به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۹۳۶۷۱
عبدالله ناصری:

آقای رئیس‌جمهورِ امنیتی! پشیمانی فایده‌ای ندارد

آقای رئیس‌جمهورِ امنیتی! پشیمانی فایده‌ای ندارد
گروه سیاسی_ رسانه ها: عبدالله ناصری؛ کارشناس مسائل سیاسی در نقد مواضع اخیر رئیس جمهور در روزنامه جهان صنعت نوشت: آقای روحانی برای اولین بار نیست که نشان داده دچار یک سردرگمی و بحران تحلیل اوضاع و ارزیابی است.ما این موارد را در گذشته نیز سراغ داریم. این موضوع ناشی از دو ویژگی است؛ یک ذهنیت امنیتی و سیاسی خود آقای روحانی است که بیشتر از اینکه شخصیت سیاسی باشد امنیتی است و مثل گذشته مسائل و وقایع را امنیتی می‌بیند. دومین علت و ویژگی نیز این است که آقای روحانی همیشه فاقد یک نظام مشورتی تحلیلی بوده است.

امروز بعد از دو هفته وقایع مربوط به حوادث ناشی از گرانی بنزین آقای روحانی حتما دچار یک ندامت و پشیمانی نسبت به اظهارنظرهایی که روز اول داشته، شده است. نمونه آن، برخورد با معترضان خیابانی بود که طبق سخن رییس‌جمهور توسط دوربین‌های مداربسته رصد می‌شوند اما بعد از آن اعلام کردند معترضان و آشوبگران را با یک چوب نزنیم.البته باید تاکید کنم که ندامت آقای روحانی فایده‌ای هم ندارد. آقای رییس‌جمهور طبع امنیتی دیدن مسائل را داشته و دارد و این ویژگی شامل مشاورانش هم می‌شود مثل آقای آشنا که در رابطه با حوادث مربوط به گرانی بنزین حرف‌های عجیبی زدند.

در بوران حوادث اعتراض آقای آشنا اعتراضات را به «فروغ جاویدان» (عملیات نظامی سازمان منافقین در سال ۶۷) تشبیه و واکنش جمهوری اسلامی را با «عملیات مرصاد» مقایسه کرده بود.بنابراین این رویکرد در میان اعضای دولت متاسفانه وجود دارد و این اتفاق جدیدی نیست. آقای روحانی گاه دچار اشتباه تحلیلی فاحش می‌شود.ضمن اینکه اظهارات متناقض ایشان نسبت به زمان انتخابات نشان از بروز واقعیت وجودی و شخصیتی ایشان است که خودش را نشان داد یعنی آقای روحانی در ارتباط با آبان ۹۸، اعتراضات دی‌ماه ۹۶ و حتی حوادث کوی دانشگاه تهران در تیرماه ۷۸ در هر سه مورد همانند یک انسان امنیتی تمام‌عیار عمل کرده و ظاهرا قصد ندارند مخالفت‌ها را در اعتراض به وضعیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور ببینند.
برچسب ها: عبدالله ناصری