به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۹۳۵۲۸

سلحشوری: تا روزی که هستم، عقب نمی‌نشینم

گروه سیاسی: یک نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی در موقعیتی هستند که به راحتی برخی حرف‌ها را می‌گویند ولی ایشان باید پاسخ دهد که چرا دانشجویان ما الان در زندان هستند؟
سلحشوری: تا روزی که هستم، عقب نمی‌نشینم
به گزارش ایلنا، پروانه سلحشوری ضمن حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی، دلیل استعفا ندادنش علی‌رغم انتقادهایی که دارد را «عقب نمی‌نشینم تا روزی که هستم» بیان کرد و گفت: خیلی از همکاران من هستند که دل خوشی دارند و ثبت نام کردند. بعضی‌ها معتقدند که می‌شود به صندوق رای اعتماد داشت. ما هم استعفا ندادیم و طرح کمیسیون ویژه را با فوریت امضا کردیم. وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیسی مبنی بر این‌که حساب مردم از اشرار جداست؟ به برخوردهای انجام شده با برخی از تجمع کنندگان در حوادث اخیر اشاره کرد و ادامه داد: آقای رئیسی در موقعیتی هستند که این حرف را به راحتی می‌گویند ولی ایشان باید پاسخ دهد که چرا دانشجویان ما الان در زندان هستند؟

نماینده تهران خطاب به دانشجویان گفت: الان شما ناراحت و خشمگین هستید باید این خشم را کنترل کرد تا مطالبات مردم مطرح شود. جامعه مدنی و بخش روشنفکر باید در کمال آرامش پیش رود. با جلوگیری از خشونت مطالبه خود را بخواهد. وی در پاسخ به این پرسش که دائم مشکلات را به گردن نظام می‌اندازید در حالی که سهم خود را نمی‌بینید؟ اظهار کرد: من هیچ‌گاه در دولت نبودم. سال‌ها معلم بودم و چند سالی دانشگاه تدریس کردم. در تاریخ مجلس فقط مجالس سوم و ششم اصلاح‌طلب بودند و سایر مجالس دست اصولگراها بوده است. برخلاف نظر شما چیزی در دست ما نبود. اگر دست من بود در کنار مجلس نهادهای دیگر نمی‌گذاشتم که بتوانند قانون‌گذاری کنند. چیزی در دست اصلاح طلبان نبوده است. امیدوارم درس بگیرند.

وی درباره راهکار مجلس برای آزادی دانشجویان گفت: وقتی اسم دانشجویان زندانی می‌آید ما هم متاثر می‌شویم. این را هم بگویم من تقابل بسیجی با انجمن اسلامی، تقابل نماینده مجلس و حکومت با مردم را قبول ندارم. این‌ها جز تفرقه بینداز و حکومت کن چیز دیگری نیست. ما پیگیر آزاد کردن دانشجویان و غیر دانشجویان در حوادث ۹۶ بودیم و الان هم در ادامه همان تلاش ها کار آزادی دستگیرشدگان را ادامه می دهیم و تماس های زیادی هم در این ارتباط داریم. سلحشوری در پاسخ به پرسش دیگری خاطرنشان کرد: راه اصلاح‌طلبی از دوران مشروطیت شروع شده است و حرفم با شما این است هر کاری می کنید این کشور را دیگر به سمت یک انقلاب دیگر نبرید. باید حاکمیت را به سمت و سویی هدایت کنیم که دست به اصلاحات اساسی در کشور بزند. نماینده مجلس دهم با بیان این‌که «این ویژگی ساختاری را داریم که حکومت‌ها را همیشه مقصر دانستیم» بدنه اجتماعی را بی‌تاثیر ندانست و خطاب به دانشجویان گفت: از شما خواهش دارم با هم دوست باشید و به هم احترام بگذاید.
برچسب ها: پروانه سلحشوری