به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۹۳۷۵۴

اكثریت مردم آمریکا با استیضاح ترامپ مخالفند

گروه بین‌الملل: بنا بر نظرسنجی انجام گرفته از سوی دانشگاه کوئینیپیاک که نتایجش پس از اعلام رسمی معرفی لایحه استیضاح دونالد ترامپ از سوی دموکرات‌ها منتشر شد، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی با استیضاح و برکنار شدن ترامپ از ریاست‌جمهوری مخالفند.
اكثریت مردم آمریکا با استیضاح ترامپ مخالفند
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، نتایج این نظرسنجی نشان داده که ۵۱ درصد از رای‌دهندگان شرکت کرده در این نظرسنجی گفته‌اند با استیضاح و برکنار شدن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری مخالفند در حالی که ۴۵ درصد با این امر موافق بوده‌اند. این پاسخها تا حد زیاد بر مبنای گرایشات حزبی مطرح شده‌اند چرا که ۸۳ درصد از موافقان با استیضاح و برکناری ترامپ حامی حزب دموکرات آمریکا بوده‌اند در حالی که ۹۵ درصد از مخالفان با استیضاح ترامپ طرفدار حزب جمهوریخواه بوده‌اند. این نظرسنجی در فاصله ۴-۹ دسامبر، در ضمن برگزاری یک سری جلسات استماع علنی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در راستای فرآیند استیضاح ترامپ و در عین حال در مقطع پس از اعلام رسمی لایحه قانونی مربوط به این استیضاح از سوی دموکراتها انجام شده است.

مشخص نشده که چه تعداد رای‌دهنده در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. آخرین باری که مخالفت بیش از ۵۰ درصدی با استیضاح ترامپ در نظرسنجی‌های این شرکت ثبت شد مربوط به زمانی بود که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سپتامبر تحقیقات برای استیضاح را به جریان انداخت. دموکراتهای آمریکا بعد از آن فرآیند استیضاح ترامپ را به جریان انداختند که دونالد ترامپ درگیر رسوایی مربوط به تلاشهایش برای اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین به هدف وادار کردن وی به تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات شد. آنها ترامپ را متهم کرده‌اند به این که موضوع کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین و وعده نشست میان خودش و رئیس جمهور اوکراین را ابزاری برای اعمال فشار بر دولت کی‌یف به منظور وادار کردن این دولت به تحقیقات درباره فسادهای احتمالی جو بایدن و پسرش هانتر بایدن در خاک اوکراین قرار داده است.
برچسب ها: استیضاح ترامپ