به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۹۳۸۵۲

6 نکته ای که هنگام خرید و فروش گربه باید به آن توجه کنید

گروه کسب و کار: با زندگی شهرنشینی خیلی از افراد علاقه خاصی به نگهداری حیوانات خانگی پیدا کرده‌اند تا کمی از دغدغه‌های زندگی مدرن کاسته شود. اگر به این فکر هستید که یک گربه خانگی داشته باشید، افرادی هستند که در سایت سایمون کت دات آی ار به فروش گربه می‌پردازند.
6 نکته ای که هنگام خرید و فروش گربه باید به آن توجه کنید
بد نیست فروشندگان یا خریداران گربه، قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشند:

1-    روی موی گربه دست بکشید تا از صاف و غیر نمدی بودن آن مطمئن شوید. بهتر است موی گربه از هرنوع آلودگی از جمله کک و سایر موجودات مورد بررسی قرار گیرد.
2-    سلامتی گوش گربه‌ها بویژه بچه گربه بسیار مهم است و باید تمیز و خشک باشد.
3-    چشمهای گربه براق و تمیز بوده و بینی هم باید مرطوب باشد.
4-    دهان گربه سالم به رنگ صورتی و دندانهایش سفید است.
5-    ناحیه مقعد گربه را از نظر علائم اسهال مورد بررسی قرار دهید برای بهتر دیده شدن این ناحیه از حیوان باید دم گربه را بلند کنید.
6-    با دست خود ناحیه زیر شکم گربه را لمس کنید توجه نمایید که نباید این قسمت از بدن حیوان گرد و سفت باشد.

کدام نژادها در فروش گربه خانگی پرطرفدار هستند؟
آیا می‌دانید محبوب ترین نژادهای گربه از سالی به سال دیگر متفاوت است؟ در این مطلب به معرفی پر طرفدارترین گربه‌ها در سال اخیر بر اساس آمار سایتهای فروش گربه خواهیم پرداخت:

1-    گربه‌های اگزوتیک :
برخی از علاقمندان به گربه خانگی تمایلی به تمیز کردن و شانه زدن روزانه موهای گربه خود ندارند. گربه‌های اگزوتیک، موهای نرم و کوتاهی دارند و بسیار مهربان و آرام هستند.

2-    گربه‌های پرشین :
گربه پرشین بخاطر طرح، رنگ مو، ظاهر با شکوه و زیبای خود نسبت به انواع دیگر نژاد گربه، دوست داشتنی تر هستند و برتریت دارند. گربه‌های پرشین نیاز به نگهداری و نظافت منظم و روزانه دارد تا زیبایی موهایش را حفظ کند. طبق آخرین آمار خرید و فروش گربه‌های پرشین، نسبت به دیگر نژادها در رتبه بالاتری قرار گرفته اند. گربه‌های پرشین نیاز به یک محیط امن و آرام دارند.

3-    گربه نژاد مین کوون :
اگر در خانه کودک، سگ یا فرد مسنی با شما زندگی می‌کند، مین کوون یک حیوان خانگی ایده آل هستند که به عنوان دومین نژاد محبوب گربه در آمریکا شناخته شده اند.

4-    گربه‌های نژاد راگدال
گربه راگدال به صاحبش احترام می‌گذارد و به طور کلی ترجیح میدهد که هر جا باشید دنبالتان بیاید. پس تعجب نکنید اگر راگدال سایه به سایه دنبال شما هر جا که می‌روید بیاید و با صدای خوش آهنگش با شما صحبت کند.

5-    گربه مو کوتاه بریتانیایی
گریه مو کوتاه قدیمی ترین نژاد گربه انگلیسی قلمداد می‌شود. با فعالیت متوسط، آنها گربه‌های ایده آل خانگی هستند و می‌توانند در خانه با کودکان و دیگر حیوانات خانگی نگهداری شوند. در حالی که اغلب گربه‌های این نژاد به رنگ آبی – خاکستری هستند، اما ممکن است که در رنگ‌های دیگری نیز دیده شوند.

6-    گربه آبسینین
این نوع از گربه‌ها، پر جنب و جوش و فعال هستند. اکثر آبسینی‌ها به آّب علاقه بسیاری دارند و بهتر است به فکر بازی‌های تعاملی با آب برای آنها باشید. اگر فردی شوخ طبع و سرزنده و شاد هستید، گربه آبسینین بهترین دوست وفادار شما خواهد شد.

7-    گربه اسکاتلندی
گربه اسکاتلندی به گوش‌های خود زبانزد علاقمندان به گربه است. گوش‌های این گربه صاف بوده که کاملاً طبیعی است. اما بعضی از آنها دارای گوش‌های تاشو رو به جلو هستند. این حیوان، جهت پرورش و فروش گربه در بین فروشندگان حیوانات خانگی، دارای ارزش بیشتری است.

8-    گربه سامی
گربه نژاد سامی در طول سالها تغییر قابل توجهی کرده است. فروش گربه سامی در بین فروشندگان محبوبیت زیادی دارد چراکه این نوع حیوان از طبقه حیوانات خانگی اصیل است.

9-    گربه نژاد فنیکس
یکی از ویژگی‌های ظاهری نژاد فنیکس داشتن بدن بی مو، گوش‌های بزرگ و صدای فیش فیش است که ممکن است در نگاه اول باعث علاقمندی و جلب توجه شما شود یا اینکه از این نوع از گربه متنفر شوید. کافی است مدت زمان کوتاهی را با این نوع از گربه بگذرانید. قطعا به این نتیجه خواهید رسید که آنها بسیار دوست داشتنی، همسو و هوشمند هستند. این نوع از گربه‌ها حیواناتی تجملاتی و مناسب برای فخر فروختن هستند.
 منبع : مرکز خرید و فروش گربه تهران