به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۱۹۳۹۱۴
هشدار پمپئو به ایران: پاسخ ما به حملات راکتی در عراق قاطع خواهد بود

آمریکا: تهران شروط را بپذیرد، همه تحریم‌ها لغو می‌شود

گروه بین‌الملل: وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه حضور ما در عربستان دفاعی است، گفت: اگر حکومت ایران، شروط لازم را بپذیرد تمام تحریم‌ها را بر می‌داریم.
آمریکا: تهران شروط را بپذیرد، همه تحریم‌ها لغو می‌شود
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در "کنفرانس دوحه" به قطر سفر کرده است، تاکید کرد که حمله به پالایشگاه‌های نفت سعودی حمله به اقتصاد جهان بود. برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران نیز که به قطر سفر کرده است، در گفت وگویی در حاشیه سمینار دوحه، گفت: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود. تحریم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما است.

هشدار پمپئو به ایران: پاسخ ما به حملات راکتی در عراق قاطع خواهد بود
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز جمعه به ایران هشدار داده بود که در صورت ضربه به منافع ایالات متحده در عراق با پاسخ «قاطع» واشنگتن روبرو خواهد شد. سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان می شود که طی هفته های اخیر چند حمله راکتی به پایگاه های نظامیان این کشور در عراق صورت گرفته است. در بیانیه روز جمعه مایک پمپئو آمده است: «لازم است از این فرصت استفاده کنیم تا به رهبران ایران یادآوری کنیم که هرگونه حمله ای از سوی آنها یا هرکدام از نیروهای نیابتی آنها که به آمریکایی ها، متحدان ما یا منافع ما آسیب بزند با پاسخ قاطع ایالات متحده روبرو خواهد شد.» از روز ۲۸ اکتبر (ششم آبان) تاکنون ۱۰ حمله راکتی به پایگاه های نظامی آمریکا یا ساختمان های دیپلماتیک این کشور در عراق انجام شده است. هدف یکی از این حمله ها ساختمان سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد بود. بیانیه هشدارآمیز پمپئو در حالی منتشر شد که چهارشنبه شب دو راکت به سوی یک پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد شلیک شد. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود افزوده است: «نیروهای نیابتی ایران اخیرا چند حمله علیه پایگاه هایی انجام دادند که نیروهای امنیتی عراق به همراه آمریکایی ها و اعضای ائتلاف بین المللی در آن حضور دارند.» تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حملات راکتی به پایگاه های نظامیان آمریکا در عراق را برعهده نگرفته است. با این حال ایالات متحده همواره شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران را مسئول این حملات معرفی کرده است.