به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۹۴۶۵۹

لیورپول - لسترسیتی: جدال مدعیان قهرمانی

گروه ورزشی: دو تیم برتر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز در حالی با هم مصاف می‌دهند که رقابت بین آنها در ابتدای فصل برای رسیدن به عنوان قهرمانی با حضور منچسترسیتی غیرقابل پیش بینی بود.
لیورپول - لسترسیتی: جدال مدعیان قهرمانی
امروز لسترسیتی باید در ورزشگاه کینگ پاور از لیورپول میزبانی کند.روباه‌ها این فرصت را داشتند تا در هنگام دیدارهای لیورپول در جام جهانی باشگاه‌ها، فاصله زیاد با میهمان امروزشان را جبران کنند و با این وجود قرمزها با بازگشت دوباره به لیگ برتر، هنوز با 10 امتیاز اختلاف در صدر جدول باقی مانده‌اند. مدتی است که به نظر می‌رسد امسال یک فصل ویژه برای لیورپول خواهد بود، قهرمانی اخیر آنها در قطر نشان داد که واقعا می‌توانند شگفتی بزرگی را در انگلیس رقم بزنند.اکنون بهترین تیم جهان جایزه ای را کسب کرده است که در کنار لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام یوفا هرگز به آن دست پیدا نکرده بودند. حالا بعد از دستیابی به عناوین مهم سال 2019 هواداران لیورپول انتظار دارند پس از 30 سال آنها به یک طلسم طولانی مدت پایان داده و نوزدهمین قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را به دست بیاورند.

شکست لسترسیتی در باکسینگ دی می‌تواند فاصله امتیازی لیورپول با روباه‌ها را به 13 امتیاز افزایش بدهد در حالیکه اگر منچسترسیتی بتواند ولورهمپتون را روز جمعه شکست بدهد می‌تواند در فاصله 11 امتیازی آنها بایستد. هرچه آمارها پیش می‌رود، سفر به لستر سخت‌ترین آزمایش این فصل لیورپول خواهد بود، تا جایی که روباه‌ها در مقابل این هواداران خود بی رقیب هستند. اکنون با گذشت 17 بازی، لیورپول فقط دو امتیاز را از دست داده است و پیروزی در این مسابقه باعث می‌شود آنها تنها به عنوان تیم دوم - بعد از من سیتی در فصل2017-18 - برای رسیدن به 50 امتیاز قبل از نیم فصل اول آماده باشند.

اگر تیم یورگن کلوپ شکل فعلی خود را برای بقیه فصل حفظ کند، پیش بینی می‌شود با 110 امتیاز به یک رکورد باور باورنکردنی برسند، اگرچه اوضاع اکنون دوباره برای آنها سخت‌تر می‌شود. شش دیدار بعدی لیورپول برابر تیم‌هایی خواهد بود که در حال حاضر در هشت رده بالای جدول هستند، در حالی که آنها یک دربی مرسی ساید مقابل اورتون با هدایت کارلو آنجلوتی در مرحله سوم جام حذفی را پیش رو دارند. فشردگی مسابقات دشوار لیورپول در ماه آینده و مصدومیت‌های ماه دسامبر این امید را برای لسترسیتی و منچسترسیتی افزایش داده که لیورپول امتیازهای بیشتری را از دست بدهد.

هیچ وقت زمان مناسبی برای رویارویی با لیورپول وجود ندارد اما این با توجه به مشکلات مصدومیت سرخ‌ها و این واقعیت که آنها اخیراً از قطر بازگشتند، جایی که همه آنها به وقت اضافه تا فینال پیش رفتند، می‌تواند بهترین زمان برای لسترسیتی باشد. لسترسیتی در واقع با سرعت به مراتب بهتر از آنچه در چهار سال پیش در رسیدن به قهرمانی انگلیس، وقتی در این مرحله از فصل امتیاز کمتری داشتند، پیش می‌رود. برندان راجرز می‌تواند در بعضی از مناطق با تیم سابق خود همخوانی داشته باشد، هرچند که این دو تیم با داشتن رکوردهای دفاعی مشترک در لیگ و لستر با یک بازی بیشتر از قرمزها به میدان می‌روند.

فاصله 11 امتیازی لسترسیتی تا تیم شفیلد یونایتد رده پنجمی این اطمینان خاطر را برای آنها ایجاد می‌کند که فعلا در بین چهار تیم برتر جدول باقی بمانند اگرچه مسابقات نیم فصل دوم به مراتب دشوارتر خواهد بود.لسترسیتی این فصل در مسابقات خانگی عملکرد خوبی برجای گذاشته و بدون شکست ناپذیری تنها به دو تساوی رسیده است. آخرین تساوی خانگی آنها مقابل نرویچ سیتی در سه هفته پیش رخ داد. در 14 مسابقه خانگی اخیر که راجرز هدایت لسترسیتی را برعهده داشته آنها شکست را تجربه نکرده‌اند و همین مساله بازی امروز را برای لیورپول دشوار می‌کند.

از دو تیم چه خبر؟
قهرمانی در قطر برای لیورپول اگرچه افتخار بزرگی محسوب می‌شود اما خسارت بزرگی هم برای آنها داشت و الکس چمبرلین به دلیل مصدومیت از ناحیه لیگامنت مچ پا در دسترس نیست. دژان لوورن، جوئل ماتیپ و فابینو دیگر بازیکن لیورپول هستند که به علت مصدومیت این مسابقه را از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد جورجینیو واینالدوم جانشینی مناسبی برای چمبرلین در ترکیب لیورپول خواهد بود.بعید به نظر می‌رسد ترکیب لیورپول تغییر فراوانی برای این مسابقه داشته باشد و احتمالات تغییرات برای بازی سه روز آینده مقابل ولورهمپتون اعمال می‌شود. لسترسیتی هم امیدوار است هاروی بارنز بعد از برخوردی که در دیدار مقابل لسترسیتی با ادرسون داشته مشکل خاصی برای حضور در این مسابقه نداشته باشد. ماتی جیمز دیگر مصدوم لستر است که وضعیت مشخصی برای یاین بازی ندارد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: ليورپول