به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۱۹۴۶۴۳

اعتراضات عراق؛ طی ۳ماه ۴۸۹ نفر کشته شدند

گروه بین‌الملل: کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز چهارشنبه اعلام كرد در سومین ماه و تا به امروز ۴۸۹ نفر از معترضان کشته شده‌اند.
اعتراضات عراق؛ طی ۳ماه ۴۸۹ نفر کشته شدند
به نقل از رأی الیوم، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز چهارشنبه به آمار شمار کشته و زخمی شدگان اعتراضاتی که سومین ماه خود را سپری می‌کند، اشاره کرد. علی البیاتی اعلام کرد: شمار کشته و زخمی شدگان از زمان شروع تا به امروز ۴۸۹ کشته و بیش از ۲۷ هزار زخمی بوده است.
 
وی افزود: شمار بازداشت شدگان ۲۸۰۷ نفر است که بیشتر آنها آزاد شده اند و فقط ۱۰۷ نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند. البیاتی تاکید کرد: تعداد فعال مدنی ربوده شده از میادین تظاهرات ۷۷ نفر است که ۱۲ نفر آزاد شده اند و این در حالی است که ۳۳ فعال مدنی کشته شده اند. این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که اوس فاضل فعال مدنی از سو قصد تروریستی در منطقه العرصات بغداد جان به در برده است.
گفتنی است که قبلاً علی البیاتی عضو کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرده بود: در ماههای اکتبر و نوامبر گذشته حداقل ۴۶۰ تظاهرات کننده در استان‌های مرکزی و جنوبی از جمله پایتخت کشته شدند و تعداد زخمی شدگان به ۱۷۴۰۰ زخمی رسیده است.

حمله معترضان به مقر احزاب مورد حمایت ایران در جنوب عراق
امروز هم در شهرهای جنوب عراق صدها نفر از مخالفان حکومت تظاهرات کردند و در مسیر خود مقر برخی از احزاب شیعه مورد حمایت ایران را به آتش کشیدند. آخرین و مهم‌ترین موج اعتراضات در شهرهای بغداد، بصره و کربلا روی داد. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، در برخی از شهرها مقر احزاب شیعه مانند "عصائب اهل الحق"، لشکر بدر، حزب الفضیله و حزب الدعوه به آتش کشیده شدند. برخی از این گروه‌های سیاسی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند. در شهر دیوانیه معترضان از جان سپردن یک فعال سیاسی به نام ثائر طیب خشمگین بودند. این فعال مدنی که اهل دیوانیه بود، ده روز پیش به ضرب گلوله زخمی شده بود و دیروز سه‌شنبه در بیمارستان جان سپرد.
برچسب ها: اعتراضات عراق