به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۹۴۲۹۶

ترامپ خواستار استیضاح پلوسی شد

گروه بین الملل: ونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان را به تلاش برای بده بستان با سنا متهم کرده و خواستار استیضاح وی شد.
ترامپ خواستار استیضاح پلوسی شد
ترامپ بامداد شنبه در توئیتی نوشت: نانسی پلوسی به دنبال بده بستان با سناست. چرا او را استیضاح نمی‌کنیم؟این درخواست در حالی است که پلوسی از ترامپ دعوت کرده تا چهارم فوریه (۱۵ بهمن) برای ایراد سخنرانی سالانهموسوم به «وضعیت اتحادیه» به کنگره برود. ترامپ این دعوت را پذیرفته است.اما انتظار می‌رود که سنا تا آن زمان جلسه استیضاح ترامپ را برگزار کند.اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری ایالات متحده است که به صورت رسمی استیضاح می‌شود. تاکنون هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند.جو بایدن از رقبای اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به شمار می‌آید و گفته می‌شود که ترامپ درصدد بوده تا از طریق اوکراین به اعتبار بایدن لطمه بزند.ترامپ برای اعمال فشار بر اوکراین ارائه کمک‌های آمریکا به این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود.دموکرات‌ها این اقدام ترامپ را تلاش برای بده بستان با اوکراین و سوء استفاده از قدرت تلقی کرده و تلاش‌ها برای استیضاح وی را آغاز کردند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: دونالد ترامپ