به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۹۴۴۳

ثبت​خانه​استیو جابز بعنوان​اثرتاریخی/عکس

گروه جامعه: خانه استیو جابز در کالیفرنیا که طراحی رایانه‌های اپل از پارکینگ آن آغاز شد، به عنوان یک اثر تاریخی ثبت شد.
این خانه ویلایی در لس‌آلتوس در جنوب خلیج سان‌فرانسیسکو در آمریکا، در حال حاضر هم به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. با تصمیم کمیسیون تاریخی منطقه سیلیکون ولی، هرگونه تغییر در این خانه باید ابتدا توسط این کمیسیون بررسی شود. استیو جابز که شرکت اپل را در سال ۱۹۷۶ میلادی راه انداخت، دو سال پیش در ۵۶سالگی درگذشت. خواهر جابز که اکنون صاحب این خانه است، اعتراضی به این تصمیم ندارد.



زاخاری دال، یکی از کارمندان این کمیسیون تاریخی، به بی‌بی‌سی گفته است: "این منطقه به وجود این خانه افتخار می‌کند". استیو جابز، استیو وزنیاک و چند کارمند اولیه شرکت اپل، یکصد دستگاه اول از رایانه‌های "اپل یک" را در اتاق نشیمن و پارکینگ این خانه ساختند. این شرکت بعدا به کاپرتینو نقل‌مکان کرد. دال گفته که در حال حاضر مادرخوانده استیو جابز در این خانه زندگی می‌کند. رایانه‌های "اپل یک" که در سال ۱۹۷۶ میلادی به قیمت ۶۶۶.۶۶ دلار فروخته می‌شد، در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۱۲ هزار دلار ارزش داشت.
مرجع : بي بي سي

۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۶:۲۲
مبارکه صاحب بی صاحبش! (158464)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۷:۴۰
"این منطقه به وجود این خانه افتخار می‌کند"، ایرانیان یاد بگیریم که ما مردم هستیم که باید از تاریخ و میراث خود دفاع کنیم. حواسمان باشد چه گنجینه​هایی داریم و آنها را تنها نگذاریم. این کار دولت نیست، این کار باید فرهنگ مردم ایران باشد. (158522)
۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۷:۴۸
خانه افراد مشهور ما رو هم میکوبن جاش برج های بی دوام میسازن (158524)