کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روند ثبت نام کنکور سراسری

24 آذر 1398 ساعت 17:51

گروه جامعه: کنکور سراسری به عنوان بزرگترین رویداد علمی در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ساله دانش آموزان و داوطلبان تحصیل در دانشگاه با هم به رقابت می‌پردازند. زمان ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۹ طبق اخبار و اطلاعات بدست آمده در بهمن ماه جاری خواهد بود.


داوطلبان با تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز باید از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت نام اقدام نمایند. نکته قابل توجه ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در یکدیگر است بطوریکه دانش آموزان با شرکت در کنکور سراسری برای هر دو دانشگاه دولتی و آزاد به رقابت می‌پردازند. در زمان ثبت نام نیز تعیین نوع سیستم آموزشی و دیپلم از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین داوطلبان باید با توجه به اینکه در سیستم نظام قدیم یا همان دوره دبیرستان چهار ساله، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام آموزشی ۳-۳-۶ تحصیل کرده اند باید نسبت به انتخاب سیستم آموزشی خود و درج معدل دیپلم و یا دوره پیش دانشگاهی اقدام نمایند. با توجه به اینکه هر سیستم آموزشی دارای یک دفترچه سوالات است باید در این مورد دقت زیادی صورت گیرد. پس از انتخاب سیستم آموزشی، داوطلبان به صفحه بارگزاری عکس هدایت شده تا پس از انجام این کار به بخش ورود اطلاعات و مشخصات هویتی خود وارد شوند. آنچه در این میان اهمیت دارد اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام ترمی واحدی است که مدرک دیپلم خود را از سال ۸۴ تا ۹۷ دریافت کرده اند. بنابراین داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی خود را از وب سایت مربوطه اخذ و در زمان ثبت نام در کنکور در سایت وارد نمایند.


 
در زمان ثبت نام کنکور باید به چه نکاتی توجه کرد
همانطور که اشاره شد انتخاب سیستم نظام آموزشی یکی از موارد مهم در زمان ثبت نام در کنکور است. پس از انتخاب نوع نظام آموزشی و آپلود کردن عکس، داوطلبان وارد مرحله ثبت اطلاعات فردی و هویتی می‌شوند. نکته مهم دیگر در زمان ثبت نام در کنکور این است که داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ که دارای مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک، تجربی و یا علوم انسانی هستند، سوابق تحصیلی آنها در رتبه کنکور اعمال می‌شود لذا باید کد سوابق تحصیلی خود را اخذ و در فرم ثبت نام درج نمایند. از دیگر نکات مهم در تکمیل کردن فرم ثبت نام کنکور سراسری این است که داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و فرم پیش ثبت نام را تکمیل نمایند. بدین ترتیب در زمان ثبت نام بدون هیچ گونه مشکل و تاخیر می‌توانند فرم نهایی را پر نمایند. از طرفی در صورت تکمیل فرم پیش ثبت نام می‌توان از مشکلات مربوط به برقراری اینترنت و قطعی آن بر اثر فرآیند طولانی ثبت نام جلوگیری نمود. اطلاعات فردی و هویتی داوطلبان مرحله آخر ثبت نام بوده و پس از آن فرم پیش نویش به داوطلبان جهت بررسی اطلاعات ثبت شده تحویل می‌گردد. در صورت تایید نهایی شماره پرونده و کد رهگیری به داوطلب ارائه می‌شود که به منزله پایان فرآیند ثبت نام بطور موفقیت آمیز می‌باشد. شماره پرونده و کد رهگیری را به همراه فرم تکمیل شده ثبت نام که حاوی اطلاعات داوطلب است را تا زمان برگزاری کنکور نزد خود نگه دارید.


 
نکات مهم در زمان برگزاری کنکور
داوطلبان در صورتی که اطلاعاتی را به اشتباه در زمان ثبت نام کنکور وارد نمایند امکان تصحیح آن را پس از ثبت نام خواهند داشت. با این حال در زمان صدور کارت شرکت در آزمون مهمترین نکته ای که داوطلبان باید به آن توجه کنند بررسی و کنترل مشخصات درج شده بر روی کارت خواهد بود. در صورت مشاهده مغایرت در هر یک از اطلاعات باید نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. نکته مهم دیگر در زمان برگزار شدن کنکور توجه به زمان و مکان کنکور است. حضور به موقع در محل امتحان و بررسی محل آزمون از قبل اهمیت زیادی در برطرف کردن استرس ناشی از عدم حضور به موقع در جلسه کنکور دارد. در زمان برگزاری کنکور نیز حفظ آرامش و تمرکز بر روی سوالات جهت استفاده از حداکثر کارایی ذهنی داوطلب اهمیت زیادی دارد. مطالعه منابع امتحانی ذکر شده و استفاده از کتب آموزشی استاندارد عامل مهمی در موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری بشمار می‌رود، لذا در زمان ثبت نام به ضرایب و منابع درسی عنوان شده از سوی سازمان سنجش دقت کافی را بعمل آورید.

 
برای اطلاعات بیشتر و پیگیر اخبار جدیدتر پی سی کنکور را به آدرس اینترنتی WWW.P30KONKOR.COM   دنبال کنید،برای دیدن لطفا اینجا را کلیک کنید
 


کد مطلب: 193990

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/193990/روند-ثبت-نام-کنکور-سراسری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir