به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۹۳۴۶۶
روحانی به من گفت شما کی هستی، بنده گفتم که خود شما کی هستی؟

روایت رحیم پورازغدی از بحث و جدل با حسن روحانی

گروه سیاسی: حسن رحیم‌پورازغدی درباره بحث و جدل با حسن روحانی در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفت.
روایت رحیم پورازغدی از بحث و جدل با حسن روحانی
حسن رحیم‌پور ازغدی جزئیاتی از بحث خود با رئیس جمهور در جلسه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بنزین را تشریح کرد. عضو شورای انقلاب فرهنگی امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، رحیم پورازغدی در دانشگاه خواجه نصیر گفت: آقای روحانی به من گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن و گفت که من دیگر نباید شورا بروم. من گفتم که شما مسئول شورا نیستید. روحانی به من گفت شما چه کسی هستید که بنده در جواب گفتم که خود شما کی هستی؟ آقای روحانی گفت که من رئیس جمهور هستم و ایشان نباید بیاید. بنده در جواب گفتم شورایی که شما رئیسش هستی را چرا اصلا باید بیاییم. آقای روحانی قانونا حق چنین کاری را ندارد ولی در مقابل علاقه‌ای نیز برای شرکت در جلسات ندارم. یک دیکتاتوری کامل و بدون توضیح و ادب است. ما که گماشته آقای روحانی نیستیم. رئیس‌جمهور باید با وزرایش اینگونه حرف بزند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: بنده که حرف محرمانه ای نزده ام و درخواست دارم مطالب منتشر شود تا همه بفهمند که ما چه گفته ایم و آنها چه توهین های کردند. من از زمان آقای خاتمی اعلام کردم که نشست های شورا علنی باشد و همه نخبگان بدانند که چه می‌کنیم.
وی اظهار داشت: ما که تصمیم امنیتی نمی‌گیریم و نخبگان، فرهنگیان و دانشگاهیان باید بدانند چه می‌گوییم. از همان زمان هم دوستان مخالف این بودند که محتوای جلسات منتشر شود. من با آن زمان کاری ندارم؛ ولی درخواست می‌کنم محتوای جلسات مورد مناقشه علنی منتشر شود.
عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: شما می گویید بنده توهین کردم، خوب متن و صوت جلسه را منتشر کنید. آقای روحانی در جلسه گفت که من تا صبح پیگیر بودم که همه مردم راضی بودند و با اعتراض بعضی مراجع و نمایندگان اوضاع پیچیده شد و اغتشاش آغاز شد.
ازغدی تصریح کرد: بنده در جلسه گفتم که اینگونه نبوده و مسئولان دولتی از یکی دو روز قبل از اجرای طرح آمده اند و دروغ گفته اند و این باعث نارضایتی توده مردم شده‌است. بحث بنده بنزین نبود. آقای روحانی به مقدمه در شورای انقلاب فرهنگی نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه درباره بنزین حرف زد. این صحبت ها جایش در دیگر شوراها بود و نه شورای انقلاب فرهنگی.

وی افزود: بنده که علاقه و اراده‌ای در حضور در شورا نداشتم. حتی در جلسه به خود روحانی خطاب کردم که جلسه‌ای که اینگونه اداره می‌شود و شما رئیس آن هستید، به چه دردی می‌خورد. نه مصوبات اجرا می‌شود و نه می‌توان حرف و نقد کوچکی کنیم.
عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اصلا ما حرف غلطی می‌زنیم و یا نقد می‌کنیم، شما چرا توهین می‌کنید. با عصبانیت و توهین حرف زدن خلاف قانون اساسی است. اگر بنده بدانم حضور بنده مانع است، شورا نمی‌روم چرا که اصلا آنجا کاری ندارم. به دوستان هم گفتم که این چه طرز تشکیل جلسات است که بعد از سه ماه تعطیلی یک جلسه برگزار می‌شود و دوباره یک ماه تعطیل می‌شود. جلسه هم که برگزار می‌شود از یک ساعت و نیم، چهل و پنج دقیقه در مورد بنزین صحبت می‌شود.
ازغدی تاکید کرد: من به آقای روحانی هم گفتم که این حرف هایی که شما می زنید را دیشب در تلویزیون هم گفتید، پس چرا آنها را اینجا تکرار می‌کنید. تعبیر آقای روحانی این بود که من اصلا نمی‌خواستم و خلاصه تقصیر گردن مراجع افتاد. وی افزود: بنده گفتم مراجع و نمایندگانی که صحبت کردند، نمی‌خواستند از مردم عقب بیافتند و این چه طرز تحلیلی است که شما دارید. عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: البته بنده نمی‌توانم همه چیز را کامل بگویم و برخی مسائل را برای قضاوت نخبگان مطرح می‌کنم؛ ولی آنچه باعث بحث شد، یکی از آنها این بود که من اصلا بعد از صحبت‌های آقای روحانی حرفی نزدم و وارد دستور شدیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شنیدم که یکی از نمایندگان تهران گفته که بنده فحش داده‌ام. اگر راست می‌گویند، منتشر کنند. جلسه را به طور کامل که از قبل چه مباحثی مطرح شد، من چه گفتم و چه چیزی در جواب شنیدم را به طور کامل منتشر کنند. نمی‌توان از طرفی محتوای جلسه را محرمانه نگه داشت تا کسی نفهمد و از طرف دیگر ادای دموکرات بازی را درآورد. (گفتنی اینکه اخیر علی مطهری گفته بود در این جلسه: پور ازغدی به روحانی گفت پف....