به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۹۳۵۰۵

وعده‌ی نگران‌کننده روحانی برای قطع اینترنت

گروه سیاسی: سایت برترین‌ها نوشت: بخشی از صحبت‌های حسن روحانی امروز که مورد توجه قرار گرفته و باعث نگرانی‌هایی شده، اشاره او به شبکه ملی اطلاعات است.
حسن روحانی صبح امروز یکشنبه 17 آذر در حالی لایحه بودجه 484 هزار میلیارد تومانی سال 99 را به مجلس آورده بود که برخی از نمایندگان انتقاداتی به اجرای سهمیه‌بندی بنزین و افزایش نرخ آن داشتند. رئیس جمهور در نشست امروز مجلس اعلام کرد که بودجه سال 99، بودجه ایستادگی و مقاومت است و بیش از 70 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای سال آتی در نظر گرفته شده است. بخشی از صحبت‌های روحانی که مورد توجه قرار گرفته و باعث نگرانی‌هایی شده، اشاره او به شبکه ملی اطلاعات است. روحانی در جلسه امروز مجلس با تاکید بر لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌نیازی از اینترنت گفت:«امیدوارم بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم نیازی به خارج نداشته باشند.»
این صحبت‌های روحانی در شرایطی است که اینترنت برای روزهای متمادی در آبان ماه قطع شده بود و عدم دسترسی کاربران به اینترنت موجب مشکلات فراوان و صدها میلیارد تومان ضرر به بخش خصوصی و دولتی شد.
عده‌ای معتقدند پافشاری بر شبکه ملی اطلاعات و گسترش آن برای قطع یا محدود کردن اینترنت بین‌المللی در تضاد با با شعارهای حسن روحانی در مورد حقوق شهروندی است و به گردش آزاد اطلاعات به شدت صدمه خواهد زد. اختصاص بودجه بزرگی به گسترش شبکه ملی اطلاعات در شرایطی که کشور یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذارد و دولت حتی برای ضروری‌ترین نیازهای مردم پول کافی ندارد، از دیگر نکات مورد توجه منتقدان است. برخی نمایندگان گمانه‌زنی می‌کردند که عدم پخش زنده تلویزیونی سخنرانی حسن روحانی از شبکه خبر به دلیل احتمال حجم زیاد انتقادات نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری باشد. روحانی برخلاف سال‌های گذشته امسال در روز 16 آذر به دانشگاه نرفت و شنیده می‌شد که این غیبت برای مواجه نشدن با گلایه‌های تند و فراوان دانشگاهیان بوده است.