کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عقب‌گرد دلار با چاشنی انگلیسی

ایسنا , 19 آذر 1398 ساعت 13:05

گروه اقتصادی: صعود نیرومند پوند باعث کاهش شاخص دلار با وجود ثبات آن در برابر بسیاری از ارزهای دیگر شد.


هر چند که تصمیم چین برای به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر روی واردات برخی محصولات آمریکایی نظیر سویا و گوشت، احتمال به تعویق افتادن افزایش تعرفه بر روی محصولات چینی از طرف آمریکا را تقویت کرده است، با این حال لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ گفته است اگر مذاکرات به نتیجه دلخواه نرسند، آمریکا مصمم به افزایش تعرفه های وارداتی خواهد بود. قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه روز دیگر در خصوص افزایش تعرفه روی محصولات وارداتی به ارزش بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار از چین یا تمدید فعلی معافیت‌ها تصمیم گیری کند.کازوشیگه کایادا، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" گفت: حس بازارها این است که هر دو طرف می خواهند از بیشتر شدن تنش ها خودداری کنند. بنابراین محتمل‌ترین سناریو این است که روند فعلی حفظ شود.

از سوی دیگر اما امره اشپایتسر، کارشناس بازار در موسسه " وست پاک" معتقد است که امکان اوچ‌گیری مجدد تنش ها وجود دارد: از سوی هر دو طرف ریسک هایی وجود دارد. بازارها هنوز نگاهی خوش بین به مساله اختلافات تجاری دارند و تحرکات اخیر به شما نخواهند گفت که دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد.چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۴ درصد کاهش در مقایسه با روز قبل و در سطح ۹۷.۵۷۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۲۶ دلار اعلام شد.در حوزه برگزیت نیز حزب حاکم محافظه کار موفق شده است تا در نظرسنجی ها از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر به میزان ۱۴ درصد پیش بیافتد که پنج درصد بیشتر از نتایج نظرسنجی هفته های قبل است.  بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر فعلی وعده داده که در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر دادگفته است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۵۸ دلار مبادله شد. هر یورو نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ۱.۱۰۶۸ رسید. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۳ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۹۹ دلار سنگاپور مبادله شد.آدام کول، کارشناس ارشد مسائل ارزی در موسسه " آر بی سی کپیتال مارکتس" گفت: هنوز نا اطمینانی هایی زیادی در خصوص آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارد و نمی توان با قطعیت پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی در نهایت رخ خواهد داد.  در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۵۹۹۵ ین رسید. ارزش ین پس از آن تقویت شد که رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال ژاپن بسیار نیرومندتر از پیش بینی‌های قبلی ظاهر شد.  در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۴۹ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۸۵ یوان چین اعلام شد.


کد مطلب: 193653

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193653/عقب-گرد-دلار-چاشنی-انگلیسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir