به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۱۹۴۴۸۲

جام‌حذفی؛پرسپولیس در آبادان به نیمه‌نهایی رسید

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس تهران با درخشش علی علیپور و پیروزی مقابل شهرداری ماهشهر به مرحله نیمه نهایی جام‌حذفی راه یافت.  
جام‌حذفی؛پرسپولیس در آبادان به نیمه‌نهایی رسید
به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و شهرداری ماهشهر در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال امروز دوشنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد، علی علیپور (۵۹ و ۷۲) برای پرسپولیس گلزنی کرد. به این ترتیب پرسپولیس راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد و باید منتظر سایر دیدارها و قرعه کشی برای مشخص شدن حریفش در نیمه نهایی باشد.
ترکیب پرسپولیس و شهرداری ماهشهر
گابریل کالدرون پرسپولیس را در این بازی با ترکیب متفاوتی نسبت به مسابقات قبل وارد زمین کرد. شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، مهدی ترابی و مهدی شیری نیمکت نشین بودند و بوژیدار رادشوویچ، محمدحسین کنعانی زادگان، سید جلال حسینی، محمد نادری (۴۶ - مهدی شیری)، بشار رسن، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی علیپور، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا (۴۶ - مهدی ترابی) و فرشاد احمدزاده (۷۴ - محمد انصاری) از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند. مهدی پاشازاده سرمربی تیم شهرداری هم تیمش را با این ترکیب روانه میدان کرد:علیرضا سلیمی،، محسن ورزکار، میلاد رخشان، اویس کردجهان، رسول رضایی، صادق بوصبیح، علی فرهنگ (۷۲ - بادی)، سجاد عباسی (۶۵ - رضاخانی)، امیرحسین طاحونی ()، جهانگیر عسکری و الیاس صالحی.
نیمه نخست کم موقعیت؛ نیمه دوم با درخشش علیپور و تصمیم جنجالی
نیمه نخست این مسابقه در مجموع کم موقعیت بود. بهترین فرصت پرسپولیس در دقیقه ۲۳ و روی شوت سیامک نعمتی به دست آمد که دروازه بان شهرداری ماهشهر توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۴۴ هم شوت احمد نوراللهی با اختلاف کم از کنار دروازه شهرداری به اوت رفت.
پرسپولیس در شروع نیمه دوم دو تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد و مهدی شیری و مهدی ترابی به جای محمد نادری و کمال کامیابی نیا وارد زمین شدند. با این تعویض ها، سیستم سرخپوشان هم هجومی تر شد و بازکردن دروازه حریف زمان زیادی نبرد. در دقیقه ۵۹ علی علیپور موفق شد کرنر ارسالی را با یک ضربه سر وارد دروازه شهرداری کند. در دقیقه ۶۷ یکی از بازیکنان شهرداری ماهشهر که در حالت تک به تک با رادشوویچ دروازه بان پرسپولیس قرار داشت، در محوطه جریمه سرخپوشان روی زمین افتاد ولی موعود بنیادی فر داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. علیپور که بعد از گل اول روحیه خوبی به دست آورده بود، در دقیقه ۷۲ با پاس پشت پای وحید امیری موفق شد گل دوم خود را به ثمر برساند. شوکی که کالدرون در دیدار قبلی سرخپوشان به علیپور داد و وی را از ابتدا نیمکت نشین کرد در این بازی جواب داد و او زمینه پیروزی تیمش را فراهم کرد.
سنگ پرانی نقطه تاریک مسابقه و ترک زمین توسط داور
هواداران منتسب به تیم شهرداری پیش از شروع مسابقه، اقدام به پرتاب سنگ به داخل زمین کرده بودند که مسئولان پرسپولیس اعلام کردند این اتفاق را گزارش می کنند. در دقایق پایانی نیمه دوم هم هواداران دو بار اقدام به پرتاب سنگ کردند که باعث شکسته شدن سر کمک داور دوم مسابقه شد. بنیادی فر داور مسابقه هم مجبور شد بازی را متوقف کند و پیش از اتمام زمان مسابقه، به رختکن برود. بازیکنان پرسپولیس هم به رختکن رفتند اما بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه بازیکنان و داوران به زمین بازگشتند.
 
سایر بازی های مرحله یک چهارم نهایی
دو بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یعنی دیدار استقلال با سپاهان و تراکتور با مس کرمان به تعویق افتاده و زمان برگزاری آن مشخص نیست. شاهین بوشهر و نفت مسجد سلیمان هم امروز برگزار کننده دیگر بازی مرحله یک چهارم هستند. مشخص شدن بازی های مرحله نیمه نهایی بعد از صعود تیم ها به این مرحله و انجام قرعه کشی خواهد بود.