به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۹۳۸۵۹

جانسون: بگذارید روند ترمیم شکاف‌ها آغاز شود

گروه بین الملل: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در اولین نطق خود پس از پیروزی در انتخابات گفت "دولت مردمی" تشکیل می‌دهد و به وعده انتخاباتی‌اش برای خارج کردن بریتانیا در پایان ژانویه ۲۰۲۰، حدود پنجاه روز دیگر- پایبند است.
جانسون: بگذارید روند ترمیم شکاف‌ها آغاز شود
جانسون که در مقابل دفتر نخست وزیری صحبت می‌کرد گفت می‌خواهد مستقیما با کسانی که برای اولین بار به حزب محافظه‌کار رای دادند صحبت کند: "از شما برای اعتمادی که به ما کردید تشکر می‌کنم. ما بی وقفه کار می‌کنیم تا پاسخ اعتماد شما را بدهیم و اولویت‌های شما را محقق کنیم."نخست وزیر بریتانیا گفت اولویت دولت او "تمرکز بر نظام بهداشت و درمان بریتانیا است" چون اولویت اصلی بیشتر مردم بریتانیا است.به گزارش بی.بی.سی این سخنرانی بوریس جانسون با اولین سخنرانی پنج ماه پیش‌اش به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا یک تفاوت عمده داشت: بر خلاف دفعه پیش، این بار پذیرفت که خیلی از مردم با بریگزیت مخالفند و لحنش درباره این دسته مسالمت‌آمیز و آشتی‌جویانه بود و از مرهم گذاشتن روی زخم‌ها گفت.جانسون که بزرگترین پیروزی حزب محافظه‌کار از سال ۱۹۸۷ را رهبری کرد به کسانی که مایل به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند، گفت: "ما هیچ وقت احساسات مثبت و گرم و همدلی شما را با دیگر ملیت‌های اروپا نادیده نمی‌گیریم."

او گفت قصد دارد رابطه جدیدی با اروپا بر اساس "حاکمیت برابر" شکل دهد و حق بریتانیا است که "از جر و بحث و حرف زدن مدام درباره بریگزیت خلاص شود."او از همه خواست که بحث بریگزیت را خاتمه و اجازه دهند روند ترمیم شکاف‌ها آغاز شود.جانسون در پایان برای مردم کریسمس خوشی آرزو کرد و گفت آنها با خیال راحت می‌توانند کریسمس را جشن بگیرند چون دولت برای سالی پر رونق برنامه‌ریزی می‌کند.در انتخابات روز پنجشنبه حزب محافظه کار ۳۶۵ کرسی به دست آورد. این حزب توانست در حوزه‌های انتخاباتی میانه (میدلند) و شمال شرقی انگلستان که به طور سنتی به حزب کارگر رای می‌دهند برنده شود و کرسی پارلمانی به دست آورد. حزب محافظه کار چند کرسی هم در ولز به دست آورد که آنها هم معمولا در دست حزب کارگر بودند.

حزب کارگر با ۲۰۳ کرسی پارلمانی شکست سختی خورد. جرمی کوربین رهبر این حزب گفت نتیجه انتخابات برایش "غم‌انگیز" بوده و او قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمتش می‌ماند.حزب ملی اسکاتلند (اس‌ان‌پی) با ۴۸ کرسی انتخاباتی موفق داشت اما احزاب لیبرال دموکرات و بریگزیت نتیجه ضعیفی گرفتند. جو سویینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات کرسی پارلمانی‌اش را از دست داد و حزبش با ۱۱ نماینده از انتخابات قبلی نتیجه بدتری گرفت. حزب بریگزیت با رهبری نایجل فاراژ حتی یک کرسی هم به دست نیاورد.حزب سبز و حزب ائتلاف هر کدام یک کرسی و حزب پلاید کامری در ولز چهار کرسی به دست آوردند.در ایرلند شمالی حزب وحدت‌گرای دموکراتیک هشت کرسی، شین‌فین (ایرلند شمالی) هفت کرسی و حزب سوسیال دموکرات و کارگر دو کرسی به دست آوردند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بوریس جانسون