کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش جدید FBI برای گول زدن هکر‌ها

مهر , 1 دی 1398 ساعت 17:12

گروه فناوری: سازمان اف بی آی آمریکا طی برنامه ای با کمک اطلاعات واقعی نوعی داده جعلی یا طعمه ساخته است. این طعمه در اطلاعات واقعی شرکت ها آمیخته می شود و هکرها را هنگام سرقت گول می زند.


سازمان اف بی آی در آمریکا ادعا می کند راهی یافته که به شرکت ها کمک می کند هنگام هک اطلاعاتشان خسارت کمتری متحمل شوند. این سازمان ادعا می کند راهی یافته تا هکرها را به سمت اطلاعات اشتباهی سوق دهد.در همین راستا این سازمان برنامه IDILE را راه اندازی کرده است. در این برنامه شرکت ها اطلاعاتی را به عنوان طعمه ذخیره می کنند تا هکرها هنگام سرقت داده های با ارزش سردرگم شوند.هرچند اف بی آی جزئیات بیشتری از شیوه کارکرد IDILE را فاش نکرده اما یکی از مقامات اعلام کرده اطلاعاتی که در ساختار داده های موجود ترکیب می شوند، واقعی به نظر می رسند. دانلود اطلاعات تقلبی ( طعمه) از سوی هکرها به کارمندان بخش IT هشدار می دهد اتفاقی غیرمعمول روی داده است.

اف بی آی با استفاده از اطلاعات واقعی، داده های طعمه را ایجاد می کند. البته اطلاعات واقعی ذخیره نمی شوند و فقط در صورت رضایت کاربران از آنها استفاده می شود.با این وجود هیچ ضمانتی وجود ندارد این روش کارآمد باشد. یک هکر هوشمند ممکن است اطلاعات را بررسی کند. از سوی دیگر این روش فقط به عنوان سیستم امنیتی زیربنایی این شرکت کارآمد است.


کد مطلب: 194402

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/194402/روش-جدید-fbi-گول-زدن-هکر-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir