به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۹۳۷۴۴

فلاحت‌پیشه از انتخابات مجلس انصراف داد

فلاحت‌پیشه از انتخابات مجلس انصراف داد
گروه سیاسی: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف دادم.
فلاحت‌پیشه افزود: از اول رغبتی برای انتخابات نداشتم، شرایط به گونه ای بود که دیگر صحنه انتخابات نماندم. نامه انصراف را به وزارت کشور ارائه کرده ام و در سامانه این وزارت خانه هم ثبت شده است. دوستان گفتند که در انتخابات مجلس شرکت کنم، اما به این نتیجه رسیدم که کناره‌گیری کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در خصوص نفوذ اندیشه حجتیه در مجلس یازدهم، گفت: بنده نگران شکل‌گیری افراط‌گرایی در مجلس آینده هستم. کشور تحمل افراطی‌گری تازه‌ ندارد. بعد از چالش‌های مختلفی که شکل گرفت، کشور به سمت افراطی‌گری سوق پیدا کرد؛ یعنی بازی کردن در دامی که مثلث ترامپ، نتانیاهو و مرتجعین برای ما شکل دادند. نباید به این مثلث افراطی شکل بدهیم.
اجازه ندهیم بیش از این منافع مملکت برای دیگران هزینه شود
این نماینده مجلس جلوگیری از افراط‌گرایی را انگیزه ثبت نامش دانست و افزود: زمان ثبت‌نام وقتی دیدم کسانی آمدند که دارای سابقه افراطی‌گری هستند و از ناحیه افراطی‌گری کشور هنوز دارد هزینه می‌دهد، واقعا احساس دغدغه کردم؛ ضمن اینکه من قبلا هم گفته بودم حضور پیدا نمی‌کنم. بعد دوستان لطف داشتند و سعی کردند تصمیم من را عوض کنند ولی به شخصه معتقدم اگر کسی خودش نخواهد، نمی‌آید. من به این دلیل حضور پیدا کردم و امیدوارم در آینده مجلس معتدلی در راستای  منافع ملی داشته باشیم که اجازه ندهیم بیش از این منافع مملکت برای دیگران هزینه شود.
منابع حاصل از گرانی بنزین خرج مشکلات کشور شود
فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه افزایش درامد حاصل از گران شدن بنزین باید برای حل مشکلات کشور هزینه شود، تصریح کرد: درآمد ناشی از گرانی بنزین چیزی حدود حداقل روزانه 200 میلیارد تومان است. اگر این مبلغ را خرج یکی از مشکلات مملکت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود و ضمن اینکه به هر حال این پول باید به مردمش و مستحقین برسد.
توزیع کلیپ سخنرانی‌های افراطیون ما در عراق، برای کشورمان مشکل‌ساز شده است
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم کشور بیش از این هزینه افراط‌گرایی دیگران را ندهد، اظهار کرد: خیلی از گروه‌ها و افرادی که در گذشته تحت حمایت ما بودند، علیه ما کار می‌کنند. افراطی‌گری برخی از افراد باعث شده که در عراق علیه ایران شعار داده شود. جمهوری اسلامی ایران بیشترین خدمت را در حوزه‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی به عراق کرده، دلیلی ندارد علیه ما شعار داده شود. خیلی از افرادی که ادعای واهی دارند و کلیپ سخنرانی‌هایشان در عراق توزیع می‌شود، یک‌سری ادعاها را مطرح می‌کنند مبنی بر قراردادها با عراق و... اینها هستند که برای ما مشکل ایجاد می‌کنند.
رئیسی نمی‌تواند از زیر بار نقشش خارج شود
از افزود: من امیدوارم در مجلس آینده جریانی از منطق را داشته باشیم. امیدوام مجموعه‌ای در مجلس شکل بگیرد که از هر جناح سیاسی که هست، منافع ملی برایش مشخص باشد. در این کشور افراد باید مسئولیت تصمیم‌های خودشان را برعهده بگیرند. سران سه قوه در قضیه بنزین به مردم واقعیت را نگفتند یعنی واقعا هیچ‌کدام نماینده مردم نبودند. رئیس‌جمهور اجازه نداشت، لاریجانی وقتی که نماینده‌ها چند بار علیه گرانی بنزین رأی دادند، نباید به گرانی رأی می‌داد، رئیسی هم نمی‌تواند از زیر بار نقشش خارج شود، او هم به هر حال آنجا رأی داده است. امیدواریم در کشور شرایطی شکل بگیرد که هر کسی مسئولیت تصمیم‌گیری خودش را به دوش بگیرد. اگر ما 5 ابزار نظارتی مجلس را فعال کنیم بخشی از شفافیت در کشور شکل می‌گیرد.
نفوذ حجتیه در عرصه سیاست در ایران یک واقعیت است
فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه نفوذ حجتیه در عرصه سیاست در ایران یک واقعیت است، خاطرنشان کرد: کسانی که گرایش به حجتیه دارند راهبردشان مبتنی بر بی‌ثباتی و چالش است و حتی معتقدند راهکار هر مشکلی خشونت است. از ابتدای انقلاب تا الان تفکر حجتیه عامل شکل‌گیری بی‌ثباتی‌ها و نارضایتی‌ها در کشور ایران بوده، چون اولین راهکاری که برای حل مسائل مختلف سیاسی- اقتصادی می‌دهند، راهکار خشونت است. درباره شکل‌گیری چنین خشونتی در حوزه‌های تصمیم‌گیری به ویژه مجلس، هشدار می‌دهم.
او تاکید کرد: کسانی که در گذشته آثار زیان‌باری داشتند، عمر مملکت را از بین ‌بردند، کسانی که 700 میلیارد دلار فروش نفت کشور را در حوزه‌های مختلف هزینه کردند، مجلس نباید در اختیار چنین افرادی قرار بگیرد.
 
به نخست‌وزیر سوریه اعلام کردم، پولی که از ایران گرفتند حق‌الناس است
از عراق غرامت جنگی طلب کردم

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فعالیت‌هایش در مجلس،گفت: بنده در این یک سالی که رئیس کمیسیون بودم با افتخار عرض می‌کنم تلاشم این بود که کشور دچار افراط نشود و منافع ملی برایم مهم بود. در دمشق در جلسه‌ای با بشار اسد، به نخست وزیر او رسما اعلام کردم پولی که از ایران گرفتند حق‌الناس است و باید پس بدهند، زمانی غرامت جنگی را از کشور  همسایه‌مان عراق طلب کردم، حتی برای برنامه موشکی کشور، برای تقویت توان دفاعی کشور بودجه تصویب کردم، همه اینها را در جهت منافع ملی انجام دادم. او در پایان گفت: ما معتقدیم همانطور که ارتش، سپاه و نیروهای نظامی را باید از لحاظ بودجه‌ای تقویت کنیم، باید خدمت کنیم به وضعیت عمومی و معیشتی مردم و مردمی که دچار مشکلات اساسی هستند. فکر نکنیم یک تصمیمی بالاخره گرفته شد و مردم در مقابل آن سکوت کردند. مردمی که منافع ملی برای‌شان مهم است، فکر نکنیم که دیگر نیاز به نظارت وجود ندارد. نظارت حتما باید صورت بگیرد که در آینده منافع مملکت به سود مردم هزینه شود.