کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گودبای پارتی کالدرون با طعم صدرنشینی؟!

فرهیختگان , 5 دی 1398 ساعت 12:16

گروه ورزشی: هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور 2 بازی عقب‌افتاده دارد که با برگزاری این 2 بازی و همچنین یک دیدار از هفته یازدهم جدول لیگ در شرایط بازی‌های مساوی تمام تیم‌ها شکل و شمایل واقعی‌تری به خود می‌گیرد.


این بازی‌ها فردا و شنبه برگزار می‌شود و شاید از مهم‌ترین دیدارهایی که باقی مانده، بتوان به بازی پرسپولیس- نساجی و صنعت نفت- سپاهان اشاره کرد که سرنوشت تیم صدرنشین لیگ را قبل از تعطیلات مشخص می‌کند و تیم صدرنشین می‌تواند تا شروع بازی‌های لیگ برتر این شانس را داشته باشد که تیم اول جدول و قهرمان نیم‌فصل لقب بگیرد و هوادارانش را خوشحال نگه دارد.

پسر پرسپولیس علیه پرسپولیس!
دو تیم نساجی و پرسپولیس در بازی معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر بدون هیچ بازیکن محرومی به مصاف یکدیگر می‌روند. علیرضا حقیقی که در سال 2012 میلادی از جمع سرخ‌ها جدا شد و به لیگ روسیه و تیم روبین‌کازان منتقل شد، این‌بار قرار است درمقابل تیم اسبق خود به میدان برود. او که لقب پسر پرسپولیس را به دوش می‌کشد دوران خوشی را با این تیم سپری کرد و با تلاش فراوان توانست خود را به‌عنوان دروازه‌بان اول این تیم معرفی کند، اما بعد از حضور در جام‌جهانی 2014 به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی، دوران رکود فوتبالش را سپری کرد و حالا بعد از مدت‌ها، با نساجی به لیگ برتر کشور بازگشته و رفته‌رفته خود را به شرایط ایده‌آل می‌رساند. حقیقی که خود را در مرز آمادگی می‌بیند در بازی فردا جدال جالبی با تیم سابق خود خواهد داشت و شاید سکوهای ورزشگاه آزادی در زمان حضور این بازیکن در زمین، یکی از زیباترین لحظات این بازی را رقم بزند.

غیبت بیرانوند و دلتنگی هواداران
علیرضا بیرانوند در این بازی برای چهارمین مرتبه پیاپی در ترکیب تیمش حضور ندارد و این موضوع رفته‌رفته برای هواداران پرسپولیس به یک معضل تبدیل می‌شود. کالدرون بعد از بازی پارس جنوبی رسما اعلام کرد که از ژانویه این دروازه‌بان را با انرژی و تمرکز بیشتر در اختیار خواهند داشت و بیرانوند در تمرین دیروز نیز شرکت نکرد. عدم حضور بیرانوند در زمین و قفس توری تیمش باعث شده هواداران سرخ این روزها خیلی دلتنگ‌تر و نگران‌تر باشند.

ترس پرسپولیسی‌ها از صدرنشینی
پرسپولیسی‌ها این فرصت را دارند که با کسب 3 امتیاز به صدر جدول بروند و تا شنبه منتظر بمانند و ببینند سپاهان در دیدار معوقه خود برابر صنعت نفت آبادان چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورد و اگر تیم اصفهانی نتواند برنده بازی خود باشد، این سرخ‌ها هستند که با صدرنشینی به تعطیلات می‌روند.هرچند با یک مساوی هم سرخ‌ها موقتا به صدر جدول می‌رسند، اما در این صورت سپاهان فقط درصورت باخت به صدر جدول برنمی‌گردد و این ریسک صدرنشینی را برای پرسپولیسی‌ها بیشتر می‌کند.اما موضوعی که از دیروز در شبکه‌های مجازی بین هواداران پرسپولیس مورد بحث قرار گرفته، ترس آنها از صدرنشینی است! هواداران پرسپولیس بر این باورند که استراماچونی بعد از رساندن تیمش به صدر جدول ساز جدایی را کوک کرد و حالا کالدرون هم در شرایط مشابه این مربی ایتالیایی قرار دارد؛ ترس سرخ‌ها از این است که سناریوی استرا تکرار شود و این‌بار کالدرون بعد از رساندن تیمش به صدر از ایران برود و دیگر برنگردد!

ترکیب پرسپولیس باز هم تغییر می‌کند
کالدرون در بازی جام‌حذفی مقابل شهرداری ماهشهر ترکیب عجیب و غریبی را به زمین فرستاد که ظاهرا او تصورش بر این بود که این بازی ساده است و هدف سرمربی سرخ‌ها این بود به نفراتی بازی بدهد که کمتر بازی به آنها رسیده بود و حالا باید منتظر باشیم که در این بازی خانگی و مهم باز هم پرسپولیس با ترکیب اصلی‌اش به میدان برود.آن‌طور که برداشت می‌شود در این بازی نوبت زوج سیدجلال- شجاع است که در قلب خط دفاعی قرار بگیرند و ترابی باز هم در ترکیب اصلی به میدان می‌رود.باید دید کالدرون در جناح چپ و راست دفاعی‌اش انصاری و شیری را مثل اکثر بازی‌ها به زمین می‌فرستد یا نعمتی و نادری را ترجیح می‌دهد. بازگشت کمال هم کار را برای ربیع‌خواه در ترکیب پرسپولیس سخت‌تر می‌کند، هرچند به احتمال زیاد در این بازی هم شماره 18 در ترکیب سرخ‌ها فیکس خواهد بود.

مهاجری باز هم یقه پرسپولیس را می‌گیرد؟
رضا مهاجری یکی از مربیانی است که پرسپولیس همیشه در تقابل با تیم‌های تحت‌هدایت او به مشکل بر می‌خورد. مهاجری در لیگ هفدهم با تیم پدیده در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس یک امتیاز گرفت و فصل گذشته هم با ماشین‌سازی موفق شد این تیم را در تهران متوقف کند تا از همین حالا زنگ خطر برای کالدرون و پرسپولیس به صدا دربیاید که پیروزی در مصاف با نساجی کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.البته در این بین تیم نساجی هم تا به حال در هیچ دیداری مقابل پرسپولیس موفق به کسب سه امتیاز بازی نشده است. باید دید کالدرون می‌تواند مچ مهاجری را راحت بخواباند یا مهاجری همچنان گربه‌سیاه پرسپولیس باقی می‌ماند. البته حفظ رکورد نباختن به نساجی یکی دیگر از اهداف سرمربی آرژانتینی در این بازی است.


کد مطلب: 194668

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/194668/گودبای-پارتی-کالدرون-طعم-صدرنشینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir