.دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" گفت: بازارهای سهام قویتر روی قیمت طلا در کوتاه مدت اثر منفی خواهند شد و وی میانگین قیمت ۲۰۰ روزه طلا در حدود ۱۴۲۰ دلار را زیر نظر دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا