به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۹۳۹۵

آخرین وضعیت پرونده​ مرد اعدامی زنده شده

گروه حوادث:​ آخرین وضعیت پرونده اعدامی زنده شده در گفت و گو با وکیل مدافع وی تشریح شد.
آخرین وضعیت پرونده​ مرد اعدامی زنده شده
«جواد حمیدی»، وکیل مدافع اعدامی زنده شده در گفت و گو با خراسان گفت: ارائه درخواست عفو موکلم، به بهبود وضعیت وی موکول شده است. وي افزود: این فرد به اتهام حمل و نگهداری 978 گرم هروئین فشرده (کریستال)، دستگیر و رئیس دادگاه انقلاب با توجه به کیفیت پرونده به اعدام با یک درجه تخفیف برای موکلم مجاب شد. وی تصریح کرد: اما چون موکلم سابقه داشت، در کمیسیون عفو و بخشودگی استان با یک درجه عفو برای وی موافقت نشد که پس از آن درخواست عفو موکلم را به کمیسیون عفو و بخشودگی در مرکز دادم که با آن هم موافقت نشد و این فرد به اعدام محکوم شد.

وی ادامه داد: حکم موکلم سحرگاه شانزدهم ماه گذشته اجرا شد اما به فاصله 2 تا 3 ساعت پس از اجرای حکم، یکی از کارکنان سردخانه متوجه صدایی می‌شود و پس از حضور در محل نگهداری اجساد، بخاری را زیر پلاستیک در قسمت بینی مرد اعدام شده، می‌بیند و زنده بودن او را اطلاع می‌دهد که فرد برای مداوا به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل می‌شود. «حمیدی» اضافه کرد: خانواده فرد اعدام شده 2 روز قبل از این که رئیس قوه قضاییه نظر خود را درباره این فرد اعلام کند، با حجت‌الاسلام «لاریجانی» دیدار داشتند.

وی خاطر نشان کرد: آن چه مسلم است موکلم از رأفت اسلامی برخوردار می‌شود و دوباره اعدام نمی‌شود اما این که به چند سال حبس محکوم و از چند درجه عفو برخوردار خواهد شد، به نظر کمیسیون استانی و کشور بستگی دارد. وی اظهار داشت: با توجه به این که نظر خانواده این فرد بر استفاده از عفو است، کارهای اولیه در این باره انجام و ادامه کار به بهبود وضعیت این فرد موکول شده است. «حمیدی» گفت: موکلم ساعت 20 چهارشنبه گذشته از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا(ع) این شهر منتقل شد و از هوشیاری کامل برخوردار است و به اطراف عکس‌العمل نشان می‌دهد، اما هنوز نمی‌تواند صحبت کند. وی افزود: موکلم تا زمان بهبودی کامل ملاقات ممنوع است.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۱:۳۴
ببخشیدش.تجربه اش از اعدام تاثیرگذارتر از خود اعدام است. (158172)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۲:۳۰
خداروشکر (158219)
ئن قلت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۵:۵۴
به نظر من حکمش رو تعلیق کنند آزاد بشه بره پیش خانواده اش اگه دوباره به کارهای گذشته اش روی آورد اعدامش کنند تا اینبار خودم برم اعدامش کنم پزشک هم هستم اما قانونی نیستم
والا به غرآن... (158433)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۶:۳۹
حالا یه وی مذگکاری میکنن که روزی1000بار آرزوی مرگ کنه..ببخشینش بره دیگههههههههه (158480)