به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۹۳۹۳۵

خواص شگفت انگیز انار برای پوست و مو

بانوی ایران
بانوی ایران
گروه سلامت و زیبایی: انار خواص درمانی زیادی برای بدن دارد و موجب پیشگیری از برخی بیماریهای می‌شود. به علاوه این میوه بهشتی خواص شگفت انگیزی برای پوست و مو نیز دارد.
در این مطلب از بانوی ایران چندین مورد از این خواص مفید را به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم داد.

پیشگیری از پیری و رفع چین و چروک پوست
تغذیه پوست در پیشگیری از پیری زودرس آن بسیار ضروری است. جهت جلوگیری از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد، انار بهترین ماده غذایی شناخته شده است. انار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها به خصوص فیتواسترول است که با رادیکال‌های آزاد آسیب رسان به سلول‌های پوست مقابله می‌کنند. علاوه بر این انار میزان بالایی از اسید‌های چرب ضروری دارد که به طور خارق‌العاده‌ای موجب تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آنها می‌شود.
بانوی ایران
ضد آفتاب طبیعی
گفته می‌شود که خوردن انار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و همچنین خواص ضد التهابی قوی که دارد باعث کاهش رادیکال آزاد شده و مانند یک ضد آفتاب طبیعی به محافظت پوست در برابر اشعه‌های خطرناک خورشید کمک می‌کند و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

پاکسازی پوست
از دیگر خواص انار برای پوست می‌توان به فواید روغن هسته انار اشاره نمود که می‌تواند عمیقاً داخل پوست نفوذ کرده و پوست را از درون مرطوب سازد. انار حاوی پانتونیتیک اسید است که این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. کافی است صورت را شسته، سپس مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و آن را به پوست خود بمالید. این کار علاوه بر تأثیر بر کاهش آکنه و جوش‌، می‌تواند پوست شما را سفت کرده و مانند یک تونر عمل کند.
سایت بانوی ایران
درمان آکنه و جوش‌های قرمز
به علت خاصیت درمانی، پوست انار به طور موثر با آکنه و جوش‌های قرمز مقابله می‌کند. پوست این میوه غنی از آنتی اکسیدان است و باکتری و عفونت‌ها را دور نگه می‌دارد.
مقداری پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید و پس از خنک شدن، آن را آسیاب کنید. پودر را با آب لیمو یا گلاب مخلوط کنید و روی آکنه یا جوش بمالید.

شفافیت پوست با ماسک عصاره انار
شما می‌توانید عصاره انار را به‌عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ماسک صورت، جمع‌آوری کنید. اسیدهای موجود در عصاره‌ انار به تجدید سلول‌ها سرعت می‌بخشد، بافت پوست را ترمیم می‌کند و به پوست کدر جانی دوباره می‌دهد. اگر از عصاره‌ انار به‌عنوان ماسک استفاده می‌کنید، آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کافی از این مخلوط را روی صورت‌تان پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

پوست انار مرطوب کننده طبیعی
پوست انار از پوست در برابر آلاینده‌ها و سموم محیطی دیگر محافظت می‌کند. تعادل PH پوست را حفظ می‌کند. اسیدآلاجیک موجود در پوست انار رطوبت پوست را حفظ می‌کند و آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد.
۲قاشق چای خوری پوست آسیاب شده را با مقداری ماست مخلوط کنید و به پوست صورت و گردن بمالید و پس از ۱۰دقیقه با آب سرد بشویید.

خواص انار برای مو
روغن هسته انار مو‌ها را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند و حیاتی دوباره به مو‌ها می‌بخشد و باعث شفافیت و نرم‌شدن مو‌ها می‌شود.
آنتی اکسیدان قوی در انار، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند و گردش خون را بهبود می‌بخشند. روغن دانه به عنوان یک درمان موثر برای مو‌های مجعد، خشک و نامرتب شناخته می‌شود.
روغن هسته انار همچنین منبع مناسبی از ویتامین C. است که برای رشد و سلامت مو‌ها ضروری است. ویتامین C. بافت پیوندی را که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند؛ تقویت می‌کند و باعث بهبود رشد و حفظ سلامت مو‌ها می‌شود.

بهبود رشد مو
خوردن دانه‌های انار می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کند. از آنجا که دانه‌ها و به خصوص روغن دانه، حاوی اسید هستند جز تشکیل دهنده برای تقویت مو بشمار می‌رود. هم چنین مشهور است که گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را تحریک می‌کند.

پیشگیری از ریزش مو و شوره سر
پوست انار از ریزش مو و بروز شوره سر جلوگیری می‌کند.
مقداری پوست انار را با روغن مو مخلوط کنید و ریشه‌های مو را کاملا با آن ماساژ دهید. ۲ساعت بعد یا روز بعد با شامپوی ملایم بشویید.
 مجله زنان
3 نوع ماسک انار برای پوست
ماسک انار برای رفع جوش صورت
از انار به‌صورت موضعی برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. روش تهیه آن نیز چندان مشکل نیست، کافی است مقداری مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب مخلوط کنید و روی جوش‌ها بمالید تا به مرور علائم بهبودی را ببینید. راه دوم این است که هسته‌های انار را بکوبید یا آسیاب کنید و یک لایه خمیری بسازید، حالا این خمیر را به پوست صورت‌تان بمالید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید. بعد از این کار در پوست‌تان احساس تازگی و سفتی می‌کنید. این کار همچنین به کاهش جوش‌ها و لک‌های پوستی کمک می‌کند.

ماسک انار برای درخشندگی پوست
این ماسک می‌تواند تا حد زیادی درخشندگی از دست رفته پوست را به آن بازگرداند، کافیست نصف یک انار با ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام و نصف قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا با هم مخلوط شده و یک حالت خمیری شکل پیدا کنند، حالا این مخلوط را آرام روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، بعد پوست را اول با آب ولرم بشویید و در نهایت با آب سرد آب بکشید.

شفافیت پوست با ماسک عصاره انار
شما می‌توانید عصاره انار را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی ماسک صورت، جمع آوری کنید. اسید‌های میوه موجود در عصاره‌ی انار به تجدید سلول‌ها سرعت می‌بخشد، بافت پوست را ترمیم می‌کند و به پوست کدر جانی دوباره می‌دهد. اگر از عصاره‌ی انار به عنوان ماسک استفاده می‌کنید، آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کافی از این مخلوط را روی صورت‌تان پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.