به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۹۳۵۰۷
محمود صادقی خطاب به وزیر کشور:

چه کسی مسئول خون‌های ریخته شده است؟

چه کسی مسئول خون‌های ریخته شده است؟
گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استناد به قانون به کارگیری سلاح در موارد ضروری، گفت: ماموران انتظامی برای اعاده نظم و کنترل شورش‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست، باید قبل از به کارگیری سلاح از وسائل دیگری استفاده کنند و اگر آن وسائل موثر نباشد در وهله‌ بعد از سلاح استفاده کند.

محمود صادقی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از حوادث اخیر به خانواده‌های جانباختگان اعتراضات تسلیت گفت و اظهار کرد: بر اجرای سریع دستور رهبری برای بررسی دقیق عوامل بروز ناآرامی‌ها و رسیدگی به وضعیت جانباختگان و خانواده‌های داغدارشان تاکید می‌کنم.

وی با استناد به قانون به کارگیری سلاح در موارد ضروری تاکید کرد: ماموران انتظامی برای اعاده نظم و کنترل شورش و ناآرامی‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست باید قبل از به کارگیری سلاح از وسائل دیگری مطابق مقررات استفاده کرده باشند و آن وسائل موثر نبوده باشد و همچنین باید با اخلالگران اتمام حجت کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: چرا به حافظان نظم و امنیت آموزش و تجهیزات لازم برای کنترل ناآرامی‌ها داده نمی‌شود؟ چه کسی مسئول خون‌های ریخته شده است؟ آیا مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرید؟ صادقی در پایان تذکر خود بر اهمیت جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای اینترنتی در یک هفته قطع اینترنت ایران تاکید کرد. هم‌چنین خطاب به استاندار تهران گفت: منشا آلودگی هوا و بوی نامطبوع تهران را پیدا کنید شهروندان از این مشکل رنج می‌برند.

استیضاح سه وزیر در دستور کار مجلس
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد. اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره استیضاح چند تن از وزرا گفت: هم اکنون استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد و طی امروز یا فردا این سه وزیر با حضور در کمیسیون های مربوطه باید به نمایندگان پاسخ دهند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه کشور و اولویت بررسی لایحه بودجه در مجلس، امیدواریم که نمایندگان از توضیحات وزرای مربوطه قانع شوند و استیضاح این وزرا به صحن علنی مجلس نرسد.
برچسب ها: محمود صادقی