به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۱۹۴۸۵۷

آمریکا مواضع «کتائب حزب‌الله عراق» را بمباران کرد

گروه بین‌الملل: رویترز به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد: نیروهای نظامی آمریکایی، چند مقر از تیپ‌های کتاءب حزب‌الله نزدیک به ایران را در عراق و سوریه مورد هدف قرار دادند.
آمریکا مواضع «کتائب حزب‌الله عراق» را بمباران کرد
در بیانیه وزارت آمریکا در مورد حمله به مواضع نیروهای حزب‌الله عراقی آمده است: این حمله در پاسخ به حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف صورت گرفت. سه موضع گردان‌های حزب‌الله در عراق و دو موضع در سوریه هدف قرار گرفت. به گزارش رویترز به نقل از این این بیانیه، گردان‌های حزب‌الله روابط نزدیکی با ایران دارد و از این کشور پشتیبانی دریافت می‌کند. به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم، اما از حق خود برای دفاع نمی‌گذریم. نیروهای ایرانی و گردان‌های حزب‌الله باید از حمله به نیروهای ائتلاف و آمریکا دست بردارند.

به گزارش رویترز، این حمله احتمالا با استفاده از پهپاد صورت گرفته و هدف آن شبه‌نظامیان «کتائب حزب‌الله» بود که مورد حمایت ایران هستند. این گزارش می‌افزاید که حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا چندین کشته برجای گذاشته است و آمبولانس‌ها در حال عزیمت به این محل بودند. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای گفته است که سه موقعیت شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق و دو موقعیت آنها در سوریه را هدف قرار داده است. جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌اش تصریح کرده است: «در پاسخ به حملات مکرر کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی که مقر نیروهای ائتلاف هستند، نیروهای آمریکایی دست به حملات دفاعی دقیقی زدند... که توانایی کتائب حزب‌الله را برای انجام عملیات‌های آینده علیه نیروهای ائتلاف تضعیف خواهد کرد». یک مقام آمریکایی روز جمعه گفته بود که این کشور در حال تحقیق پیرامون نقش کتائب حزب‌الله در حمله راکتی به یک پایگاه نظامی عراقی است. در جریان این حمله یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد و چند پرسنل دیگر آمریکایی و عراقی زخمی شدند.