به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۹۳۹۶۱

چالش سپاهان و استقلال بعد از نیم‌فصل

گروه ورزشی: بعد از هفته پانزدهم و شروع آخرین اردوی تیم ملی امید که از قضا در فیفادی هم نیست، ۲ باشگاه سپاهان و استقلال که رقابت جدی در جام حذفی و لیگ برتر با یکدیگر دارند، برای دادن ۴ بازیکن خود به تیم ملی امید وارد چالشی جدید خواهند شد.
چالش سپاهان و استقلال بعد از نیم‌فصل
از ۲۳ آذر آخرین اردوی تیم ملی امید قبل از مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ترکیه در تهران و قطر برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان تیم ملی امید به احتمال زیاد یک دیدار لیگ برتری و یک دیدار از جام حذفی تیم‌های باشگاهی خود را از دست خواهند داد. البته بازیکن دادن به تیم ملی امید در اختیار باشگاه‌هاست زیرا اردوی شاگردان استیلی در فیفادی برگزار نمی‌شود و باشگاه‌ها ضرورتی برای دادن به بازیکن به تیم ملی امید ندارند.در این بین باشگاه‌هایی چون سپاهان، استقلال و تراکتور به احتمال زیاد به مشکل جدی با تیم ملی امید برخواهند خورد زیرا از هر تیم دو بازیکن تاثیرگذار به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. با توجه به حضور هر سه تیم در جام حذفی و رقابت مستقیم استقلال و سپاهان در این جام، چالش جدی بین این سه باشگاه با تیم ملی امید پیش خواهد آمد؛ تیمی که قرار است برای طلسم‌شکنی کند و راه المپیک را هموار کند. البته گروه سخت شاگردان استیلی در المپیک ۲۰۲۰ هم مزید بر علت شد تا تردید باشگاه‌ها برای دادن بازیکن به تیم ملی برای اردوی آخر، افزایش پیدا کند.

این نخستین بار نیست که استقلال و تیم ملی امید با یکدیگر وارد چالش می‌شوند. تیر ماه ۹۶ بود که با دستور اسماعیل حسن زاده، رییس وقت کمیته انضباطی سه بازیکن استقلال منصوریان یعنی مهدی قائدی، مجید حسینی و امید نورافکن که در آن زمان عضو تیم ملی امید بودند، تا اطلاع ثانوی از همراهی استقلال محروم شدند. آن محرومیت با شکست استقلال در هفته نخست برابر صنعت نفت آبادان همراه شد تا منصوریان در نشست خبری پس از آن دیدار، ساکت و تاج را "دیکتاتور" بخواند و شکست تیمش را گردن دبیرکل وقت و رییس فدراسیون بیندازد.

این بار، شاهین طاهرخانی و مهدی قائدی از استقلال، محمد محبی و امید نورافکن از سپاهان و محمدرضا آزادی و رضا شکاری از تراکتور به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. در کنار این‌ها بازیکنانی چون معراج اسماعیلی، دروازه‌بان ثابت و پنالتی‌گیر این روزهای ذوب‌آهن، عارف آغاسی دفاع وسط و یکی از ستون‌های اصلی فولاد، دیگر کسانی هستند که باعث چالش تیم امید با باشگاه‌های لیگ برتری می‌شود.با توجه به دیدار مستقیم استقلال و سپاهان در جام حذفی و رقابت این دو تیم برای قهرمانی در لیگ برتر، دو راه برای تقابل با این مشکل وجود دارد. راه حل نخست این است که این دو باشگاه با تیم ملی توافق کنند و هر کدام یک بازیکن را به تیم امید بدهند. راه دوم هم این است که هیچ‌کدام حاضر نشوند دو  بازیکن اصلی خود را به تیم ملی امید بدهند که باز هم فدراسیون با چوب اجبار با آن‌ها برخورد خواهد کرد و همانند سال ۹۶، این چهار بازیکن را محروم خواهد کرد.

البته با توجه به مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال، بازیکنانی هم که به دعوت تیم ملی امید پاسخ منفی دهند، با محرومیت فوری روبرو می‌شوند و بلافاصله از بازی باشگاهی بعدی محروم خواهند شد؛ اتفاقی که احتمال دارد برای بازیکنان سپاهان، استقلال و تراکتور رخ دهد. البته رابطه نه چندان مطلوب عارف غلامی و رضا شاهرودی برای استقلالی‌ها سبب خیر شد تا عارف غلامی به تیم ملی امید دعوت نشود و بتواند با خیال راحت در دیدار برابر سپاهان برای تیمش به میدان برود.به وجود آمدن این چالش قطعا نارضایتی یکی از این سه ضلع را به همراه خواهد داشت؛ حمید استیلی به دلیل حضور نیافتن بازیکنان مورد علاقه‌اش در اردو یا ناراحتی یکی از دو باشگاه استقلال و سپاهان به دلیل حذف از جام حذفی. پس از الآن بهتر است این سه طرف به فکر راهی باشند تا هیچ‌کدام ضرر نکنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ برتر