به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۹۳۸۳۱

واعظ آشتیانی: وزارت ورزش باید خجالت بکشد

واعظ آشتیانی: وزارت ورزش باید خجالت بکشد
گروه ورزشی: مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای باشگاه استقلال و سرمربی ایتالیایی این تیم گفت: هر سوء مدیریتی را که جامعه از یک تشکیلاتی می بینید ابتدا باید به بالا و نوک هرم آن توجه کرد و مشکا را از آنجا دنبال کرد.
امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با سایت  مدآرا با بیان اینکه انتخاب این دست از مدیران از سوی بالای هرم است گفت: مسئولین بالای هرم هستند که این نیروهایی را انتخاب می کنند که نه توانایی مدیرتی و نه سابقه اجرایی موفق دارند و مشخصی نیست چگونه  انتخاب و به نوعی گمارده شده اند.واعظ آشتیانی گفت: متاسفانه بعد از انتخاب به اسم ثبات مدیرت برخی افراد پای این دسته از مدیران ناکارآمد می ایستند فارغ از اینکه با این کار حقوق مردم را تضییع می کنند، از آنها پاسخ هم نمی خواهد. این مشکل نه در استقلال و ورزش بلکه در سایر بخش های کشور وجود دارد و مشخص نیست چرا افراد ناتوانی را انتخاب کرد. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه روزمه پر کردن هنر نیست گفت: عده ای این موضوع رو مطرح می کنند که فلان فرد رزومه دارد. روزمه پر کردن که هنر نیست! کسانی هستند که دارای رزومه بسیار قوی و سنگین هستند ولی در جایگاهی که حضور داشتند اثر بخش نبوده و راندمان نداشتند و فقط برای خودشان رزومه جمع کردند.
واعظ آشتیانی گفت: ما از گذشته این تجربه را دیدیم که وقتی می خواهند مدیرعاملی را برای باشگاه انتخاب کنند به دنبال کسانی هستند که بتواند سکوها را کنترل کند و زد و بند و پشت پرده رو خوب بلد باشد.
وی افزود: این نشان می دهد که متر و معیار درستی برای انتخاب یک مدیر وجود ندارد و اگر هم متری وجود دارد بر اساس همان پارامتری است که زد و بند های پشت پرد رو خوب بداند و سکوها را کنترل کند و ارتباطش با لیدر ها خوب باشد.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: در همین استقلال فارغ از ضعف مدیریتی که حاکم بود شما می بینید که زمانی این تیم بازی های خودش را با نتایج ۵ بر صفر یا ۳ بر صفر در برابر حریفان به پیروز می شد اما با این وجود از دقیقه اول بازی شروع به توهین می کردند که معلوم است این ساماندهی شده و مشخص است که پشت پرده دارد.
واعظ آشتیانی ادامه داد: متاسفم برای وزارت ورزش که توانایی تشخیص چنین موضوعی را ندارد و سراغ کسانی به عنوان کاندیدای انتخاب مدیرعاملی باشگاه می روند که پشت پرده این اتفاقات هستند. تاسف باید خورد برای وزیری که بخواهد چنین کسانی را انتخاب کند. 
وی گفت: من نه به عنوان هوادار تیم استقلال و فردی که مسئولیتی در ورزش کشور داشته ام بلکه به عنوان یک شهروند تا آنجایی که بتوانم این موضوع را پیگیری می کنم تا افرادی که در امر مدیریت و تیم داری ناتوان هستند و  مشخص است که چه شأن و شخصیتی دارند، انتخاب نشوند.
واعظ آشتیانی گفت: باید به سمت این که نیروهای جدید وارد کنیم برویم و افرادی که امتحان خود را پس دادند و باشگاهی را به نابودی کشاندن که هنوز تبعات آن وجود دارد نرویم. آیا با دنبال این افراد رفتن می خواهیم به قهقرا برگردیم؟ افرادی که بابت سوء نیت هایی که داشتند پرونده قضایی دارند. 
وی ادامه داد: شما ببینید در همین تیم پرسپولیس آقای محمد حسن انصاری فرد هم فرد تحصیل کرده ای است و هم بازیکن تیم بوده و هم تجربه خوبی داشته به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند. که انتخاب منطقی است که حالا ممکن است انتقاداتی هم به این انتخاب داشته باشند که بحث جدایی است. در خانواده استقلال هم از این افراد مثل آقای دکتر مومنی، پیروز قربانی، میرشاد ماجدی، هادی طباطبایی داریم ک تحصیل کرده هم هستند.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: شما این افراد را رها می کنید و به سراغ افرادی می روید که دنبال منافع  و رانت استقلال هستند. وزارت ورزش باید خجالت بکشد که بخواهد روش عقب گرد را انتخاب بکند. خودشان تا چند وقت پیش این دست افراد را ام المصائب استقلال تلقی می کردند حالا چه اتفاقی افتاده است که باز دوباره عقب گرد می زنند.
وی گفت: نماینده های مجلس و دستگاه های نظارتی قطعا نسبت به این موضوع ساکت نخواهند بود و اگر دستگاه نظارتی و نماینده های مجلس سکوت کند من این سکوت را به چالش خواهم کشید.
امیر رضا واعظ آشتیانی  با تاکید بر این که باید به دنبال سرمایه گذاری مدیریتی رفت، گفت: تا کی باید جوانان پشت ما بایستند و ما سد راه یک عده جوان خلاق، خوش فکر و عاقل باشیم.
وی با انتقاد از مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه متولیان وزارت ورزش توانایی اداره این وزارتخانه را ندارند و می خواهند مشکلاتشان را با تیم فوتبال حل کنند. مشکل وزرش ما استقلال و پرسپولیس نیست و فراتر از این حرف هاست. 
واعظ آشتیانی گفت: بنده زمانی که مدیریت باشگاه استقلال را پذیرفتم از جایگاه معاون وزیر صنایع به باشگاه استقلال آمدم. از جایی نیامده ام که از در بیرونم کنند و از پنجره وارد شوم. در آن زمان بنا به تکلیف و شرایط خاص آمدم و تا جایی که از دستم بر آمد انجام داد که قطعا هم به دوره مدیرتی من هم انتقاد وارد است و شکی در آن نیست.
وی ادامه داد: من هیچ علاقه ای به مدیرعاملی استقلال ندارم و بارها و بارها این موضوع را اعلام کردم. بنده اگر بنا باشد روزی به ورزش برگردم به عنوان عالی ترین مقام ورزش برمی گردم نه به عنوان مدیرعامل استقلال اما متاسفم برای وزارت ورزش که از ظرفیت های مشاوره ای مناسبی که در مجموعه ورزش است بهره نمی برند و از یک عده افرادی که نگاهی کوتاه مثل خودشان دارند بهره می برند.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال به موضوع سرمربی تیم استقلال اشاره کرد و گفت: باید برابر با قراردی که  باشگاه با آقای آندره‌آ استراماچونی بسته است برخورد کرد. اینکه عده ای خودشان را رابین هود بکنند که ما استراماچونی را بر می گردانیم قهرمان بودن و گفتگوی بین المللی نیست.
وی ادامه داد: اینکه استراماچونی خواهان آن باشد که قرارداد دو ساله خود را یک ساله کند و مسئولین باشگاه هم قبول کنند برگرداندن نیست و هیات مدیره باشگاه باید طبق مفاد قرارداد جلو بروند اگر حقی از استراماچونی ضایع شده، باید حق آن را بدهند نه اینکه امتیازات بیشتری به او بدهند. واعظ آشتیانی در پایان اضافه کرد: این حرف ها که ما استراماچونی را بر می گردانیم حرف های پوپولیستی و بی ارزشی است که یا به شعور مردم توهین می کنند یا خودشان مشکل تحلیل دارند.
برچسب ها: واعظ آشتیانی