کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لایحه کنگره آمریکا درباره اعتراضات در ایران

22 آذر 1398 ساعت 14:09

گروه بین‌الملل: دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره آمریکا در پشتیبانی از اعتراضات ایران اقدام به ارائه لایحه‌ای کردند.


روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌تایمز" روز پنجشنبه ۲۱ آذر با انتشار گزارشی از حمایت و پشتیبانی نمایندگان کنگره آمریکا (مجالس نمایندگان و سنا) از اعتراضات خبر داده است. کنگره آمریکا اعلام کرده است که این لایحه با هدف افزایش فشار بر حکومت و برای مقابله با سرکوب اعتراضات عرضه شده است. در این گزارش آمده است که حکومت برای فرونشاندن اعتراضات گسترده مردم دست به سرکوبی خشن زده که باعث جان باختن صدها نفر در کشور شده است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر رویکرد در قبال این اعتراضات مشاهده نمی‌شود.
 
جو ویلسون، نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی و یکی از مبتکران طرح این لایحه گفته است: «با ارائه این لایحه، کنگره پیامی محکم و متکی بر رای هر دو حزب برای مردم ایران می‌فرستد. پیام کنگره حکایت از حمایت و پشتیبانی نمایندگان آمریکا از تلاش‌های دموکراتیک مردم دارد. ما هر چه در توان داریم برای مانع شدن از نقض آشکار و آگاهانه حقوق بشر به کار خواهیم گرفت.» در بخش دیگری از گزارش روزنامه یاد شده آمده است که اعتراضات اخیر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به این سو بی‌سابقه بوده است. گزارشگر این روزنامه به افزایش ۳۰۰ درصدی بهای بنزین اشاره کرده و در ادامه نوشته است که اعتراض به گرانی بنزین خیلی سریع به جنبشی در شهرهای سراسر این کشور تبدیل شده است.

در این گزارش همچنین به قطع کامل اینترنت در ایران و همچنین مسدود کردن راه‌های ارتباطی بین شهرها برای سرکوب اعتراضات نیز اشاره شده است. تد داچ، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا و یکی دیگر از حامیان لایحه یاد شده درباره الزام انجام چنین اقدامی در حمایت از اعتراضات گفته است: «...حکومت، اقدام به سانسور اینترنتی می‌کند، آزادی‌های دینی و همچنین امکان مشارکت سیاسی مردم را محدود می‌کند، خبرنگاران را به زندان می‌اندازد و دست به شکنجه مخالفان خود می‌زند.» روزنامه "واشنگتن‌تایمز" در ادامه گزارش خود نوشته است که بنا بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل در جریان اعتراضات اخیر مردم ایران دست‌کم ۲۰۸ نفر کشته شده‌اند. در گزارش روزنامه یاد شده به سخنان ترامپ در هفته گذشته اشاره شده که خبر از کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان در ایران داده بود.


کد مطلب: 193802

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193802/لایحه-کنگره-آمریکا-درباره-اعتراضات-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir